Ongemakkelijke momenten

Hahaha
Ik gaf tijd geleden ook super schattige oudjes voorrang ging super traag maar het was heel schattig zo achter elkaar aan sloffen

Ik wilde van achter wat water pakken ik draai mij om en ram per ongeluk keihard op de toeter haha

105 likes

Ik lach eigenlijk altijd super awkward.

Ik doe niks want ik heb voorrang. Ik werp me half op het zebrapad en kijk later ook expres die kant niet op ofzo. Als ze geen voorrang geven steek ik m’n middelvinger vaak op. Vaak zonder over na te denken en heb dan later spijt. Je weet nooit wat voor debiel achter het stuur zit.
Toen ik voor het eerst op een ventje van 2,5 jaar paste en we een zebrapad over gingen (na wel gewacht te hebben, met kinderen gooi ik me er niet voor :p) en ik geen knikje of handje deed werd ik even terecht gewezen. “Van papa moeten we altijd onze hand opsteken als we mogen oversteken”. Wat normen en waarden aangeleerd door een peuter in een volledige volzin. Was zo verbaasd. :sweat_smile:

20 likes

Ik gooi me er ook altijd voor, kijk kort wel beide kanten op maar ook als ik iemand aan zie komen ga ik gewoon, zebrapad = voorrang dus succes met remmen, ik bedank dan niet ik geef vaak juist een afkeurende blik haha

Edit: @Wonderland haha heel herkenbaar, ik wou hier nog bij typen “dat ik nog leef”, volgens mij wonen we ook in dezelfde stad en daar nemen ze het echt zo nauw niet met zebrapaden, verkeersregels ĂŒberhaupt

2 likes

Nou dat is sterven voor een nobele zaak :+1:

6 likes

Haha zelf ben ik precies zo! Alleen ik heb mijn dochter wel geleerd om altijd naar de bestuurder te kijken en haar hand op te steken. En als ze dan alleen een zebrapad moet oversteken weet ik zeker dat de bestuurder haar ziet. Tenminste, dat stelt me een beetje gerust haha

1 like

Ja als ik met een kind ben doe ik het ook heel anders hoor! Stil staan, oogcontact zoeken en pas als het duidelijk is dat hij/zij stopt gaan we. Maar toch vind ik het geen bedankje waard :p.

2 likes

Ja dat doe ik zelf ook als ik over wil steken :joy: voorrang moet je nemen niet krijgen. Alleen als ik in de auto zit denk ik dat dan ook weer

Zelfde hier. Ik ben normaalgesproken niet zo’n dare devil, maar rondom zebrapaden komt er iets in me naar boven waardoor ik blijkbaar toch graag met mijn leven speel.
Deze passie is ook pas naar boven gekomen sinds ik in deze stad woon, tering wat een aso’s overal in het verkeer :triumph:

7 likes

Tijdens mijn rijlessen 100 jaar geleden noemde mijn instructeur een keer een situatie waar ik voorrang moest geven maar gezien de omstandigheden was het handiger als ik ff voorrang nam en doorreed ‘gelegenheidsvoorrang’. Hij zei er meteen bij dat ik dat niet vrij mocht inzetten wanneer het me uitkwam hahaha maar toch, nooit vergeten.

Maar dat met zebrapaden heb ik ook, ik loop koppig zonder op of om te kijken gewoon een zebrapad op. En al he-le-maal als er een tram aankomt. Want die moeten ook gewoon voorrang geven. En fietsers natuurlijk, die stoppen sowieso nooit dus dan roep ik nog even: bedankt voor de voorrang eikel!!

3 likes

Omg echt, mijn instructeur was daar zooo streng op. Zelfs als ik heel duidelijk voorrang kreeg (en het eigenlijk niet had) en dacht ‘fine by me, weer een keer minder dat de auto kan afslaan’ trapte hij op de rem en riep ‘Neee zo werkt het niet, jij kent de regels dus deel je kennis met de wereld!’

Hahah nouja nu ik al een aantal jaar zelf rijd ben ik het toch met hem eens: voorrang geven als je het moet nemen is net zo gevaarlijk als voorrang nemen als je het moet geven. Het zorgt voor onoverzichtelijkheid.

Pf als hij me nu eens zou kunnen horen :innocent:

5 likes

M’n vader is zo’n type die boos wordt als iemand hem niet bedankt wanneer hij stopt voor een zebrapad. Ik bedank alleen iemand als diegene op een normale snelheid rijdt en ‘normaal’ stopt. Maar bij het zebrapad bij mijn huis rijden ze als gekken. Dus als iemand keihard op de rem moet, bedank ik niet en loop ik ook iets langzamer dan normaal. Soort van wraak :’)

15 likes

Die van mij ook, maar dan om de reden: wat als ze ineens gas geven en expres op je inrijden ivm verzekeringsgeld.
Beetje para die man maar blijft toch hangen na al die jaren.

Ik doe dit ook regelmatig en ga dan expres langzaam oversteken. Sommige van die aso’s, die echt op het laatste moment pas afremmen durven me ook nooit aan te kijken als ik boos hun kant op kijk.

Helaas kan ik dit niet doen in mijn nieuwe tokkiewijk want daar gaan ze fully Carmageddon. Laatst liep ik op het zebrapad, reed er eentje met 100km/u op me in, kon net wegspringen. Stelletje debielen daar.

1 like

Zebrapadgerelateerd stopte ik laatst op de fiets voor een voetganger die voor een zebrapad stond te wachten, maar alle auto’s reden gewoon door. Dus wij stonden elkaar een beetje ongemakkelijk aan te kijken terwijl ik me ergerde aan zowel de auto’s als de vrouw, want als je één voet op dat zebrapad zet stoppen ze echt wel.

7 likes

Want ze zit nu in de gevangenis wegens gevaarlijk rijgedrag? :stuck_out_tongue:

53 likes

Ik vind het extreem hatelijk als mensen zonder te kijken het zebrapad op lopen. Misschien fiets ik al te dichtbij om af te kunnen remmen? Hoe kan ik ruiken dat iemand ineens gaat oversteken? Met name schijt irritant als ze rechtdoor lopen en dan ineens links of rechtsaf slaan het zebrapad op.

Ook vervelend is wanneer mensen net iets te lang wachten en je dan twijfelt of ze jou voorrang geven terwijl zij het hebben. Remmen, doorfietsen, nee remmen oh ik fiets toch door, oeps bijna voor de sokken gereden. Tja loop dan gewoon door en ga niet stilstaan en wachten. Meestal roep ik dan “lopuhhh” en wuif ik met mijn hand dat ze moeten gaan.

8 likes

In principe is het zo dat jij toch dan op een snelheid moet fietsen/rijden zodat je op tijd kunt stoppen? Die verantwoordelijkheid ligt bij jou, niet bij de voetganger.
Ik fiets zelf ook altijd hard hoor, maar als er een zebrapad nadert zou je dus onmiddellijk moeten kunnen stoppen als iemand wil oversteken.

31 likes

Zijn dat officiële verkeersregels? In de situaties waarin ik niet meer kan remmen ben ik echt op 1 of 2 meter afstand. Ik vind het gewoon fatsoen om eerst even een snelle blik over je schouder te werpen voor je jezelf voor een fietser of auto gooit. Even een seconde wachten of aangereden worden :woman_shrugging: