Ongemakkelijke momenten #2

Ohh echt awkward moment net…beetje lang verhaal wel, excuus

Ik was net in een grote winkel om een gasfles te ruilen voor een volle via een soort statiegeld systeem (een nieuwe is heel duur). Ik vroeg boven aan een medewerker of dat daar kon en liet mijn lege fles zien en toen zei ze dat het kon maar alleen met het dopje erop (wat ik niet had op mijn fles). Dus ik tegen haar: oh shit die heb ik niet, ik ga thuis zoeken, zijn jullie vanavond open, etc, duidelijk balend dat ik nu niks kon.

En daarna ging ik meteen mijn vriend appen en die had geen idee en dacht dat we überhaupt geen dopje meer zouden hebben. Dus ik enorm balen want we hebben het echt nodig en een nieuwe fles is heel duur, onze oude fles zou dan niet in te wisselen zijn, zonde, etc.

Dus ik zat nog een beetje te bedenken wat ik moest doen terwijl ik naar beneden liep en toen dacht ik… ik leg het voor aan een medewerker bij de kassa. Dus ik begon met: ik wil deze fles ruilen…. en liet even een stilte vallen voor ik wilde beginnen over het dopje. Toen zei zei: Ohh ok, zelfde maat? En zei niks over die ontbrekende dop. En toen dacht ik: chill, ik zeg gewoon niks…dus zij ging die fles halen.

Maar terwijl die medewerker me aan het helpen was kwam die collega van boven, die wist dat mijn fles ongeldig was, er opeens aan en die keek een beetje zo van :face_with_monocle:. Toen stond ze opeens ook achter de kassa. Toen dat meisje met die nieuwe fles terugkwam zette ze de fles pontificaal neer op de kassa en dacht ik echt: oh shit, die andere collega gaat me nu verklikken, maar er gebeurde nog niks dus toen heb heeel snel die nieuwe fles in mijn tas verstopt, betaald en ben weggelopen. Voel me er wel een beetje lullig over, maar toch wel blij :smirk:

44 likes

Ik had laatst echt een dag waarop alles wat mis kon gaan. ook echt was misgegaan. Ik was opweg naar het station om naar huis te gaan, toen ik een jongen “Madame, Madame!” hoorde roepen. Ik keek zijn richting op en stond even stil, tot ik zag dat hij een blocnote vasthield en een of ander vestje van een organisatie droeg. Zonder na te denken riep ik echt kei hard NEEE! En begon ik als een idioot de stationtrappen op te rennen terwijl ik nog een paar keer NEE riep. Ik hoorde de jongen nog met een zwaar Frans accent naar me roepen “mevrouw u hoeft niet te vluchten hoor, als u geen interesse heeft laat ik u gewoon met rust”.

Toen ik even later op het perron stond moest ik wel een beetje lachen om mijn zwaar overtrokken reactie, echt geen idee wat me bezielde?

87 likes

Er kwam net bezoek en ik wilde even snel opruimen maar lastig met een baby die vermaakt wil worden. Dus ik dacht lifehack ik leg alle rommeltjes van de salontafel (losse pennen, oortjes, brillenkoker etc) onder het dekentje op de hoek van de bank en dan vouw ik het dekentje er netjes overheen.
Nou mn bezoek wilde dus ergens zitten en verplaatste dat dekentje net :cry: al die spullen over de hele bank. Daar ging de illusie dat opgeruimd ben hahaha

100 likes

Hahaha herkenbaar.

Zo vertelde mijn moeder ooit het verhaal dat ze 's avonds op de bank haar bh had uitgedaan. Toen kwam onverwachts nog een collega van mijn vader op bezoek en mijn moeder frommelde die bh weg achter een kussentje…drie keer raden wie dat kussentje weghaalde om daar te gaan zitten🤣

33 likes

Ik bedenk me net nog een ongemakkelijk moment alleen dan voor mijn moeder en de jongen die belde op onze vaste huistelefoon. Dit is echt al iets van 20 jaar geleden want ik zat op de middelbare school (ben nu 30+). Ik had een jongen in de klas waarmee ik wel eens op MSN zat (inmiddels stenen tijdperk). Ik vond hem wel aardig maar verder niets. Die jongen had dus ook mijn mobiele nummer niet. Ik weet trouwens niet of ik toen al een mobiel had, volgen mij wel. Alleen niet iedereen had toen al een mobiele telefoon en op de middelbare had je toen altijd van die telefoonkaarten. Als er dan een les uitviel of iets dat er dan zo’n kaart werd gemaakt wie naar wie moest bellen om het door te geven (weer stenen tijdperk). Dus die jongen had mijn huistelefoonnummer van die kaart gehaald en volgens mij al zijn moed verzamelt om naar mij te bellen. Alleen mijn moeder nam op en zei: wa moette gij nou weer (Brabants)??? Die jongen was helemaal verbluft en begon stotterend zijn naam te vertellen en vroeg of ik thuis was. Nadat ik die jongen had gesproken en had opgehangen toen kwan het. Mijn moeder vertelde dat ze mijn oma vlak van te voren aan de lijn had gehad (de moeder van mijn moeder). Die was al op leeftijd en wat mijn oma vaak deed is als ze opgehangen had dan meteen weer bellen omdat ze dan iets vergeten was te zeggen. Dus mijn moeder dacht dat zij het was (wij hadden nog geen nummer herkenning) en nam dus op met wat moette gij nou weer. Toen hoorde ze die jongen en zei toen ooh sorry ik dacht zus en zo. Wij hebben er samen daarna nog heel hard om moeten lachen. Dus voor haar en hem super ongemakkelijk. Die jongen zal wel gedacht hebben, dat is een raar huishouden hahaha

36 likes

Vertelde dit trouwens laatste aan mijn neefjes, die nu op de middelbare zitten, en zij waren helemaal verbaast en gewoon in shock hierover :laughing:

32 likes

Hahahaha dat snap ik, dat kun je nu echt niet meer voorstellen. Een tijdje geleden was ik de zolder aan het opruimen en kwam mijn oude Gameboy Color nog tegen met een pokemon spel. Mijn zoon wilde dat spelen. Ik zette dat ding aan, legde wat uit en gaf het aan hem. Was die allemaal op het scherm aan het drukken met zijn vinger :laughing: Ik zei nee deze is al zo oud dat je alleen met de knopjes kan spelen

38 likes

Het mooie is; je mailt nu gewoon naar een hele klas wat je boodschap is. Ideaal! Maar… je weet nooit of ze het lezen.

Als je op zondagavond mailt: neem morgen oortjes mee, want we gaan een luistertoets maken/oefenen. —> niemand heeft de mail gelezen.

Als je op zondagavond mailt: let op morgen eerste uur uitval. —> lokaal om 08u30 is LEEG. Dus de boodschap heeft iedereen bereikt.

Classiccccccc :clown_face::clown_face:

100 likes

Hahaha, ik moet echt heeel hard lachen elke keer dat ik dit lees.

3 likes

Op de blootcamping bleek ons snoer niet lang genoeg te zijn om van onze tent het electrisiteitskastje te bereiken. Gelukkig was daar een behulpzame buurman die een nog langer snoer in zijn caravan had liggen. Terwijl hij dat dus aan mijn vriendin wil geven vraagt ze: hoe groot is uw slang?

:sob::joy::sob::joy:

62 likes

Ik kwam de telefoonkaart van de middelbare laatst toevallig tegen! Bij ons moest je doorgeven hoe laat je van huis vertrok (ook best een aantal kwamen van verder namelijk), degene die als eerst vertrok werd gebeld door de docent/school en diegene belde dan weer twee klasgenoten enz.

Natuurlijk had niemand zin om iemand anders te bellen en wilde iedereen aan het eind van die telefoonkaart, dus een heel aantal gaven 8:14 uur als vertrektijd op terwijl onze lessen 8:15 uur begonnen :joy:

16 likes

Bij ons wou juist iedereen zo vroeg mogelijk zodat je nog lekker terug in bed kon/erin blijven liggen in plaatst van al met de fiets in de hand klaar om te gaan dat telefoontje krijgen

13 likes

Dit brengt echt verdrongen jeugdtrauma’s terug. Ik ben gepest en werd altijd overgeslagen met het bellen
Stond ik dan om 8:30 in een verder leeg klaslokaal, brr.

26 likes

Telefoonketen bij ons!

8 likes

Bij ons stopte de pret van de telefoonboom bij de 1040 uren norm en toen moest je bij uitvallessen gewoon naar school komen om een uur uit je neus te vreten

14 likes

Bij ons was er ook zo systeem, maar 9 van de 10 keer zat ik ook al op de fiets. Ik kwam van ver dus ff omkeren zat er niet bij.

Moet trouwens denken aan een ongemakkelijk moment. Ik had twee uur tussenuur (dus geen les, want dat was uitgevallen) en daarna kreeg ik geschiedenis. Ik kwam bij het geschiedenislokaal en de leraar keek mij verbaast aan. De rest van de klas had de les al ingehaald, maar niemand had mij ingelicht. Dit is natuurlijk al superkut en geen fijn gevoel. Maar toen kreeg ik dus les in mijn eentje :smiling_face_with_tear:
Het was zo ongemakkelijk en baalde dat de docent mij niet naar huis liet gaan.

13 likes

Haha wow ik heb opeens flashbacks naar de protesten tegen die norm, dat was echt heftig toen bij ons op school

20 likes

Dit was ik ook helemaal vergeten. Nou waren bij ons niet echt protesten en stelde het weinig voor, maar was natuurlijk wel een hele happing door het land

6 likes

Hahahaha ja bij ons iedereen in zijn msn naam: ‘iK gA StAkUhHh!!!’ En vervolgens alsnog allemaal superbraaf in t lokaal zitten :joy:

15 likes

Hahahaha ja omg wat een spannende dag was dat. Heb zeker 15 minuten mee geprotesteerd en ben daarna snel naar de les gegaan. Heel onze school was bezaaid met wc-papier :joy:

8 likes