Ondergoed-topic

Ze hoeven echt niet voorgevormd te zijn hoor. De stof is echt stevig genoeg om de mooi in toom te houden :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik heb hele fijne van triumph: TRUE SHAPE SENSATION - Minimizer wordt wel snel wijder vind ik dus ik zou een hele strakke omtrek nemen. Zit echt suuuuuuuperlekker.

MIRAGE SPOTLIGHT - Minimizer Deze blijft wel goed qua omtrek maar het materiaal is niet zo zacht en comfortabel als van de andere.

Ik vind niet dat ik een rare vorm borst ervan krijg. Ik vind het ideaal dat ik met zo’n ding aan een paar blouses goed dicht krijg en met m’n andere bh’s zit t dan bij m’n borsten te strak. Dus t scheelt echt een cupmaat ofzo zonder dat het vervelend platgedrukt zit. Voor de volledigheid: ik heb 70G.

2 likes

ZIjn er meer mensen die een bh bij superbra hebben gekocht en twijfelen over maat? Ik heb aan het einde van de dag echt striemen onder mijn borsten en kan de bh ook niet echt prettig de hele dag dragen vanwege de pijn daarvan. Plus de beugels geven een soort afdruk een paar cm onder het deel waar de band heeft gezeten.

@astridmagnussen, ik vind de full cup bh’s van fantasie mooi zitten en ook de bh’s van primadonna (niet voorgevormd) ook een erg mooie vorm geven. Ze worden daarin echt naar voren geduwd ipv opzij. Triumph zit bij mij juist weer heel vreemd en lijken mijn borsten heel erg veel groter. Dus denk ook dat het passen is welk model je goed zit.

1 like

De striemen en afdruk is compleet normaal bij een goede passende bh want de steun moet echt 80% uit de omvang komen maar pijn lijkt me echt niet de bedoeling. Klinkt als dat misschien de vorm toch niet goed bij je borsttype past? Want sommige modellen weet ik dat die niet werken en ronduit oncomfortabel zitten. Panache Envy is er zo’n eentje die echt niet werkt bij mij maar de Imogen juist weer wel.

@astridmagnussen is dat ook je SuperBra bh maat? Want kan ook zijn dat de cup veel te klein is en de omvang veel te breed. Toch heb ik je zustermaat met 70E (70DD in SuperBra) en krijg veel platter op dagen als ik daar gewoon zin in heb om net wat meer androgyn in die hoek te ogen met de non padded bamboe bh’s van HEMA over elkaar. De ene gewoon en de ander omgekeerd aan.

2 likes

Hoe lang heb je de bh? Want je moet hem een soort van “inlopen” (ja ik weet niet het juiste woord).

1 like

Het was al een heel gedoe om bij SuperBra een passende Bh te vinden. Mijn borsten passen niet in voorgevormd en de balconetmodellennzaten zaten zaten ook niet lekker, dan wiebelt het zo als ik beweeg. Dus uiteindelijk was er 1 model in mijn maat die goed zat, volgens hen. Heb wel redelijk gevoelige huid maar dit is einde van de dag echt met diepe sporen erin. Winkel In Utrecht is dichtste bij maar zit op een locatie waar ik nooit echt kom. Misschien toch nog maar eens na laten meten.
@Vaiana, paar maanden nu. Dacht dat het ook beter zou worden maar dat gebeurt dus niet.

1 like

Verschilt ook per fitter heb ik gemerkt. De ene kwam met modellen waarbij ik echt had van :grimacing: die werken echt niet bij mij kijk maar? Uiteindelijk gevraagd om eentje die ik via de site had gezien en zag dat ze die nog hadden volgens de voorraad checker en ben daarmee naar huis gegaan. De andere fitter is weer anders qua ervaring en ook zoals je zegt, het hangt heel erg af ook van het model van de bh ook. Je kan altijd ook nog op Facebook de internationale groep A Bra That Fits raadplegen. Daar heb ik nog het meeste geleerd met wat wel/niet kan werken voor me en leer ik nog steeds bij zelf.

2 likes

Ik heb een bij van Superbra die echt top zit maar die ik ook flink strak vond aanvoelen. Daarom heb ik zo’n tussenstukje erbij gekocht zodat ik 1 haakje erbij kan maken. Echt top!

4 likes

Dat je na een paar maanden nog striemen hebt lijkt me niet de bedoeling, ik zou teruggaan naar de winkel! Ze kunnen je vast goed verder helpen.

Wat ik merkte bij superbra was inderdaad dat ze het strak aanmeten, voor mij persoonlijk net te strak. Voor mij is de vuistregel als ik er comfortabel in kan zitten, dan zit ie goed. Als ik ga zitten worden de verhoudingen net wat anders ofzo? Alsof mijn vet wat omhoog wordt gedrukt. Als een bh comfortabel strak zit als ik sta, kan ie te strak zitten als ik zit.

3 likes

Ik had bij mijn bh via superbra ook zulke pijnlijke striemen. Wel prima geholpen via de klantenservice maar vond het terugreizen naar Rdam vanuit Ams niet waard. Nu kan ik met mijn maat en vorm heel makkelijk pijnvrij zonder bh dus doe ik liever dat

Ik zou toch echt kijken of je even terug kan gaan naar de winkel.
Het klinkt voor mij alsof de beugels mogelijk niet op de goede plek zitten (omdat je schrijft dat dit een afdruk maken een paar cm onder de band, en de afdruk van de beugels moet in principe ín de borstplooi zitten, direct onder je borsten dus)
Volg je bij het aantrekken de stappen van het “swoopen en scoopen”? Dit zorgt als het goed is dat de beugels op de juiste plek zitten.

Ik ben me ervan bewust dat het nogal paradoxaal klinkt, maar met dit soort klachten zien we regelmatig dat het juist opgelost wordt met een strakkere band, omdat dan de beugels niet de kans krijgen om “af te zakken” en in de huid van je maag te gaan duwen.

4 likes

Heeft iemand tips voor wat ik zoek? Ik heb 1,5 jaar geleden een keizersnede gehad en strings van de h&m met aan de voorkant kant schuren heel erg. Simpele katoenen lijken altijd zo gemaakt te zijn dat het hoe dan ook net tegen het litteken aan zit, wat ook weer gevoelig is. High waist is vaak ook hoog uitgesneden bij de liezen wat ik weer niet lekker vindt zitten. Ik had ooit fijne invisible strings van de Hunkemöller die perfect over het litteken viel, maar niet meer te vinden in stringvorm. Lastig :woman_shrugging:t3:

Tezenis!

Of wil je per se hogere?

2 likes

Nee ik ben niet per se op zoek naar een hoog model, dus deze zien er perfect uit! Dankjewel :star_struck:

2 likes

Ik zoek me een ongeluk naar mooie sexy hoge slips en heb al zoveel miskopen gedaan dat ik het even niet meer weet. Het liefst draag ik strings maar dan valt m’n buik vaak over de rand en dat vind ik niet mooi. De hogere slips die ik al heb die tekenen vaak onder strakkere broeken, dus ik ben even het spoor bijster.
Ik heb 1 paar slips van de zeeman en die zitten mooi alleen de kwaliteit is ruk. Dan wil ik ook alleen maar katoen eigenlijk, want ik heb snel geurtjes van synthetisch ondergoed.

2 likes

https://www.zalando.nl/spanx-comfort-thong-string-heather-grey-sx181r00b-c11.html

Enige hoge string met goede buik support en niet a-sexy. En cotton kruis

4 likes

Dankje maar dat is juist niet wat ik zoek :grin:
Dit zit ongetwijfeld lekker maar vind het niet seggsy.

2 likes

Ik heb deze van de monki ooit gekocht, volgens mij naar aanleiding van een tip hier;

Heeft een soort ribstof maar wel katoen iig, maar misschien ook vrij saai haha

3 likes

Ja deze zitten zo lekker en laten je billen er ook mooi uitzien!

2 likes

Hm ja die vind ik dan wel weer schattig/sexy. Maar nog niet helemaal wat ik zoek. :joy:
Ik wil het liefst m’n buik er in kunnen wegdrukken en alsnog mezelf laten voelen als een supersexy vrouw.

Edit: moet er wel bij zeggen dat als m’n buik “verstopt” is ik me al een stuk sexy-er voel.
Heb nu een stel strings van de primark, wel basic zoals hierboven, maar daar past m’n buikje wel in. Ik voel me dan enigszins sexy.

Qua dat het strakker is of nog hoger of iets? Ik vind deze al wel vrij hoog zitten namelijk!

1 like