Ja, er wordt echt vaak onbeleefd en/of asociaal gereageerd door patiënten of familie (ben verpleegkundige in een ziekenhuis). Gaat vaak ook over hele simpele dingen, bijvoorbeeld nu de veranderde bezoekregeling ivm corona waar ze het niet mee eens zijn (dan begint het heel lief met ‘ah, kun je voor mij een uitzondering maken want…’ en het escaleert zodra je nee zegt). Ik heb door mijn werk soms echt een hekel aan de mensheid.
Oohh wat naar! Ik kan me dat niet voorstellen, heb juist veel respect voor mensen die dat werk doen! Vraag me af of dit iets is van de laatste tijd of dat dit al langer speelt. Maar ook ik (heel andere branche) heb er soms zo’n associale mensen bij zitten, en dan moet je ook nog aardig blijven. Gaat tegen je eigenwaarde in.
Nou ik blijf aardig tot op een bepaald niveau hoor. Mensen die boos zijn begrijp ik, maar zodra ze gaan schelden of persoonlijk naar mij worden dan zeg ik joeeee goeiedag en hang gewoon de telefoon op. Stik maar lekker in je probleem dan, je kan echt wel laten merken dat je boos bent, maar heb wel gewoon respect.
Ik was in een ijzerspeciaalzaak en ik moest iets hebben met een boor van 18 mm. En ik zei: ‘dat voelt echt groot’. De man vond dat zo grappig dat hij maar bleef doorgaan op ‘dat is wat mijn vrouw in bed zegt’ en ‘ja, wat je wil voelen is persoonlijk’. En ik stond daar maar een beetje.
whuttt werd je niet tering boos ik zou zeggen ik koop het wel ergens anders daag
Neeeeeeee gatver klacht indienen! Doe normaal
Ik heb niets gezegd en ben gewoon weggegaan na het afrekenen. Ik ben heel slecht in mensen op hun gedrag aanspreken. Ook bij het naroepen van mannen val ik stil.
Gatverdamme, ik zou me helemaal vies voelen. Wat ontzettend ongepast en smerig.
Dat is wel echt bureaucratie ten top. Jeetje. Kwam vanochtend ook een artikel tegen dat apothekers zich ook druk maken om al die medicijn wissels die verplicht moeten van de zorgverzekeraar. Zorgt ook voor veel verwarring en zelfs andere bijwerkingen? Hebben zorgverzekeraars dan niet een veel te grote rol gekregen?
Omg flashbacks naar 8 jaar terug toen ik bij een zorgverzekeraar werkte. Dat waren indd vaak hele vervelende situaties waarbij de klant tussen wal en schip vast kwam te zitten.
Niet zo’n heel interessant ongemakkelijk moment maar moest er net aan denken. Ik ging pas geleden een paar schilderijen ophangen bij een vriendin en had daarvoor mijn boor meegenomen. Enfin, schilderijen opgehangen en erna ging ik mijn nagels laten doen in een salon. Nadat ik klaar was pakte ik mijn tas op en hoorde je keihard TRRRRRRRRRRRRRRBRRRRRRRRRRRRR. Iedereen keek me aan en ik haalde mijn trillende boor uit mijn tas en hield hem vast als Bob de Bouwer. Ja, dat was best ongemakkelijk
Net lag ik op de behandeltafel bij de fysio, en ik kom er nu achter dat heel mijn been onder de bloedkorsten zit omdat ik iets te gehaast nog even mijn benen had geschoren onder de douche voordat ik weg ging. Lekker fris.
Ik moest laatst behoorlijk aandringen bij de apotheek om een medicijn te krijgen dat niet mocht van de zorgverzekering. Viel me vies tegen. Joh, als iets werkt dan wil daar echt wel geld voor neerleggen hoor? Het merk dat ik gebruikte en vergoed werd is blijkbaar uit de handel gehaald? Weet iemand hoe die keuzes worden gemaakt?
Wat vreselijk
Geld. Al is een pilletje maar 1 cent goedkoper per stuk en de werkzame stof hetzelfde dan wordt daar voor gekozen. Want die ene cent keer heel veel gebruikers is uiteindelijk een giga bedrag.
Hahaha dit doen mensen bij mij heel vaak. Mijn office geeft de achternamen eerst weer. Dus bijvoorbeeld: Janssen Dorien. Begrijp die verwarring dus soms wel.
De bezorger van ons eten zei tijdens het afleveren: “oh volgens mij ben ik hier al eerder geweest.”
Goed, um dat is wel zo…
Ik had eens een bezorger aan de deur die zei: ‘Volgende week zijn we dicht mevrouw dus dan kunt u niet bestellen.’ Confronterend wel.
Hahaha wat vet dit
Moet er ook weer om lachen