Ondergoed-topic

Ik ben er ook ooit geweest maar de wachttijd van de rij binnen was toen ongeveer een uur. Nou dan koop ik wel gewoon voor de volle prijs met rustig passen etc. Had een aantal items gevonden maar toen geen tijd meer over om in de rij te staan dus alles weer teruggehangen en weggegaan, wel zonde.

Ik las dit topic, maar heb deze link nog nergens gezien: https://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/

Dit gaat over veel mensen die de verkeerde BH maat hebben en hoe je kan checken wanneer het wel goed zit. Ik lette nooit op het middenstuk dat tussen je borsten moet passen en de beugel voorbij je borstimplant, maar heb dat jaren geleden ontdekt en sinds toen zitten BH’s veel beter. In de winkel zat het altijd prima, maar als ik het vaker droeg zat het toch niet lekker. Sinds ik op de punten in dit artikel let zit alles veel beter.

6 likes

Handige tips!
Ik heb vaak dat de cup niet voldoende gevuld is omdat ik weinig volume vanboven op de borst heb (zegmaar het omgekeerde van het 4 borstensyndroom). Daardoor tekenen de lijntjes van de cups ook in tshirts enzo. Weet iemand hoe ik dit vermijd, of heb ik gewoon pech?

Ga eens kijken bij &other stories. Daar hebben ze veel moois.

2 likes

Herkenbaar. Bij balconettes heb ik dat probleem bijna nooit.

1 like

Je zou eens dit type bh kunnen proberen, balconette heet het. Die zit wat minder hoog uitgesneden. Of bralettes!

1 like

Als ik je beschrijving lees heb ik hetzelfde ‘probleem’ en me erbij neergelegd dat voorgevormde bh’s gewoon niet voor mij zijn weggelegd. Heb me ook meerdere malen laten opmeten bij goede lingeriezaken en die kwamen ook tot de conclusie dat ik wel de juiste maat draag maar dat de vorm van mijn borsten gewoon niet geschikt is voor voorgevormd. Gelukkig komen er de laatste jaren weer meer en meer niet-voorgevormde bh’s beschikbaar. Balconette bh’s geven mij helaas te weinig steun maar dat zal ook met je cup-maat te maken hebben.

1 like

@Huismus @Swelgje dankje voor de tips! Ik heb idd geen balconette dus die ga ik zeker eens passen. Ik heb 70B / 65 C dus ondersteuning zal wellicht geen probleem zijn.

2 likes

Ja klopt, het is nogal betweterig. En ik denk ook niet dat ze het overal fout doen, maar de tips om te kijken hoe het goed zit hebben me wel echt geholpen.

Ik denk dat veel balconettes je ook te diep zijn, omdat je daarin juist veel volume bovenin je borst moet hebben. Elk merk is anders, dus wellicht past iets je wel hoor! Maar in mijn ervaring kun je bij weinig volume beter toe naar een bralette zoals die van love stories bijv of een model zoals de hart-vorm van Marie Jo (bij een lingeriespeciaalzaak weten ze wat je bedoelt als je dit zegt haha). Die zijn iets minder diep in de cup waardoor je geen ruimte overhoudt maar ze mooi aansluiten.

1 like

Sowieso een keertje langs een lingeriezaak gaan! En (helaas) gaan voor de duurdere BH’s, deze hebben vaak ook een zachtere stof die beter aansluit op je lichaam. Heb een zelfde soort boobies (wel ook grotere maat) en een goede lingeriezaak doet echt wonderen, leer je ineens heel veel over je borsten en kun je daarna zelf uit de voeten!

1 like

Voor mijn zoon kocht ik ooit bij de Zee.man een losse boxershort in een soort satijnen stof (duh, polyester), toen stond er Bart Simpson op.

Hij vond die lekker zitten en de stof heerlijk aanvoelen. Echter ik vind nergens nog zo’n shorts in die gladde stof.

Iemand een idee?
Hoeft zeker geen Zee.man te zijn, duurder en degelijk merk is ook prima.

Hij is nu 25 en heb werkelijk geen idee voor een cadeau, hier zou hij echt blij mee zijn.

Ik heb geen idee wat voor soort stof het is, maar de boxers van On That Ass zijn wel echt zacht en zitten volgens mijn man (en meer mannen die ik ken) echt lekker. Is op basis van een abonnement, je krijgt 1x per maand een nieuwe boxershort opgestuurd en de eerste kan je gratis proberen.

1 like

Ja mijn vriend is hier ook fan van! Volgens mij kan je ze ook los bestelln

1 like

en @Meka ik heb even gekeken, maar los zijn ze niet te bestellen. Verder woont hij in Belgie. Het zijn ook strakke shorts, dus toch jammer genoeg niet echt wat ik zoek. Bedank voor het meedenken.

Ik verhuis even naar het “help ik zoek topic” :slight_smile:

Wow soort van openbaring hier :exploding_head: ik dacht dus altijd een grote B, kleine C cup te hebben (is ook gemeten bij hunkemoller). Maar bh’s vielen altijd heel lelijk aan de zijkant alsof de cup te smal was (niet perse qua volheid). Nu vond ik een rekentool (een soort van ouderwetse rekentool), waar je in verschillende houdingen je maat meet. Kwam er 70E uit. Totaaaal een andere maat! Dus ik op een webshop allemaal 70E’s besteld, net binnen en zit als gegoten :heart_eyes: zo blij mee! Veeel bredere cups maar qua volheid niet te groot. Want hoewel E groot (en omvang 70 heel klein) klinkt heb ik écht geen grote borsten (en heb ik qua kledingmaat maat M)! En kijk wat een mooieeee

afbeelding

Ik weet zo even niet meer welke site maar als iemand het wil weten zal ik eens even in mn geschiedenis zoeken!

17 likes

Mooi zeg! En wat fijn dat het ook goed zit, best wel een gok zo haha maar goed dat het goed heeft uitgepakt.

(en ja ze zeggen dat 60 of 70% van vrouwen de verkeerde bhmaat draagt dus voel je vooral niet gek haha. En heb zelf ook het idee dat niet iedereen bij Hunkemoller echt verstand heeft van wat ze doen, maar goed ik ben zoals m’n titel al zegt dan ook een bh snob)

1 like

Welke omtrekmaat droeg je eerst (met je B / C) als ik vragen mag? Ik ben bezig met dezelfde zoektocht naar een goede maat haha, ben benieuwd of omlaag gaan in omvang (maar omhoog in cup) me kan helpen of dat die omvang dan niet gewoon te strak is

75B/80B/75C. Dit is de link van de juiste manier van meten (wat iig mij de juiste bhmaat opgeleverd heeft) https://www.abrathatfits.org/calculator.php misschien heb je er wat aan! Ik las ook ergens dat bijna iedereen altijd qua cup omhoog gaat als je goed laat meten. Ik dacht ook altijd jaja wedden kom ik terug met een cup a en een illusie rijker. Nou niet dus haha.

@crazyplantlady ja ik dacht ik waag gewoon de gok. Anders gaat het weer terug. Ook een 75D omdat ze geen E hadden maar die was qua omvang te groot! Echt blij met deze bh’s!

3 likes

Heb je misschien de website voor mij? Ik heb zelf 65e maar ik kan echt nooit een goede bh vinden in die maat.

1 like