Ongemakkelijke momenten

Een ex-collega van me werkte net een paar dagen bij ons bedrijf. Ze was nog niet erg gewend aan de telefoon opnemen.
Wij nemen op met: goedemorgen, naam bedrijf, u spreekt met…

Zegt ze: goedemorgen, naam exwerkgever, euhhh ohh ik bedoel naam nieuw bedrijf, u spreekt met…

In een ander gesprek vroeg een klant op welke afdeling zij werkte. Onze afdeling heet KCC (klantencontactcentrum).
Dus zij zegt: KCC
Klant: waar staat dat voor?
Zij: euhh dat weet ik eigenlijk niet

:woman_facepalming:

17 likes

Oh dat verkeerde naam had ik echt vaak toen ik nog op verschillende locaties mest invallen. Ik had weleens in 2 dagen tijd 4 locaties. 1 keer nam ik op met goedemiddag, huppeldepup apotheek met sazie. En ik hoorde een collega van een andere locatie aan de andere kant van de lijn: he ben je hier? Bel ik nu verkeerd? Maar nee, ik zei weer eens de verkeerde apotheek.

17 likes

Haha dit heb ik ook zo vaak gehad toen ik van baan was veranderd! Werkte eerst op de klantenservice van Nuon en daar nam je de telefoon op met “Goedemorgen, Nuon Energie met Keerbeer”
Het bedrijf dat ik daarna werkte begon met dezelfde letter, zelfde aantal lettergrepen en dezelfde ‘flow’ in intonatie. Het heeft echt lang geduurd voor ik dat uit m’n systeem had :joy:

Ik heb hier zó verschrikkelijk hard om moeten lachen, je hebt mijn hele avond goed gemaakt :sweat_smile::joy:

1 like

Haha, fijn om te horen!

Een vriendin van me werkte ooit bij een seksshop, het was daar vaak erg rustig dus soms ging ik langs, beetje kletsen. Toen kwam opeens de stiefmoeder van mijn toen nieuwe vriend binnen, die ik al een keer had ontmoet :grimacing: Ze kocht glijmiddel. Ik draaide gauw de andere kant op, druk met ehh niks dus, zogenaamd kijkend naar iets, met m’n haar wat voor m’n gezicht, maarja ik stond al aan de toonbank dus echt goed lukte het niet opvallen niet. Volgens mij had ze het wel door, want ja, verder waren er ook geen andere mensen in die zaak. Maar we hebben beiden gewoon gedaan alsof het nooit gebeurd was :+1: Kwam er daarna nog ruim 2 jaar over de vloer haha.

52 likes

Hahaha ik moet hier zo hard om lachen dat mijn vriend mij aankijkt of ik wel goed ben :joy::joy::joy:

5 likes

Hahaha ik heb dit door de dag heen al een paar keer gelezen en elke keer ga ik weer helemaal stuk.

16 likes

Ik dacht zaterdag dat ik mijn man in de auto zag terwijl ik hem tegemoet fietste. Ik ging allemaal rare gebaren maken, mijn tong uitsteken konijnenoortjes maken met mijn vingers (waarom?) toen de auto dichterbij kwam en langs me reed zag ik dat het mijn man helemaal niet was, er zat een stel van mijn leeftijd in en de vrouw moest heel hard lachen en zwaaide naar me. Dat vond ik best ongemakkelijk haha

172 likes

HAHAHAHA m’n thee komt uit m’n neus naar buiten zo hard lach ik

1 like

Hahaha! Ik kon wel door de grond zakken.

1 like

“De hond is oké.”

IK GA KAPOT.

9 likes

Hahahahah ik heb ook zoiets laatst een keer gehad. Ik had een hondje ‘geleend’ via een website die B.orrow.M.y.Dog.gy heet. Anyway het idee is dus dat je mensen die van honden houden matcht met hondeneigenaren die af en toe weg moeten ofzo.
Nou had ik dus met een vrouw met een miniatuur-dachshund afgesproken. Hondje zou twee dagen bij ons logeren helemaal leuk.
Ze kwam 'm op vrijdagmiddag ‘afgooien’ en ik dacht eigenlijk dat ze mee naar binnen zou komen om m’n huis te checken en kennis te maken maar ze SMST me “ik sta buiten” (dus niet eens aanbellen) en ik kom naar buiten, ze gooit die hond in m’n armen met een mandje en vertrekt.

Anyway dus ik wist niet heel erg goed hoe ze eruitzag behalve dat ze een mooie blonde vrouw was van rond de 40 met een grote zwarte auto (zo’n range rover ofzo).
Vervolgens zat ik twee dagen later met m’n vriend en zijn ouders te eten aan het raam in een restaurant, en had dus met die vrouw over sms afgesproken dat zij de hond daar zou komen ophalen.
Ik zie buiten een blonde vrouw uit een grote zwarte auto komen. Dus ik zwaaien en zwaaien, maar ze ziet me niet (of negeert me haha) en dat hondje zat op m’n schoot dus ik pak dat hondje op en laat 'm zo zien aan die vrouw die buiten stond zovan “je herkent mij misschien niet maar hier is je hondje” en toen ging ik ook nog met haar pootje een beetje zwaaien enzo. Gooit ze opeens d’r armen omhoog zovan IK KEN JE NIET. Bleek het dus een heel andere vrouw te zijn hahahahhahaha

152 likes

Hahahahah aaaah oh geweldig en erg tegelijk! Ook zo dat ze haar armen in de lucht gooide hahaha.

Wat een nare eigenaresse trouwens dat ze dat hondje zo in je armen drukte en weer ging. Heeft ze je met teruggeven wel bedankt? Leuk concept wel!

4 likes

Haha ja het was vooral zo erg dat ik echt dat pootje van dat hondje pakte en ging zwaaien. Ik dacht vind ze vast leuk, is haar hondje.

Nope! Ik heb sindsdien een paar keer opgepast maar ik krijg nooit een bedankje ofzo. Terwijl ik zelfs een keer een halve dag vrij heb genomen omdat dat haar beter uitkwam. Eigenlijk een beetje aso maar het idee is wel echt dat je het pro bono doet en dus ook geen flesje wijn ofzo moet verwachten. Maar toch!

4 likes

Nah maar je kunt iemand toch beleefd bedanken? Niet netjes van haar. Leuk dat je dat doet!

4 likes

Hahahaha tranen over mijn wangen😂

ze kan je toch wel even bedanken dat ze hondenpension uit kan sparen dankzij jou?

Ja ze zal ook echt wel zeggen ‘Bedankt he!’ maar dat vind ik persoonlijk niet hetzelfde als iemand bedanken, als dat een beetje logisch klinkt? Ze gedraagt zich eerder alsof ik d’r boodschappen heb afgerekend ofzo, in plaats van een heel weekend op d’r hond heb gepast.
Maarja ik vind het verder niet zo heel erg want het miniatuur dachshunden zijn echt mijn lievelingshondjes en ik kan er zelf geen nemen want werk. Dus af en toe lenen is al super leuk haha
edit: ik besef me net dat ‘afgerekend’ raar klinkt, ik bedoel, alsof ik d’r cassiere was, niet alsof ik voor dr boodschappen heb betaald haha

2 likes

Woon jij in Engeland, of bestaat er ook een Nederlandse versie van dit initiatief? Dit lijkt me echt geweldig!

1 like