Ondergoed-topic

Bij Intimissimi paste ik altijd met mijn toenmalige 65C (droeg liever zustermaat 75A) altijd goed in 75B. Ook heb ik heel lang geleden eens bij HKM op FB geklaagd dat ze zo weinig hadden in kleine maten behalve als het gaat om de mijn eerste bh-lijn.

2 likes

Is dat zo? Ik heb er al een tijd niet meer gekeken. Kan ook dat hun A cup alsnog te groot voor me, er was in ieder geval ets waardoor ik die winkel ben gaan mijden qua ondergoed hahah.

Ik herken het hoor, dat er voor een A geen goed aanbod was. De Acups die er waren, hadden dan allemaal pushup en dat vond ik heel irritant.

1 like

Ja, voor de beugel push up, echt een martelwerktuig.

Ik had het over wel ruim 20 jaar geleden realiseer ik me nu :sweat_smile:
En de kwaliteit was niet goed, dus dat alleen is al reden genoeg om te mijden.

3 likes

Heeft iemand hier ervaring met BHs laten innemen in de band door een coupeuse? Of zelf de band innemen? Pakt dat goed uit?

Ik heb het probleem dat het bh merk die voorheen zo goed zat en aan mijn eisen voldeed, Chantelle, volgens mij aan maatinflatie doet. Voorheen zat 70 goed maar nu heb ik 65 nodig, en ik ben alles behalve petite, heb alleen een smalle ribbenkast. Alleen die omvangmaat is amper te krijgen met de letter die ik erbij nodig heb (H of I). Ik vraag me af hoe echt petite vrouwen dit doen.

Anyway, als ik 70 neem en dan op een strakker haakje, is de bh natuurlijk relatief snel te ruim en dat vind ik zo zonde. Dus misschien moet ik er dan maar aan gaan sleutelen, zat ik te denken?

1 like

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een vriendin van me (60/65, cup H) deed dit regelmatig.

4 likes

De eigenaresse van de lingeriezaak waar ik vroeger werkte deed dit weleens voor klanten als er geen enkele maatoptie voor ze was, en een goede kleermaker zou het ook moeten kunnen! Als je echt heel veel wil innemen heb je kans dat je ook de bandjes moet verplaatsen omdat het dan scheef trekt, en dan is het wel weer een ander verhaal.

Heel irritant wel he dat 65 zo zeldzaam lijkt te worden bij de franse merken. Ik draag zelf 65E van Aubade en die is ook bijna onmogelijk te vinden in de winkels. Wel een tip; op vinted worden er in die maat heel vaak aubade bh’s aangeboden, dus misschien ook wel chantelle in het model wat je zoekt?

5 likes

& @Beutyschooldropout dankjewel voor de ervaringen. Ga ik eentje in de buurt zoeken die dit kan!

En goeie tip van Vinted, ik zie nu dat er wel wat op staat. Blijft alsnog een gok natuurlijk, maar de prijzen vallen daar mee voor new with tags bh’s.

Ik heb zelf ook een smalle omvang/grote cup en draag altijd bh’s van panache. Mogelijk is dat ook wat voor jou? Ga altijd naar superbra volgens mij hebben ze daar wel meer merken met smalle omvang en grote cup

1 like

Panache is een heel fijn merk met inderdaad mijn maat, voor kanten bh’s (hele mooie!). Heb daar 2 van die ik vaak draag. Maar ik ben juist op zoek naar soft cup voorgevormde, voor onder gladde tops, voor een iets beter decolleté en meer tepel coverage. De modellen van Chantelle vind ik perfect voor wat ik zoek. Bij superbra hebben ze in mijn maat qua vorgevormde cups alleen maar van die harde kokosnootschalen, wat ik een te heftig effect vind geven en niet lekker vind zitten. Verder wel een topwinkel voor mooie kanten bh’s ja, echt pareltjes daar

1 like

Freya en of Fantasie zou ik dan ook nog kunnen aanraden als merken.

Qua inkorten met band (even mijn moeder gevraagd die een wizard met de naaimachine is) en zei dat je “dan gewoon een stuk afknipt en weer aan elkaar zet” maar zou dat, als je zelf geen ervaring hebt, lekker laten doen met innemen. Daarbij is een omvang 65 is echt niet ongebruikelijk trouwens en zou bijna wedden dat veel meer mensen die omvang hebben dan nu ook daadwerkelijk dragen en toch is het bijna onmogelijk om te vinden. Zo frustrerend!

3 likes

Heeft iemand ervaring met de strings van Fannyfit? Breder kruis, dubbele voering etc. klinkt goed namelijk, maar ze lijken wel een beetje hoog? En vallen ze op maat?

1 like

ik ben op zoek naar ondergoed wat hier op lijkt, misschien weet hier iemand iets. had het merk frank dandy gevonden, maar ik vind €16 per broekje echt te duur :sweat_smile:

1 like
2 likes

Ik heb de lange AIRism bh-top van Uniqlo met spaghettibandjes en ik ben op zoek naar iets soortgelijks van katoen (met elasthaan). Ik zag zoiets bij H&M maar dat is een borstvoedingstop dus die heeft bandjes die je open kunt klikken en dat wil ik niet. Heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden?

Ik zoek simpele slips, zo naadloos mogelijk, krijg jeuk van kant en randjes. Geen hipsters want die kruipen in m’n nogal ronde billen. Ik dacht aan intimissimi. Welk model is fijn?

Tezenis organic cotton laser cut briefs vind ik fijn!

1 like

Absoluut tezenis!

6 likes

Zijn dit niet dezelfde als die van Intimissimi? Die kruipen iig wel in mijn ronde billen @Velours en als je naar dit model kijkt, zitten ze bij haar ook al een beetje te kruipen.

1 like