Ahw nee dat vind ik super kut voor je en stom dat er (bijna) niemand hielp. Hoe kut het ook voor de rest van de passagiers was, voor jou was het het kutst ![]()
Ahw dit vind ik vooral zielig voor jou! Ik heb dit ook een keer meegemaakt in de bus (wel al zoân 10 jaar geleden) en weet precies hoe je je voelt haha. Zoooo gĂȘnant gewoon. Ook na teveel rode wijn. En ik schaamde me zo erg dat ik de eerstvolgende halte de bus uit ben gestrompeld en toen mijn vader heb opgebeld en die heeft me vervolgens opgehaald ergens in the middle of nowhere (held)
Maar goed, er wordt wel vaker gekotst in het ov dus ![]()
Ik heb dat dus ook eens meegemaakt maar dan zonder alcohol, maar eerder buikgriep of voedselvergiftiging. Ik was naar school geweest en was klaar, zat in de bus richting het station. Onze school was een beetje het eerste punt waar er leerlingen instapte, waarna die vervolgens langs 3/4 hoge scholen reed. Waarbij ik dus bij een van die haltes ineens naar buiten rende en net niet een prullenbak haalde waarbij elke student die ging opstappen mij aankeek van wat gebeurt hier⊠Toen wilde ik terug de bus in, maar ik denk dat die buschauffeur dacht, nou mooi niet snel die deur dicht. Huilend mân vriendin opgebeld om te vragen of ze mij met de fiets bij het station kon afzetten. Eenmaal daar afgezet heel het station besmeurd. er lag letterlijk een hele plas om me heen. Ik durfde hierdoor niet met de trein verder te reizen dus ik had mijn moeder gebeld om me op te komen halen zodat ik ââveiligââ met een zakje in de auto terug naar huis kon.
Maar het ongemakkelijkste aan dit verhaal vond ik, er was letterlijk niemand die het boeide of leek op te vallen, er liepen gewoon mensen door die plas heen waar ik ondertussen alles er aan het uit gooien was. vond dat zo vreemd, dat je me ontwijkt kan ik begrijpen, of dat je vraagt of het gaat kan ik begrijpen. Maar niet dat je niks ontwijkt maar ook niet de moeite neemt om te checken of alles oké is. ![]()
Maarja wat kan je doen?
Als ik ondergekotst door een dronken medepassagier was zou ik ook mezelf schoon maken en me uit de weg maken.
Ik heb dit een keer gehad op vakantie in de metro. Ik had toen net gevlogen en voelde me hondsberoerd door reisziekte. Ik voelde het op komen, het kokhalzen was al begonnen maar kon het soort van net op tijd tegenhouden (en doorslikken, ja goor I know).
Jaaa ik snap wat je bedoeld maar ik ziu toch wel even om me heen kijken of er een plastic tas oid in de buurt is, en water en doekjes geven. Tuurlijk als iemand over me heen kotst zou ik eerst mezelf redden maar het is voor degene die kotst vooral kuttig natuurlijk, dus zou wel wat aanbieden
Trouwens dit weet ik uit ervaring maar hou nooit je hand voor je mond als je moet kotsen want dan gaat het dus alle kanten op
gratis tippie
Wat moet je in zoân situatie eigenlijk doen? Als je zo de trein onderkotst. Eerste halte uit stappen? Maken dat je wegkomt. Of je melden bij de conducteur?
Eens. Ik kan helemaal niet tegen kotsende volwassenen dus zou ik (denk ik, nooit meegemaakt) ook doorlopen.
En toch begrijp ik dat hele hulpeloze gevoel dat er niemand naar je omkijkt als je loopt te spugen.
Nouja ik ben een keer (gelukkig maar een beetje) ondergekotst door een vrouw in de trein ![]()
en ik vond het niet meer dan logisch om haar papier aan te bieden en te vragen wat er aan de hand was, of ze nog ver moest, of ze iets nodig had? Snap dat je zoiets als voorbijganger die het niet live ziet gebeuren misschien liever negeert, maar als je erbij bent terwijl het gebeurt (en je niet bang bent voor kots ofzo) wil je toch helpen?
Haha ik zou iemand ook best willen helpen. Maar ik denk dat het dan erger wordt. Is dat niet zon scene uit family guy.
Haha nee sorry. Ik zeg je eerlijk ik ga geen wildvreemde helpen met kots in het openbaar.
Ook water aanbieden? Geef je dan je drinkfles aan iemand met kots overal aan zn mond. Nee bedankt.
Ik heb ook een keer overdag gekotst op het spui in Ams(best wel een druk stukje van de stad) ik was ziek en toen ik net de tram uit stapte ging het mis
ik schaamde me heel erg, want het was gewoon midden op straat (wel boven een put), maar niemand keek op of om? Ik vond dat ook heel jammer, had graag gehad dat iemand iets zei!
Ik verbaas me echt over de hoeveelheid hartjes (die ik interpreteer als het ermee eens zijn) op deze post. Als iemand op straat valt vraag je toch ook of het gaat en help je die persoon waar nodig? Of als je een verward persoon ziet ofzo, dan ga je toch ook bellen of wat dan ook? En als het om kots gaat is het ineens ieuw bah zoek het zelf maar uit ik ben weg? Nee ik hoef ook geen kots over me heen, of een vreemde met kotsmond die aan mijn dure drinkfles gaat lurken maar er is meer wat je kunt doen dan dat. (Zoals vragen of het gaat, of je iets kunt doen, een zakdoekje aanbieden, een kartonnen bekertje of iets regelen zodat je wat water uit je eigen fles kunt overgieten, even bij diegene blijven zitten zodat die niet alleen is, etc).
Omg dit herinnert me aan dat ik een keer echt heftige diarree aanval had in de bus. Ik had zoân verschrikkelijke buikkrampen en zo veel buikpijn dat ik toen huilend in de bus zat. Ik lag helemaal krom in de stoel met mijn handen helemaal om me heen. Ik bewoog ook echt helemaal heen en weer en er kwam toen wel een lief mevrouwtje vragen of het allemaal ging.
Je diarree ophouden is echt next level pijn. Na 10 minuten stapte ik uit maar ik moest nog helemaal naar huis lopen wat echt ver was. Ik heb gerend en ja op een gegeven moment liep het er uit. Dus het was gelukkig niet zo erg dat het in de bus gebeurde, maar ik heb toen heel lang dagelijks norit geslikt omdat ik zo veel angst had om diarree te krijgen.
Maar wat? Haren vasthouden?
En sorry jouw vergelijking met iemand die valt op straat haha, is toch heel wat anders. Zie je dat echt niet?
Heb er al wat dingen bij gezet want hier was ik al bang voor.
Eh nee dat zie ik echt niet. Wat is het verschil dan?
Wat is denk je het antwoord op de vraag âgaat hetâ als iemand compleet onder de kots zit?
Omdat het fucking goor is