Dit gebeurde een paar jaar geleden, maar ik moest er opeens weer aan denken. Het is nog steeds het meest ongemakkelijke wat ik ooit meegemaakt heb.
Ik ging naar het verjaardagsfeest van een vriendin in een klein dorpje, ver van waar ik zelf woonde. Het OV werkte echt niet mee en ik was al een paar uur onderweg. Ondertussen was het koud, donker, laat en aan het stortregenen. Op het treinstation aangekomen bleek de bus van het treinstation naar haar dorp uit te vallen. Ik kon daar dus niet meer komen, stond op een verlaten station en kon ook niet meer terug naar mijn eigen stad. Ik begon ondertussen een beetje in paniek te raken en belde die vriendin. Gelukkig wou een vriend van haar (die ook op het feestje was) mij wel komen ophalen van het station. Dus zij zegt: Jeffrey staat over een kwartiertje voor het station en hij rijdt in een gele Opel Corsa.
Een paar minuten later loop ik richting de uitgang en ik zie meteen een gele Opel Corsa staan. Ik denk dat is snel en zwaai enthousiast naar de bestuurder. Die zwaait terug. Ik ren naar de auto (want stortregen) en stap in. Dan zie ik dat de bestuurder enorm schrikt en dan zegt wow wat is dit! Dus ik zeg: je zou mij toch komen ophalen? En daarop zegt hij: ik heb hier geen interesse in! Dus ik zeg: ben jij Jeffrey niet? En hij zegt: nee mijn naam is Ben!
En zo bezorgde ik een wildvreemde man een hartverzakking door bij hem in de auto te stappen.