Hoi!
Hier heb ik een vraag over en ik meen me te herinneren dat jij in een lingeriewinkel hebt gewerkt(!)
Als de cup zou onder je oksel moet vallen, dan is de cupmaat toch voornamelijk afhankelijk van je omstrek ipv van de grootte van je borsten?
Hoi!
Hier heb ik een vraag over en ik meen me te herinneren dat jij in een lingeriewinkel hebt gewerkt(!)
Als de cup zou onder je oksel moet vallen, dan is de cupmaat toch voornamelijk afhankelijk van je omstrek ipv van de grootte van je borsten?
Nee de breedte van de beugel heeft te maken met de cupmaat in combi met de omvang. Dat is waarom een 75E en een 80D in principe dezelfde cupmaat (breedte van beugels is), maar niet dezelfde bhmaat:
Dus eigenlijk begin je altijd bij je omvang: die kun je heel makkelijk zelf meten en die verandert in principe ook niet (tenzij je natuurlijk gewicht verliest of aankomt). Trek altijd een paar cmâs af van de gemeten omvang, want een bh rekt mee en een meetlint niet. In alle bhâs van alle merken zou deze omvang ongeveer hetzelfde moeten zijn, al is een verschil van +5cm wel normaal omdat de ene stof stugger is dan de andere en sommige merken iets wijder/smaller vallen.
Dan ga je vervolgens de cupmaat bij de omvang zoeken. Een verkoopadviseur kan dat vaak op het oog, maar in je eentje moet je gewoon gaan passen haha. Bij de juiste cupmaat valt dan de beugel netjes weg onder je oksel als je met je armen naar beneden hangt. DĂĄn moet je nog gaan kijken naar de beste pasvorm voor je borsten, want niet alle bhâs zijn hetzelfde natuurlijk. Een merk als Marie Jo heeft bijv al 3 of 4 pasvormen van dezelfde type bh; de één is voor een wat plattere borst, de andere juist voor veel volume bovenop, etc.
Dus de perfecte bh is eigenlijk een combi van de juiste omvangsmaat + de juiste cupmaat + een pasvorm die goed bij jouw borsten past
Yes, de sister-size ken ik, maar dat bedoelde ik niet helemaal.
Als ik nou veel kleinere of grotere borstenhad gehad, dan blijven mijn omtrek en mijn oksel toch altijd hetzelfde. Dan kom je toch eigenlijk, onafhankelijk van de grootte van borsten, toch altijd bij dezelfde cupmaat uit?
Ik kan me wel voorstellen dat de vorm/ het model van invloed is.
Hmmm ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Mân punt was namelijk niet per se sister sizes uitleggen maar hoe een bh hoort te zitten haha.
Ik denk dat je bedoelt dat je lichaam niet verandert en de afstand tussen je oksels dus ook niet? Dat klopt soort van, maar als je grotere borsten hebt dan heb je toch automatisch wel meer ruimte nodig want je moet OM die borst heen. Als ik geen borsten zou hebben dan zou een 70C beugel wel op mân lichaam passen misschien, maar omdat ik 70E heb, past dat niet omdat mân hele borst binnen die beugel moet pas
Ja dat bedoel ik! Is dan een cup in een 70E BH âdieperâ maar niet breder dan in een 70C?
Dit zijn voor mij natuurlijk heel onnuttige vragen want ik heb hele kleine borsten die ook niet groter zullen worden op korte termijn maar ik vind het boeiend.
Ooit is me bij de Hunkemuller een 70D aangemeten en die zat ook mooi, maar na gewichtsverlies begon ik echt âlucht te happenâ met die BH. Heel vervelend gevoel vond ik De BH zat nog keurig onder mijn oksel, maar ik ben toch voor een C gegaan. Zelfde model ook. En als ik de BHs naast elkaar leg zie ik maar met moeite een verschil in de maten dus ja, verwarring alom natuurlijk!
Oh huh dat is wel gek hoor! Een 70C en een 70E zouden zeker een paar centimeters moeten verschillen in breedte. Een 70E is sowieso dieper dan een 70C, maar ook breder. Ik kan het niet zo goed laten zien omdat ik natuurlijk niet een heel scala aan maten heb van dezelfde bh, maar daar zit zeker verschil in! Als dat niet zo is dan is de maatvoering van 1 van die bhâs echt niet correct.
Het is overigens niet gek dat je âlucht gaat happenâ met een bh als je gewicht verliest of bijv na borstvoeding. Grote kans dat je minder volume bovenop hebt en daardoor je oude bhâs niet meer passen. Betekent niet altijd dat je een kleinere cupmaat moet hebben, maar soms ook gewoon dat je moet gaan kijken naar een ondiepere pasvorm zodat ie weer mooi aansluit.
Ik draag als bhâs altijd bralettes/beugeloze bhâs en deze kocht ik eerst altijd bij de h&m. Ik vind het altijd fijn als het materiaal wat dikker is of al ze gevoerd zijn zodat mijn tepels niet zichtbaar zijn als ik het koud heb.
Het is lang geleden dat ik iets nieuws heb gekocht en nu kan ik dus nergens meer vinden wat ik normaal altijd draag. Veel dingen zijn of niet gevoerd, hebben geen sluiting, hebben push-up of hebben dikke bandjes.
Hebben jullie nog tips waar je betaalbare bhs kan kopen? Ik heb maat 70B/S en wil eigenlijk zo maximaal rond de âŹ20 uitgeven.
Met jouw maat kan je ook bij oysho terecht, daar al gekeken? Verder ben ik nog altijd wel fan van de basic voorgevormde zonder beugel van h&m, die hebben ze normaal ook nog in het assortiment.
Ik vind dat ze momenteel hele fijne hebben bij de Primark, mocht dat in de buurt zijn en je daar willen kopen:).
Ohh osyho had ik nog niet eerder van gehoord maar ik heb meteen even op de website gekeken en zij hebben denk ik precies wat ik zoek! Ik ga denk ik meteen iets bestellen om te kijken of het inderdaad iets is
@Baratheon laatst had ik snel even bij de primark gekeken maar toen kon ik niks vinden. Misschien binnenkort eens op mijn gemak moet kijken wanneer het er niet te druk is
Gisteren van alles besteld en vandaag zit overal korting op ga maar proberen om de klantenservice een berichtje te sturen om te vragen of ik de korting ook kan krijgen
Ik heb laatst deze gekocht bij Uniqlo:
Niet heel sexy haha maar wel echt supercomfortabel, fijn materiaal en geen doorschijnende tepels. Deze heeft alleen geen sluiting, maar ze hebben hem ook in andere modellen die dat misschien wel hebben:
Bij die eerste vind ik de bandjes te breed voor als ik bijvoorbeeld een top met spaghetti bandjes wil dragen maar als oysho niks blijkt te zijn dan ga ik wel kijken naar de andere modellen hier!
Ik draag vaak ondergoed van tezenis, maar het tekent een beetje bij mn heupen en dat vind ik niet mooi. Dus ik dacht, ik bestel het een maat groter, probleem opgelost. Maar in één maat groter en zelfs in twee maten groter tekent het nog steeds?? Dus nu moet ik op zoek naar nieuw ondergoed wat seamless is en wat je ook goed kunt dragen als je brede heupen heb met veel vet waar de randen van je ondergoed dus zo lekker in kunnen gaan knellen wat je dan ziet onder je kleding. Iemand tips?
Kun je gaan voor iets wat een stuk hoger valt? Bijv in zân geheel boven je lovehandels of juist wat laag begint en hoog eindigt zodat er op het zachtste stuk geen rand zit?
Heb je misschien een plaatje van het model wat je nu draagt? Om te voorkomen dat je suggesties krijgt met hetzelfde modelletje
Intimissimi misschien. Ze hebben naadloze katoenen broekjes. Ik vind die met mijn hele brede heupen erg fijn. Maar nog fijne de superzachte supima broekjes en tangaâs. Die zijn zo zacht en rekbaar, daar knelt niets in. Niet bepaald sexy maar zitten zo lekker!
Een vraag gericht op mezelf (sorry) die aansluit:
Ik heb in veel gevallen een maat 65G alleen bij sommige merken is de band dan wel goed maar hou ik ruimte over in de cups. Als ik dan wil downsizen, klopt het dan dat ik een 70F moet of is dat te groot? Want maar 70E is de band bijv ook te groot van
Als de omtrekmaat goed is, moet je enkel de cupmaat aanpassen 65F ipv 65G in jouw geval.
Jep @Itsireneforyou dat klopt! herhaling voor iedereen haha: als je omvangsmaat goed is, deze nĂet meer aanpassen als er iets anders in de cup bijv. niet past. Je omvangsmaat blijft gewoon hetzelfde, je gaat omhoog of omlaag in de letters voor een kleinere of grotere cup.
Haha heel veel dank beide! Ik kon alles vinden over sister sizes maar dat net niet
Aanrader overigens voor de boobies: Gossard superboost non-padded (en dan specifiek in Diva Pink) is echt een fabulous bh!