Inhakend op de discussie hierboven, kijk echt uit met schelden of een middelvinger opsteken of iets dergelijks. Laatst stond ik 20 minuten stil op een stukje van normaal een minuut, omdat de hele stad hier opengebroken is. Ik was bijna bij de rotonde, vanaf daar was het weer rustig. Op het laatste stuk was een uitrit en daar kwam een taxibusje uit. Er stond voor mij een groot kruis op de weg maar het verkeer reed wel langzaam door, uit ‘sociaal rijgedrag’ liet ik dat taxibusje ervoor. Direct daar achter aan kwam een auto die zich er wel even achter aan wilde proppen, dacht het dus niet. Voorrang krijg je, dat neem je niet. En als ik iedereen ervoor liet gaan stond ik er 20 minuten later nog, dat neemt ook niemand me in dank af. Ik trapte dus het gas een beetje in en keek 'm aan van ‘ik dacht het niet’. Heeft die kerel me gevolgd tot aan de plek van mijn afspraak, is daar uitgestapt en heeft tegen me staan schreeuwen door het kiertje van m’n raam. “Ik ben degene voor wie je moeder je altijd gewaarschuwd heeft”, “ooit kom je de verkeerde tegen en dat ben ik”, “ik sla je helemaal naar de tering”. En gaaa zo maar door. Ik was heel rustig want hij had gewoon geen voorrang, had prima even kunnen wachten totdat de volgende heb er tussen liet en zat dus gewoon fout. Toen begon 'ie “je dacht zeker 'oh dat is weer zo’n Marokkaan die Mo heet, die laat ik er niet tussen”. Ja, want dat staat op je voorhoofd en iedereen is racistisch
. Hem weer rustig uitgelegd dat hij zelf fout zat en even kalm moest doen. En ineens kraamde 'ie uit: “ik wist niet dat je zo knap was, ik had gehoopt dat je een man was dan hadden we even kunnen vechten”. Toen gaf 'ie toe “ik denk dat ik opgefokt ben omdat ik nog geen sigaret heb gerookt vandaag, sorry”. Echt een hele vreemde ervaring dit, vind het nog steeds vaag.
TDLR: Pas op met agressie in het verkeer want voordat je het weet word je achtervolgt en mept iemand je in elkaar.