Dit is toch ook bij een schakelauto?
Haha ja nadat ik dit getypt had en in mijn schakelauto stapte besefte ik dit ook ![]()
Het helpt bij mij in ieder geval om bewust bij een automaat mijn voet op dat stukje te zetten en mezelf te reminden deze er niet af te halen.
Haha ik begon even zelf te twijfelen
maar dat bewust je voet op dat stukje zetten helpt mij ook. Ik ādrukā altijd echt even mijn voet op die plek als ik in een automaat rijd
Oh wow, ik sta voor lul. Ik kreeg mān buurvrouw als voorgesteld persoon op Facebook, dus ik klik erop en zit ongegeneerd lekker terug te scrollen op dr tijdlijn tot in 2016 ofzo en zie een foto van haar bij een fontein in een stad waar ik ben geweest en niet van kon plaatsen waar dat ook alweer was (ik weet het weer, het was Reims). Dus ik klik op die foto en zit uitgebreid in te zoomen en dan hoor ik opeens getik op het raam achter me.
Mn buurvrouw die zichzelf weer eens heeft buitengesloten (doet ze nogal vaak, ik heb een sleutel van dr). Ik schrik me kapot en gooi mān telefoon van me af en ze zei er niks over maar het kan haast niet dat ze het niet gezien heeft.
Omg what are the odds hahaha
Je hebt gewoon je eigen buurvrouw gemanifesteerd ![]()
Nee, dat kan je echt heel goed prima zien als ik zo lig
Ik had gisteravond een examen voor mijn werk en het was zo vreselijk ongemakkelijk. Ik was de enige vrouw en de rest was allemaal stereotype bouwvakker. Iedereen keek me aan met zoān āwat doe jij hierā blik. Kreeg ook tot drie keer toe de vraag of ik wel op de juiste plek was. Maaar examen wel gehaald dus de komende tien jaar hoef ik me daar niet meer te vertonen.
Die blik herken ik zo! Ik was op een festival en eindigde bij een metalband. Een bepaalde bezoeker zei tegen ELKE vrouwelijk jonge bezoeker āzit je hier wel goed?!ā. Why?
Ugh ZO irritant. Stel je toch eens voor dat een vrouw niet alleen maar van glittertjes en Taylor Swift houdt.
Haha wat voor examen is dat wat alleen bouwvakker types doen? Metselen?
Vca?
Haha moest googelen wat dit is en daar kwam meteen aan afbeelding van iemand met zoān bouwvakkershelm
Ja het was VCA-VOL. Het is voor veel mannen helaas nog steeds ondenkbaar dat een vrouw in de civiele techniek werkt. Gelukkig zijn mijn eigen collegaās wel normaal.
Haha ik wist gelijk wat je bedoelde. Ik zat bij mijn vca-vol cursus ook tussen de 50+ mannen, maar ze vonden het juist wel leuk dat ik als jonge vrouw er tussen zat. Ook allemaal vragen wat ik dan voor werk deed en ze gingen me allemaal dingen uitleggen, maar niet op de mansplaining manier. De lunch was ook zo typisch. Soort stampotbuffet met rookworst en gehaktbal. Wel voor 10 jaar weer klaar ![]()
De keren dat ik hier (constructiebureau met 50/50 man/vrouw) van buitenaf een mail krijg met āmijne herenā, zelfs als (een van de) vrouwen in de adressenlijst staatā¦
Schoot me net ineens te binnen.
Een aantal jaar terug overleed de vader van iemand waar ik toen mee bevriend was.
Zowel mijn man als ikzelf hebben beide geen vader meer door overlijden.
Iets later zag ik haar weer en toen zei ze zo :āja nu hoor ik ook bij de club zonder vader, net als jullieā.
Ik wist niet wat ik moest zeggen op dat moment en keek haar alleen maar verbaasd aan.
Ik snap na al die tijd nog steeds niet hoe je dat uit je strot krijgt
Ik denk dat iedereen hier anders mee om gaat en op reageert. Ik heb ook geen vader en ik zou zoiets misschien ook wel kunnen zeggen. Het is feitelijk toch ook zo? Zou zoiets dan helemaal niet oneerbiedig of naar bedoelen, rot dat het jou wel raakte op dat moment.
Klinkt als zwarte humor en dat is soms ook een manier om er mee te dealen. Heb ook geen vader meer en 2 vriendinnen van mij ook niet maar klinkt wel als iets wat ik/wij ook gezegd zouden kunnen hebben.
Maar ook als het gesprek er totaal niet naar is?
Ik heb ook zwarte humor maar dit was totaal niet gepast op dat moment.