Ongemakkelijke momenten #2

Mag eigenlijk ook pas vanaf 18.00 vandaag :wink:

1 like

Door Corona mag het vandaag de hele dag.

1 like

Bij mij op de galerij woont een niet zo prettige man (verslaafd, rare verhalen over zakenreizen terwijl hij geen baan heeft en afgeluisterd worden door de overheid.) Ik mijd hem altijd maar een beetje. Vandaag kwam ik hem tegen, terwijl ik met mijn handen vol boodschappen boven kom. We wisselen uit beleefdheid 3 woorden en terwijl ik met mijn boodschappen worstel en ondertussen de voordeur probeer open te maken, blijft hij maar staan. Heel ongemakkelijk, alsof 'ie met me mee naar binnen zou lopen. Dus ik vraag (iets te onaardig) waar hij op wacht:

ā€˜Ja, anderhalve meter hĆØ. Beetje afstand houden.ā€™

šŸ¤¦

Niks creepy gedrag. Hij wilde gewoon niet passeren op de galerij omdat dat nu te krap is. Gaat lekker met mijn vooroordelen. :joy:

46 likes

Ik was twee uur aan het bijkletsen met een collega over het coronaleven, maar door het stilzitten kreeg ik het heel koud. Zeg ik opeens: ā€˜ik heb echt kouwe tepels.ā€™ WHY?! Dat zeg ik wel tegen vriendinnen, maar het is niet echt een normale opmerking.

29 likes

Hahaha (sorry). Hoe reageerde je collega?

2 likes

Die keek ongemakkelijk en zei iets van: ā€˜ja, dat kanā€™ en snel een ander onderwerp aansnijden. Kan er wel om lachen, maar dit soort situaties overkomen mij eigenlijk te vaak.

6 likes

Ik wilde mijn trein instappen, want deze kwam aangereden. Dus ik ga zitten, stond niet op ā€œniet instappenā€. Ineens de lichten uit. Gebeurd wel vaker, dus geen reden tot paniek. Tot iedereen ineens doorliep en niet instapte en de lichten maar uitbleven. Ik naar de deur, gaat de deur niet open. Toch wel reden tot paniek. Lichten aan 5 minuten later en begint met rijden, dus ik denk: yes! Het is toch wel de goede trein. Ik voor de zekerheid naar de machinist: nee deze trein wordt afgevoerd mevrouw. Sta je dan. De machinist niet goed gecontroleerd. Moesten ze een andere trein regelen zodat ik weer terug kon naar het station. Gelukkig waren ze heel aardig en was het niet mijn fout. Wel ongemakkelijk hahahaha

91 likes

Konden de mensen die allemaal niet instapte je niet even waarschuwen :see_no_evil:

Hij komt vaak tien minuten eerder aan en dan vertrekt 'ie, en door het late tijdstip was er ook bijna niemand hahaha. De goede trein kwam 5 minuten na deze, maar toen zat ik al vast :joy:

Aaah no! Das balen. Ik heb nu al zo vaak gehad dat mijn bus veelste vroeg kwam. En ik denk dan oh das mijn bus niet. Tot die wegrijdt en ik het dan besef :sweat_smile:. Dat besef moment is zo kut. Reed de trein nog ver door of kon je al snel terug de goede kant op?

Aaaah ja herkenbaar! Of dat wat later pas het busnummer veranderd hahaha. :joy:
Heb niet heel lang in de verkeerde trein gezeten, ik was gelukkig vrij snel met melden hahaha.

1 like

Oooh dit is zo erg. Ik heb dit een jaar of twee geleden ook gehad. Trein werd donker, deuren niet open en ineens ging ie rijden. Stond ik ineens op een rangeerterrein. Een NS-medewerkster heeft mij toen met de auto naar het station teruggebracht. Ik was onderweg naar een verjaardag. Was een goed verhaal hoor toen ik daar aankwam :wink:
Weet nog dat ik in blinde paniek als eerste heb gebeld naarā€¦ mijn moeder. Alsof zij me daaruit kon halen. Zij was toen vervolgens ook in paniek haha.

38 likes

Laatst had mijn man een ongemakkelijk moment. Een vriend van hem kwam op kraamvisite bij ons en hij heeft een zoontje. Op een gegeven moment hadden we het over namen en toen begon mijn man allerlei namen af te zeiken: ā€˜Ja, tegenwoordig moet iedereen hippe namen geven aan zijn kinderen, dus Sem in plaats van Sam of Iza in plaats van Isa of namen met een q of een x. Doe even normaal zeg!ā€™

Even later, nog steeds over namen, mijn man: 'Nee, onze dochter heeft geen tweede naam, -naam zoontje van vriend- wel?
Vriend: ā€˜Ja, Sem.ā€™

24 likes

Ooh neee! Je was dus ook al een stuk verder dan ik. Wat lief dat je gebracht bent! De blinde paniek slaat echt toe ja. Hahaha, dat moet wel een goed verhaal zijn geweest. Mijn moeder lachte me keihard uit toen ik thuis kwam hahahaha, bedankt mam. De machinist vroeg me ook nog: hoezo drukte je niet op de sos knop. Uhhhhh, geen idee? Hahaha.

6 likes

Gelukkig was dit een rangeerterrein niet al te ver van Den Haag centraal maar poeh alsnog was het een bijzondere ervaring hahaha.
En wow niet gedacht aan SOS knopā€¦ ik ben naar voren gelopen en heb op de deur van de machinist geklopt haha, gelukkig zat ik niet in het achterste treinstel :sweat_smile:

4 likes

Gek is dat he dat je dan in een situatie waar die knoppen voor bedoeld zijn daar niet aan denkt.

Zo was er een keer een vrouw klem komen te zitten tussen de achterste deuren van de bus (ik heb dat al heel vaak bijna gehad bij instappen trouwens omdat ze mij over het hoofd zien) en we stonden buiten met vier man ofzo aan die deur te sjorren. Buschauffeur was ook in paniek maar dan wel met een stoijns gezicht zonder een zinnig woord uit te brengen. Ze was helemaal dichtgeklapt.

Komt er van achteren ineens een mannelijke buschauffeur aangelopen. Heel nonchalant, beertje stoer. Zegt wat is er aan de hand? En drukt ondertussen op een knop aan de zijkant waarmee je dis de deur kan openen als er een storing is of wat dan ook. Staat dus heel groot ook iets van sos/nood bij en had dus niemand dat gezien. Hoe dan?! :joy:

Toen ik weer in de bus was gestapt en we gingen rijden heb ik heel goed die hele bus bekeken op alle noodgeval dingen.

10 likes

Aaah hoe heeft hij zich eruit geprobeerd te redden? :scream:

1 like

Hahahaha ja wow, zo vreemd hoe dat dan ineens niet in je op komt. Lijkt me ook naar, vast tussen de deuren van de busā€¦ pijnlijk vooral.
Nu ik erover nadenk weet ik wel precies waar die noodknop zit. Hoezo kon ik er toen niet opkomen. Als het me weer eens overkomt weet ik nu dat ik die knop moet hebben :joy:, misschien leren we ervan hahaha.

1 like

Voordat mensen bij mij op consult komen moeten ze altijd een formuliertje invullen met wat gegevens en dan verwerken we dat administratief. Gisteren deed iemand dat pas nadat ik hem gezien had en had ik de automatische reactie niet genoeg aangepast:
ā€œBedankt voor je bezoek, we gaan dit verwerkenā€.

5 likes

Hij praatte er snel overheen, haha.