Ongemakkelijke momenten

Hahaha doet me denken aan de tijd dat ik in een callcenter werkte. We zaten aan “eilandjes” bij elkaar in best een grote ruimte.

Op een gegeven moment rook iedereen opeens echt iets rots, maar dan ECHT niet te harden. Iedereen riep ook iets van bah waar komt dit vandaan dit dat. Kreeg ik opeens een chat berichtje van een collega dat het kwam van de lunch van een Chinese collega. We mochten gewoon aan onze desk eten en ik zag daarna onderdaad ook dat hij een bakje had opengetrokken met I dont know what. Hij reageerde verder niet maar volgens mij voelde hij zich wel zwaar ongemakkelijk, ik overigens ook want vind het heel onbeschoft om iets over andermans eten te zeggen haha.

8 likes

Hahaha OMG. Vraag me nog steeds af wat hij nou at die dag :’(

Oh nasty.

Oh ja gesmak kan ik echt niet handlen hoor. Snao sowieso niet waarom Chinese mensen dat zo normaal vinden. Het voelt toch fysiek ook onnatuurlijk om met je mond open te eten? Zat eens een keer in zo een dichte wachtruimte op t station meteen Chinees koppel dat en hamburger aan het eten was. Nouuuu… iets in mij is gestorven die dag.

Of mensen die smakkend een appel eten in de trein. My god shoot me

15 likes

Voor jou waarschijnlijk wel, omdat het een norm is om met je mond dicht te eten bij ons, maar ik denk dat het van nature helemaal niet zo normaal is. Kleine kinderen eten bijvoorbeeld ook met hun mond open toch

9 likes

een vriendin van mij heeft 1 ergernis bij mij:
en dat is dat ik chips (en alleen bij chips dus) ook met mond open eet hahaha weet ook niet waarom

2 likes

Ik moest hardop lachen . Dat :slight_smile: mmmm bij een bikini-foto :rofl::rofl::rofl:

3 likes

Ik woon in een stad waar veel Aziatische expats wonen en er zat laatst een Chinese man tegenover me in de bus te neuspeuteren maar op zo’n manier dat een kind van vier zonder manieren er jaloers op is.
Deed eerst een paar keer de ‘ew omg’ blik, dan hield hij op maar hij ging weer verder. Heb toen zelfs m’n zonnebril afgezet om hem zo >: ( aan te kijken. Word weer naar als ik er aan denk, hele knokkels verdwenen er in die neus.

Ging net Googlen of dat oké is in China en ik vond een artikel:
Ze moeten behalve toerist ook ambassadeur voor hun land zijn en mogen daarom bijvoorbeeld niet in het openbaar spugen, niet uit hun neus peuteren, niet voordringen, niet te luid praten en niet in al te grote groepen rondtrekken. Was niet helemaal gelukt dus.

5 likes

Dit is niet een ongemakkelijk moment van mij maar van mijn vriend, maar hij opperde zelf dat ik dit moest plaatsen haha dusssssss komt ie:

Gisteren waren we samen naar een food festival geweest. Ik was nog nooit daar geweest en had allemaal foodtrucks verwacht, maar het bleek een hele decadente bende. Restaurants die daar hun stands hadden en gewoon de overall sfeer, gezien en gezien worden. Niet persé wat we hadden verwacht en iets te casual gekleed waren we daar.

Na een paar drankjes vonden we het tijd worden om een hapje te eten ergens. We hadden om ons heen sommige mensen met pizzadozen gezien, en aangezien we zelf ook wel zin hadden om een pizza te delen gingen we op zoek naar de stand waar we dit konden krijgen.

Eenmaal daar aangekomen bleek dat we keuze hadden tussen twee soorten pizza; de ene funghi en de andere met ham. Mijn vriend houdt absoluut niet van champignons dus we besloten om voor die met ham te gaan.

Het was best druk dus we zochten een plekje om te eten aan een tafel waar al andere mensen zaten. We openen de doos en tot grote ergernis van mijn vriend zaten er alsnog champignons op onze pizza. Hij begon ze een voor een eraf te halen en op mijn helft te leggen. Op dat moment kregen we door dat de rest van de tafel ons wel erg bedenkelijk aan keek.

‘Ja, ik lust écht geen champignons’, zegt mijn vriend. Hij raakt aan de praat met de mensen tegenover ons, een echtpaar, waarvan de vrouw als opmerking maakt, ‘nou, dan zit je hier wel verkeerd.’ Ze was ook telkens zo aan het lachen, alsof het echt niet kon dat mijn vriend dat niet lust. Op dat moment dacht ik, mens, wat boeit jou dit nou. En hoezo zitten we hier dan verkeerd. Lekker boeiend.

De man tegenover ons, ging er nog verder op door door te zeggen dat hij mijn vriend dat wel zou kunnen bijbrengen, dat je ze gewoon lekker moet klaarmaken, dat hij wel op cursus kan bij hen (wtf??)…

Op dit punt hadden we beide zoiets van, wie zijn deze mensen en waarom hebben ze zo’n fascinatie met dat mijn vriend dit niet eet. Mijn vriend windt er geen doekjes om, en reageert door te zeggen dat het niet persé om de smaak gaat, maar vooral om de structuur. Hij dikt aan: ‘Als ik merk dat ik een champignon in mijn mond heb, dan kan ik hem er alleen nog maar uit laten vallen, ik kan er gewoon niet op kauwen. Zo goor vind ik het.’

De vrouw riep inmiddels meerdere keren ‘wat erg! Wat erg!!!’ En wederom dachten wij, waar heb je geleefd als je hier van op kijkt…

Er zat nog een man naast ons, die de zoon van het echtpaar tegenover ons bleek te zijn. Hij vraagt aan ons of we hebben gezien bij wat voor standje we staan. ‘Nee, nee, we hebben gezien dat er pizza was’, zeiden we grappend.

Bleek dus dat we bij een CHAMPIGNONBEDRIJF stonden, en de mensen bij wie we aan tafel stonden DE EIGENAREN van die toko waren. Toen we dit wisten was het zo ongemakkelijk voor mijn vriend hahaha

192 likes

Maar hoe weet je 100% zeker dat hij uit China kwam?

Dit bedoel ik absoluut niet gemeen, maar gaat wel zo klinken denk ik maar ik zie nooit het verschil tussen Chinezen, Japanners of anderen met een soortgelijk uiterlijk?

4 likes

Goed punt, wist ik inderdaad niet zeker. Ik heb gezocht op ‘Azië neuspeuteren’, daar kwam China uit naar voren en ik had ooit al zoiets gehoord dus ging er daarom vanuit.

2 likes

Maar je leest nu dat het voor Chinezen niet oke is om dit (in het buitenland) te doen, maar misschien is het voor Koreanen wel normaal…

1 like

Maar er is wel verschil in uiterlijk tussen de landen! Kan me voorstellen dat je dat moeilijk te zien vind, maar als je meer gewend bent aan hun uiterlijk dan zie je het echt wel.

En voor Koreanen en Japanners is dat écht niet normaal???

Het hoeft toch niks met zijn afkomst te maken te hebben? Enige verklaring is dat het gewoon een Nederlander is, want die staan er om bekend :wink:

11 likes

Vandaag vroeg mijn collega of ik wat aan vaderdag had gedaan. Ik zei nee doe ik niet aan. Zegt ze: huh dus je doet wel iets voor moederdag en niks aan vaderdag? Mijn vader is een aantal jaar geleden overleden en ik dacht dat ze dat wist. Was dus erg akward toen ze dat zei, ik reageerde maar met alleen nee :pensive:

5 likes

Wow ik las twee keer over het "huis"gedeelte in “huisbaas” heen, vroeg me al af waarom je je satisfyer oplaadde op je werk :open_mouth:

43 likes

Aah stom! Ik vind dat sws stom om aan mensen te vragen wat ze met vaderdag of moederdag doen.

4 likes

Ik was laatst op station groningen bij de ah to go. Normaal kom ik in Nijmegen en de kassa’s waren precies gespiegeld. En er stond niemand achter dus ik ging voor de zelfscanner.
Maar ik hield m’n broodje ervoor en er gebeurde niks. Dus ik pak dat scan ding in m’n hand, nog niks… kijk ik op staan er twee medewerkers heel schaapachtig te kijken ‘ehhh dat is geen zelfscanner’.

Stond ik bij de gewone kassa tevergeefs te bliepen als een malle, kon wel door de grond zakken.

178 likes

:orange_heart: :orange_heart:

1 like

Ik vind dit echt heel schattig. Dit zou ook een actie voor mij kunnen zijn.

2 likes

Ja haha, was jij er ook?

Jaaaa pfff dat maakte het idd een stuk erger :joy: We zijn nu iig voorbereid voor een volgende keer haha

1 like