In dit geval gaat het vooral om intonatie toch. Hallo?? Is toch wat anders dan hallo! Of hoi! Nadat iemand z’n naam heeft genoemd. Heb hier nooit misverstanden om gehad.
Ja ik dacht hetzelfde. Ik vind een “hallo” dan ook zoiets betekenen als “ik erken u, u mag verder praten over waarom u mij belt” hahaha
Ik heb juist super vaak dat ik “hallo met wherethelightis van bedrijf x” zeg als ik een prive telefoontje pleeg vanuit mijn werk. En dan nog snel erachteraan ratelen “oh ehh haha nee niet bedrijf X, ofja daar werk ik wel maar ik bel nu voor mezelf”
Elke keer als ik de huisarts bel…
Ik heb dit andersom, dat ik privé vaak bíjna opneem met “Organisatie X, met Geranium”, omdat ik voor werk veel vaker gebeld word dan privé!
Herkenbaar! Maar ik deed dat juist andersom omdat ik vaak met klanten belde. Dus dan belde ik naar een restaurant om te reserveren en dan zei ik: “u spreekt met Luna van…” en dan bedacht ik me wat ik aan t doen was en dan mompelde ik wat en vroeg maar of ze nog een plekje vrij hadden.
Ik zat net achter mijn laptop naar muziek te luisteren en mee te zingen. Normaal ben ik redelijk opgeruimd, maar vandaag was ik alleen thuis + in een rommelige bui, dus over heel de tafel lagen gebruikte borden, glazen, verpakkingen van snacks, een fles drinken, oortjes, laders, etc. Blijkbaar stonden mijn schoonmoeder en schoonbroer al even aan de deur, maar ik hoorde de bel natuurlijk niet omdat ik zo hard aan het meezingen was (incl. bijbehorende bewegingen). Uiteindelijk hoorde ik de bel en ben ik snel de tafel op gaan ruimen om vervolgens hijgend de voordeur open te doen. Ze zeiden dat ze al even voor de deur stonden dus ik loog dat ik boven de was aan het doen was. Zegt mijn schoonbroer: ‘‘maar ik keek net door het raam en zag je muziek luisteren en allemaal met je hoofd bewegen’’. Echt ik voelde me zooo betrapt haha. Schaam me echt dood, ben meteen bang dat ze rond gaan vertellen dat ik een rommelkont ben en alleen thuis zat te vreten. Laat me gewoon stiekem snacken en rommel maken terwijl ik alleen thuis ben.
Ahh wat vervelend, mensen moeten gewoon niet onaangekondigd voor de deur staan!!
Dat sowieso! Zou echt verboden moeten worden.
Ahh maar ik vind het ook wel naar van je schoonbroer dat ie dat dan gaat zeggen? Vooral omdat zij degene zijn die onaangekondigd langskomen, hij had ook gewoon kunnen zeggen van oké is goed maar nu maakt hij het eigenlijk ongemakkelijk
Huh maar wat. Als deze mensen nu rond gaan bazuinen dat jij ‘echt een rommelkont’ bent en ‘alleen thuis zat te vreten’ omdat je tafel een beetje een zooi was? 1x? Ooit? Dat zou ik echt heel sneu vinden. Ze mogen mijn tafel wel eens bekijken hoor, sinds ‘ie als bureau ook wordt gebruikt want dat ziet er echt niet uit. En ik zit hele dag alleen thuis te vretten want ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen in deze tijden. Laat je niet gek maken.
Ohhh verschrikkelijk dit!!!
Je voelt je dan bijna betrapt ofzo terwijl je helemaal niks verkeerd doet
Doet me eraan denken dat ik een paar jaar geleden een weekendje naar Parijs ging en ik zat toen heel slecht in m’n vel dus m’n appartement was één grote chaos (kleding over de hele vloer, een berg afwas, bed vol troep, badkamer smerig, oud eten in de koelkast etc etc). Wilde het echt opruimen voor ik wegging maar had geen tijd meer dus heb het allemaal zo achtergelaten.
Die avond toen ik dus in Parijs was kreeg ik een sms’je van mijn tante dat ze een heftige ruzie had met haar vriend en dat ze naar mijn appartement was gegaan en daar 2 nachtjes zou blijven tot ik terug kwam (zij was m’n huurbaas en had de sleutel) en ik kon wel door de grond zakken wetende dat zij ál die zooi dus zo heeft gezien Word er nog steeds naar van als ik er aan denk, al voelde dat ook gewoon als inbreuk van privacy.
Wow wat dit kan toch niet? Ik zou me net als jij doodschamen maar vooral laaiend zijn. Ik zie mn huisbaas hier al voor de deur staan dat ie een weekje blijft omdat ie ruzie met z’n vrouw heeft. Ze gaat maar naar een hotel.
Je hebt helemaal gelijk, ik zit mezelf gek te maken. Tegen een ander zou ik hetzelfde zeggen. Het is ook dat ik weet dat mijn schoonfamilie enorm judgend is en ik probeer daar altijd schijt aan te hebben. Lukt de ene keer beter dan de andere keer. Lang leve onzekerheid.
@Diamonds Ja precies, dat betrapte gevoel terwijl je niks verkeerds doet. Mijn vriend zei gisteren ook dat zij zich eigenlijk ongemakkelijk moeten voelen. Zij kwamen onaangekondigd langs en gingen door het raam kijken (waarvan het rolgordijn bijna helemaal naar beneden was, dus ze hebben ver moeten bukken), terwijl ik gewoon in mijn eigen huis mijn ding deed.
Aah ja, zo kut als iemand net op zo’n moment in je huis komt. Terwijl iedereen natuurlijk wel eens rommel heeft en het jouw huis is. En wat vreemd dat ze gewoon besluit om twee nachten in jouw appartement te slapen? Tenzij je daar iets over had afgesproken natuurlijk.
Snap ik ook echt! Schoonfamilie is altijd net weer ff iets anders dan gewone familie of vrienden of wat dan ook. Wilde gewoon ff benadrukken dat je echt helemaal NIKS geks deed of je ergens voor hoeft te schamen. Kom zeg
Wat vervelend dat ze je in je eigen huis, op een onverwacht moment, het gevoel geven dat je iets niet goed doet. Niks van aantrekken!
Mijn schoonmoeder is ook heeeeeeel snel vies van dingen en vind bij wijze van spreken dat ze een ‘wilde’ dag heeft als het badkamerkleedje die ochtend niet wordt uitgeklopt. Ik merk vaak aan haar dat ze het bij ons echt smerig vindt, maar ik word daar altijd recalcitrant van en ga dan terloops dingen zeggen als: ‘oh, dweilen doe ik nooit, vind ik echt niet nodig’. Dat is helemaal niet waar, maar ik ga dan zitten stangen omdat ik me erger aan de bemoeienis.
Vooral omdat zij niet werkt en dus elke dag kan huishouden en dan nog zeeën van tijd heeft, en ik wel werk en ook nog meer dan mijn vriend. Toch komen de ‘subtiele’ opmerkingen/vragen over het huishouden altijd bij mij terecht🧐
Dahaag, ga dat dan maar lekker met je zoon bespreken, hoor. Die had nog nooit zijn bed opgemaakt of een was gedraaid voor hij het huis uit ging.
Dit was de perfecte reactie geweest toen je schoonbroer zei dat hij je in de woonkamer zag met de muziek aan: ‘oh, dus je hebt naar binnen staan gluren?’
Ik kan me je ongemakkelijke gevoel goed voorstellen maar zij zijn echt degenen die hier stom doen. Ik hoop dat je het gewoon kunt ownen dat jij in je eigen huis lekker doet waar je zelf zin in hebt
Indd! Dan draai je het eigenlijk gewoon om. Stom is dat zo’n moment je dan overvalt en je nooit lekker gevat kunt reageren. Maar dit herkent vast iedereen wel. Ik vind het juist heerlijk om ergens te komen waar het niet perfect schoon en opgeruimd is, gewoon lekker leven en meezingen/dansen hoor!
Wow dat kan echt niet vind ik. Mijn nachtmerrie. Huurbaas of niet, daar mogen ze toch gewoon toestemming voor vragen uit fatsoen? Brr echt vreselijk naar.
Ik heb een paar dagen terug de action eeltsokken gebruikt. Vandaag had ik het fantastische plan opgevat om een pedicure te doen. Er niet over nagedacht dat m’n voeten nog moeten gaan vervellen. M’n voeten komen net uit het badje en de vellen hangen eraan. Die vrouw keek ik me ook zo aan. Dit is zo ongemakkelijk.