Ik vind eigenlijk dat ergens vastgelegd moet worden dat je altijd éérst het hele woord moet zeggen en dan pas het moet gaan spellen met die namen.
Dit is mij ook eens overkomen toen een vlaamse klant haar e-mailadres ging spellen. Ik kwam er totaal niet aan uit en had halverwege pas door dat ze aan het spellen was.
Ik heb ook wel eens zo’n ongemakkelijk iets gehad met mijn naam. Iemand uit de UK belde me voor mijn baas en hii zou naar aanleiding van ons gesprek een mail sturen. Hij wilde mijn achternaam weten maar ik ben nogal slecht met het telefoon woordenboek, en al helemaal in het engels. Mijn naam is zoiets als ‘De Groot’ maar ik raakte dus een soort van in paniek en toen spelde ik het als ‘De groetsen’ haha. De beste man herhaalde het nog, ik nog steeds met die error in mijn hoofd bevestigen. Uiteindelijk kwam de mail binnen en was niemand er over te spreken dat hij niet eens zijn best had gedaan om mijn naam goed te vermelden Vond dat zo naar, haha.
We hadden toen ik er net werkte overigens ook eens last van een soort verkoper die ons stalkte en we moesten hem standaard afwimpelen. Hij belde standaard voor mijn baas die ik even ‘Martijn de Boeg’ noem. Op een moment werd ik gebeld en vroeg iemand (niet de stalker) naar een zekere ‘Martijn de Graaf’ die naam was voor mij onbekend, maar omdat mijn collega de naam Martijn door de telefoon hoorde seinde ze dat ik moest zeggen dat hij in een meeting zat, wat ik dus deed. Eindstand, toen ze erachter kwam dat de beste man naar Martijn de Graaf vroeg ipv mijn huidige baas trok ze wit weg. Martijn de Graaf was namelijk al 3 jaar dood. En ik had doodleuk vermeld dat hij in een meeting zat. Zo ongemakkelijk toen de persoon later terugbelde en ik dat moest doorgeven.
Hahaha, die verhalen van mailadressen! Mijn vriend gaf ooit zijn mailadres in een winkel als: voornaam, underscore, tussenvoegsel, underscore, achternaam. De jongen was heel driftig aan het typen en draaide het scherm om te vragen of het klopte. Hij had underscore uitgeschreven…
Ik zei tegen m’n vriend dat hij ook beter niet zo interessant doet en gewoon laag streepje zegt ,
Ik had vroeger meerdere websites met een eigen domeinnaam en vaak maakte ik dus speciale e-mailadressen aan die ik dan alleen gebruikte om mij aan te melden voor nieuwsbrieven. Ik was ergens een keer bij een evenement en daar wilde iemand van een merk ook nog mijn e-mailadres hebben en was erg pushy. Ik zat daar niet op te wachten, maar je kon een hoge kortingscode krijgen, dus uiteindelijk wilde ik wel een e-mailadres opgeven maar niet mijn standaard geval á la helvegen@domein.extensie . Ik gaf dus mijn andere adres op spamelaanderson@domein.extensie en toen werd het heel awkward want ik mocht het niet zelf opschrijven, maar dat wilde die man doen. Dus ik al die letters spellen en het moest steeds opnieuw want het kwartje viel niet.
Haha ik zei vaak juist laag streepje en dan werd ik quasi intellectueel aangekeken ‘underscore bedoel je?’ En dan zei ik maar ja in de hoop dat het hetzelfde was
Ja of als je zegt “gewoon middenstreepje” ipv koppelteken dan kijken ze je ook dom aan. JE BEGRIJPT GEWOON STREEPJE TOCH OOK.
Haha ik heb ook eens zoiets gehad. Ik heb Duits gestudeerd aan de universiteit, en schreef mijn masterthesis ook in het Duits. Enkele dagen voor de deadline had ik me dus al een hele tijd opgesloten om er aan te werken, ik leefde als een kluizenaar en was maar met één ding bezig en dat was die Duitse thesis. Ik kwam er plots achter dat ik nog één bron/boek ontbrak, dus ik ging snel even naar de Duitse universiteitsbibliotheek om dat boek. Dat was echter een ander filiaal dan ik gewoon was, het was de eerste keer dat ik daar kwam. Het was een klein lokaaltje met allemaal boeken en op het midden één bureau, van de bibliotheekmedewerker. Ik vraag hem waar het boek staat en hij zegt dat het in een van de stapels onder zijn bureau moet liggen. Dus ik op mijn knieën onder dat bureau kruipen om dat boek te zoeken (wat op zich al heel awkward was). Inmiddels vroeg hij waarover ik m’n thesis schreef en of het lukte enzv. Mid-conversatie geraak ik in de war, en vergeet ik of we nu Nederlands of Duits aan het praten waren. Mijn verwarde brein gokte op Duits, dus ik heb de hele conversatie verder gezet in het Duits, half onder dat bureau hangend. Die man zei niet meer veel. Achteraf schoot het me te binnen dat we gewoon in het Nederlands aan het praten waren, dus dat het heel raar moet geweest zijn dat ik opeens in het Duits verder praatte
Ik fietste vandaag bij een kruispunt waar ik rechtdoor moest dus was vooral op rechts aan het letten was. Toen ik weer vooruit keek stak er ineens een man over zonder te kijken en was het eigenlijk al te laat om te remmen. Ik probeerde nog een soort paniek-sliprem terwijl ik belde, maar eindigde op de een of andere manier met mijn hoofd in zijn borst Waarschijnlijk was het maar 0.5 seconden, maar door de schrik stond ik niet meteen weer waardoor ik het gevoel had dat ik daar 5 seconden ongemakkelijk tegen zijn borst aanstond haha
Ik was net bij de dierenarts en de assistent was even iets bespreken met de arts. Het duurde allemaal wat lang dus ik was wat rond aan het kijken en zag die weegschaal staan. Ik werd benieuwd dus ging er op staan maar op dat moment kwam zij dus weer binnen lopen. Dat ding bleek onstabiel dus van schrik flikkerde ik van dat ding af dus ze stond me heel raar aan te kijken. Ik doen alsof er niks gebeurde, hahaha. Kon wel door de grond zakken
omg haha, waren er mensen om je heen en hoe reageerden zij?
Aaaaah dit is pijnlijk. Had je daarna nog wat erover gezegd?
hahaha hardop lachen
Sorry, hardop gelachen
Maar fijn dat het goed gaat met je zoontje
Ik werd vandaag gebeld door het contactcentrum van mijn werk maar soms loop de verbinding even achter ofzo dus ik zei eerst hallo met Sneakers. Toen hoorde ik niks dus ik zei hallo? Mijn collega aan de andere kant ook zo hallo? En toen was het over en weer zo van hallo hallo voor een minuut lang ofzo en ik zei uiteindelijk ja ik hoor je wel, zegt zij ja ik hoor jou ook. Whahah oké uitleg is niet geweldig maar het was zo droog want we dachten volgens mij allebei dat de ander geen goede verbinding had ofzo maar we hoorden elkaar dus luid en duidelijk.
Vroeger nam ik altijd op het werk op met:
" ‘naam bedrijf’ met whosthatgirl"
En dan zei de andere persoon iets van
" ja hallo u spreekt met blablabla"
En dan zei ik als reactie altijd
" hallo "
Waarna die andere persoon normaal gezien zijn/haar verhaal begint. Maar blijkbaar denken mensen dan inderdaad dat je hallo zegt omdat je ze niet verstaat en dus dan krijg je jouw situatie.
Soit, saai verhaal om te zeggen dat ik dit ook al meerdere keren meemaakte en nu nooit meer hallo zeg nadat iemand zich voorgesteld heeft.
Hahaha nee hallo zeggen nadat iemand zijn/haar naam heeft gezegd is echt kut want dan krijg je idd “hallo? Hallo? Hoor je mij?”
Ik wacht juist altijd totdat diege weer hallo oid zegt voordat ik dan mijn verhaal begin en soms gebeurt het niet en dan is er zo’n awkward stilte of dan wil ik maar gewoon beginnen met mn vraag en dan zeggen ze als nog hallo en dan gaat alles door elkaar heen 🥲
Ohh precies dit heb ik op dagelijkse basis hahah, probeer nu ook het hallo zeggen nadat een klant zn naam heeft gezegd af te leren
Hahah ja ik werk gedetacheerd dus elke keer voor een andere opdrachtgever en heb ookal zo vaak gehad dat ik dan opneem met “hallo met blabla van opdrachtgever A” terwijl ik dan bij opdrachtgever B werk en dan dus zeg “eh nee ik bedoel van opdrachtgever B”. Hahah zo dom altijd.