Ongemakkelijke momenten #2

Die eerste zou ik zooo leuk vinden als de ander dat in een overleg zou zeggen. Zoveel beter dan de gesprekken die ik heb aan het begin van vergaderingen enz.

Ik had een andersom grappig moment. Mijn therapeut belde dat ze te laat kwam door een omleiding, hangt ze op met: ‘dankjewel lieffie’.

24 likes

Hahahaha ja hoop dat ze er toch even om heeft kunnen lachen met haar collegas :joy:

2 likes

Oh man ik kan me niet herinneren wanneer ik nog eens zó hard gelachen heb :joy::joy::joy: zo droog dit, ik zie het ook helemaal voor me :sweat_smile:

Hahaha ahww :smiling_face_with_three_hearts:
Dit doet me opeens denken aan een ongemakkelijk moment van laatst dat ik volgens mij verdrongen had: een man op mijn werk wilde “good luck!” tegen me zeggen maar zei in plaats daarvan “good girl!” :sob:

6 likes

Hmm weet je zeker dat dat per ongeluk was :joy:

6 likes

Dit doet me denken aan toen ik 5 jaar geleden ofzo naar een chiropractor was gegaan. Een Amerikaanse vent en die zei dus wel de hele tijd “good girl” :face_vomiting:
Ben nooit meer teruggegaan.

3 likes

Ik was aan het praten met een collega van een ander team.
Het ging over piercings (= voor haar tiener dochter)en een extra gaatje laten plaatsen in je oor (= voor haar zelf).

Haar dochter kan niet tegen naalden en zijzelf heeft ook schrik van de pijn.

Dus ik zeg: maar het doet maximum 5 seconden pijn terwijl je bent bevallen, dat doet een paar uur pijn.
Haar antwoord: wij hebben geadopteerd.

Ik wist dat echt niet, gelukkig reageerde ze er goed op.
Maar ik heb schrik dat ze zich vooral goed voordeed en dat ik haar toch gekwetst heb.

27 likes

Kan me voorstellen dat dat een beetje awkward heeft gevoeld…

4 likes

Ja hij werd helemaal rood en ging uitleggen dat hij good luck bedoelde, terwijl ik nog hoop had dat ik kon doen alsof ik hem niet hoorde :sweat_smile:

2 likes

Ik zou je er niet al te druk om maken. Klinkt kut, maar als je buiten de norm valt ben je dit soort onhandigheden wel gewend :sob::joy:
De ene keer zal het je als ‘de uitzondering’ meer doen als de andere keer.

Maar voor mezelf sprekend: ik probeer altijd te onthouden dat dit soort opmerkingen niet wordt gemaakt om mij te kwetsen.

4 likes

Ik vind dit niet per se onhandig hoor, adoptie komt nu eenmaal minder vaak voor, dus ik snap wel dat Stervis in eerste instantie denkt dat haar collega zelf is bevallen als ze een kind heeft.

7 likes

Ik denk indd dat mensen meer opkijken als je eerst uit het niets gaat checken of iemands kinderen geadopteerd zijn voordat je iets over een bevalling zegt.

16 likes

Omg we hadden een dagtour hier geboekt naar Hallstatt, en dan moest je opgeven waar je opgehaald wilde worden. Dus als je verbleef in een hotel, moest je dat hotel opgeven. Dus ik keek door die lijst heen en dacht zo’n algemene locatie te hebben aangeklikt, gezien wij gewoon in een stoffige Airbnb verblijven haha. ‘Die amauris’, stond er. Dus ik krijg zo’n email met: ‘Dank je voor het boeken van je tour, wij zullen binnenkomen bij de receptie om om jullie naam te vragen en je te komen ophalen’. Dus ik denk heh? Ga ik die amauris googelen is het een fucking fancy hotel waar het echt 500 euro per nacht kost om er te blijven slapen :joy: Dus ik moest gewoon al lachen om het idee dat wij dat fucking luxe hotel moeten binnenlopen om die receptie te vragen of ze die chauffeur onze namen kunnen doorgeven omdat we daar zogenaamd verblijven.

Nou ja ik dacht ok whatever ik bel dat toeristenbureau gewoon. Kreeg ik een voicemail waar dat muziekstuk speelt van ‘An der schonen blauen donau’, en ik ben al slecht in voicemails achterlaten dus ik schoot telkens in de lach. Dus heb ik drie rare fucking voicemails achtergelaten aan deze mensen waarin ik hard aan het ademen ben of aan het lachen en vervolgens over hoe ik een 5 sterren hotel heb opgegeven waar we niet verblijven :joy:

Dus ik word vanmorgen teruggebeld door iemand van dat reisbureau die zegt:’ Hallo, u was van de vele voicemails?’ Ik wou echt door de grond zakken hahaha. Maar goed ze konden ons bij dat rete luxe hotel ophalen. Een werknemer was zelfs de straat voor het hotel aan het schoonspuiten zo luxe was het allemaal haha. Toen kwam er een klein busje aan, en die chauffeur kwam ons dus halen. Wij gingen erin alleen ik ging achterin zitten en van die man moest mijn vriend voorin. Ik was in de war waarom we op een tour van een paar uur niet naast elkaar mochten zitten, maar het was een shuttlebus naar de officiële bus. Dus goed … die bus rijdt serieus naar de overkant van de straat :joy: letterlijk minder dan een minuut lopen van ons vandaan. De mensen die ook in de shuttle bus zaten moesten ook echt hard lachen erom. Het was zoooo fucking dom allemaal hahaha. Letterlijk een shuttlebus genomen naar de overkant van de straat haha. En er bijna nog een punt van gemaakt ook waarom we niet naast elkaar mochten zitten :woman_facepalming:t2::joy:

127 likes

Dat hadden die mensen van het reisbureau ook wel effe kunnen melden :grinning:.

7 likes

Maar echt hahaha :joy: ik dacht ook echt van wist die man die mij belde dat niet !? Haha

2 likes

Hahahaha dit ook

17 likes

Ik ga zo stuk hierom :rofl:

1 like

Ik stond gisteravond de planten water te geven in de tuin en stond echt heel geconcentreerd voor me uit te staren. Zag wel dat de buurvrouw ook buiten was en naast het huisje liep en echt precies toen ze in mijn zicht kwam, begon een duif achter me kei hard te fladderen in een boom waar ik me wezenloos van schrok dus ik gilde kei hard en de buurvrouw dacht dat ik van haar schrok en begon zich te verontschuldigen :joy:

Zelfs de achterbuurman kwam controleren of het wel goed ging haha

27 likes

Pfff ik moet hier ineens aan denken, blijkbaar had ik het de afgelopen dagen verdrongen. Ik zat maandag met een vriendin op het terras en een jongen kwam onze drankjes brengen en blijkbaar ook meteen lege glazen etc. ophalen. Ik was druk met mijn vriendin in gesprek en we keken ondertussen ook naar haar spelende kind, dus ik was totaal niet meer bezig met die jongen. Ik wilde toen zonder te kijken mijn telefoon pakken, maar pakte per ongeluk vol zijn hand vast, want hij pakte net een glas weg dat bij mijn telefoon stond :skull: Hij zei ook echt heel droog: “Pardon”. Het was zo ongemakkelijk, vooral door hoe hij reageerde ook hahaha :sob:

36 likes

@Sax @Sproetjes hahaha alles eraan was gewoon vreselijk. We zijn net weer afgezet door die tourbus en ik ben teruggelopen om het toch nog eens met mijn eigen ogen te bekijken en ook te filmen, en het was echt nog belachelijker dan ik me herinner hahahaha. Je kan het gebouw letterlijk vanaf de overkant zien ook hahahaha ik ging echt stuk het is gewoon bizar.

18 likes