Ondergoed-topic

Ik ben ook wel benieuwd naar de site, heb 70f en vind maar zelden iets moois

1 like

Ik had laatst ook een openbaring in de Marks&Spencer in Londen. Normaal droeg ik altijd 70A. En toen dacht ik fuck it ik ga mezelf op laten meten want gevoelsmatig droeg ik niet de juiste maat. Zegt die vrouw: you should go for 30D (65D). :eek:
Maar goed uiteindelijk 30C gekocht geloof ik, bij D kwamen er lichte “dents” in de cup zelf. Fijn dat ze zo goed zitten!

4 likes

Pfff ik wou dat ik mezelf kon meten, maar om de een of andere reden gaat dit bij mij altijd fout. Misschien vanavond toch even proberen.

1 like

Ken je super bra al? Hebben ze volop keus in jouw maat!

1 like

Oke, ik kon het niet laten, maar volgens dat ding heb ik 65F? Nee joh! Dat kan toch niet? Normaal heb ik 70D en die is op bepaalde momenten van mijn cyclus echt al te ruim in de cup

Edit: Oke nog een keer gemeten en nu kwam ik op 65E uit. Hmmm de volgende keer ga ik die ook maar eens bestellen

Heb die op de foto allemaal van zalando! Eentje is van passionata, eentje marks and spencer en eentje van dorina. Vond dat ze best veel keuze hadden.

Deze dan :heart_eyes:

@Chicago @Joejoejoe bedankt voor de tips! Ik heb al super veel leuke bh’s kunnen vinden.

2 likes

65E = 70D! Alleen strakker. Maar je zou in principe de beugels op elkaar kunnen leggen en dan zouden ze even groot moeten zijn.

Een goede omvangsmaat is trouwens wel 1 van de belangrijkste dingen want als dat te los zit gaan je cups en bandjes ook nooit goed zitten. Dus zou best kunnen dat een 65E je beter zit dan 70D, puur omdat een strakkere omvangsband de cups meer om je borsten heen trekt.

Als je je omvang op meet mag je dat ook heel strak doen (want een meetlint rekt niet mee, een bh wel) en liever naar beneden afronden dan naar boven

2 likes

Haha soms moet ik ook wel lachen om wat ze die modellen aantrekken, geen wonder dat vrouwen niet weten wanneer een bh goed zit.

Hier bijvoorbeeld zie je duidelijk dat de cup te klein is. Dat zie je aan de linkerkant (zie je die side boob? daar mag een beugel helemaal omheen tot bijna je oksek) en in het midden (de onderkant van een bh moet altijd aansluiten op het borstbeen. Kan dat niet? Dan liggen de cups als het ware op je borsten ipv dat je borsten IN de cup liggen. Te klein dus)

En hier zie je hoe de achterkant in een boogje loopt. Dat komt omdat de omvangsmaat te groot is en dus omhoog schiet omdat hij niet strak genoeg om je lichaam zit. Vaak ga je de bandjes dan strakker aantrekken want je wil dat je bh steviger zit met als resultaat dat je achterpand nóg hoger komt te zitten. De onderkant van de achterkant moet altijd een rechte lijn zijn op je rug:

Haha sorry ik schiet even in educatieve lingeriemodus, maar misschien dat jullie het handig vinden om te zien!

31 likes

Ja dat is dus idd precies wat ik had! Zo mooi die lingerie van agent pro… alleen zo duur

Ahh ja volgens deze website heb ik ook 65D (of 70C) maar dat kan ik me echt niet voorstellen?

Ik heb echt vrij weinig en heb beha’s gehad in: 75a, 75b, 80a, 70b en eigenlijk niks lijkt helemaal goed te zitten. Maar 70c? Bij 75b zijn de cups aan de grote kant, maar bij 70b steekt er vaak ‘vet’ uit bij m’n oksels.

Iets met 65 gaat me in ieder geval nooit passen qua omtrek. Voelt ook gek dat dat gesuggereerd wordt want het is wel breder dan 65cm. (Ook die tight under)

75B is qua cup net zo groot als 70C, dus als die eerste oké zat dan kan het wel kloppen hoor!

En qua omvang snap ik niet helemaal hoe het werkt in cm, want de mijne is ook groter dan 80 (weet niet precies meer), maar ik draag 70. Als je in inches meet, dan klopt het wel. Ik meet bij mezelf 32 inch en dat komt overeen met omvangmaat 32 en dat is in Europese maten dan weer 70 (snap je het nog?)

Ahh ja misschien zijn die nederlandse maten ook gewoon verwarrend en kloppen ze niet op die manier idd. dan zit ik net onder de 30 inch

ik droeg altijd 75A maar was te klein dus ging ik 80A dragen maar was te groot dus ging ik maar 75B dragen, was ook te groot maar ja knelde nergens dus soit.
keer laten meten, 34D, dat is 70D in nldse maten volgens mij.
wat een verschil, zit heerlijk!!

2 likes

Ik zoi echt denken dat die maat je juist moet passen! Vooral dat wat je zegt van de side boob. Je kunt altijd eentje bestellen voor de maat en anders stuur je het terug!

Ja was dat een tijdje terug al aan het overwegen, maar misschien moet ik dat gewoon eens gaan passen dan.

Hoewel vast ook hierbij geldt dat maten ook weer verschillen per merk/model :sweat_smile:

1 like

Ik kwam hier vorig jaar achter, ging van een 75a naar een 70b of 65c, soms zelfs 70c of 65d. Vorig jaar had ik 2 bh’s, nu een stuk of 15 omdat ik het nu zo leuk vind om ze te kopen omdat de maat wat groter klinkt.:sweat_smile:

Ik vind dat echt een k gevoel. Beugels in mijn oksel.

Maar goed, draag dus nu zonder beugels

1 like

Ik ben uiteindelijk voor een beugelloze bh gegaan in 65e! Ik moet zeggen dat het bh loze leven wel comfortabel is dus ik hoop dat zo ook buiten te bereiken.

3 likes

Wow deze ziet er heel chill uit met die banden aan de binnenkant. Heb je een linkje? :blush: