Haha ik heb ook eens zoiets gehad. Ik heb Duits gestudeerd aan de universiteit, en schreef mijn masterthesis ook in het Duits. Enkele dagen voor de deadline had ik me dus al een hele tijd opgesloten om er aan te werken, ik leefde als een kluizenaar en was maar met één ding bezig en dat was die Duitse thesis. Ik kwam er plots achter dat ik nog één bron/boek ontbrak, dus ik ging snel even naar de Duitse universiteitsbibliotheek om dat boek. Dat was echter een ander filiaal dan ik gewoon was, het was de eerste keer dat ik daar kwam. Het was een klein lokaaltje met allemaal boeken en op het midden één bureau, van de bibliotheekmedewerker. Ik vraag hem waar het boek staat en hij zegt dat het in een van de stapels onder zijn bureau moet liggen. Dus ik op mijn knieën onder dat bureau kruipen om dat boek te zoeken (wat op zich al heel awkward was). Inmiddels vroeg hij waarover ik m’n thesis schreef en of het lukte enzv. Mid-conversatie geraak ik in de war, en vergeet ik of we nu Nederlands of Duits aan het praten waren. Mijn verwarde brein gokte op Duits, dus ik heb de hele conversatie verder gezet in het Duits, half onder dat bureau hangend. Die man zei niet meer veel. Achteraf schoot het me te binnen dat we gewoon in het Nederlands aan het praten waren, dus dat het heel raar moet geweest zijn dat ik opeens in het Duits verder praatte