Ongemakkelijke momenten

Wow, wat erg allemaal. Ik had afgelopen week ook zoiets tijdens het invoegen. Er stond een best wel lange file, en deze dikke audi wilde nét voor het einde er even tussensjezen en invoegen voor mij. Doeidoei!
Maar hij probeerde echt te proppen en ging toeteren.

Zo laat ik je er heus niet tussen hoor.

(Oh ja ik haat audis haha)

7 likes

:sweat_smile: ik heb er altijd juist zo’n hekel aan als mensen halverwege de invoegstrook stil gaan staan omdat ze er daareen stuk is waar ze dan precies tussen willen. Gebruik gewoon die hele strook. Rij zelf bijna altijd door tot het einde.

• ik heb alleen geen Audi
4 likes

Juist als er file staat rij ik door. Als het doorrijd en er is ruimte voeg ik wel eerder in.

2 likes

Voor mijn gevoel is dat meestal alleen omdat er dan van die eigenwijze audi’s naast rijden die dan denken ik laat jou hier lekker niet meer tussen meissie. Waardoor er juist opstoppingen ontstaan

Tijdens mijn rijlessen altijs geleerd zover mogelijk door te rijden, en er staan hier borden langs de weg met “gehele invoegstrook gebruiken”

5 likes

Pffff wat idioot, die arme man zal wel geschrokken zijn of niet? Mensen zijn zo agressief. Reageer dat lekker op een boksbal af of zo :woman_shrugging:t3:

Nu we toch aan het klagen zijn over mensen in het verkeer; ik had maccie gehaald en de auto voor me uit de drive stond voor het stoplicht toen ik aansloot. Je mag daar eerst een stukje 50 en daarna 70 en ze ging gewoon niet harder dan 35 en bleef op de linkerbaan rijden. Toen ik haar rechts inhaalde op een afrit zag ik dat ze haar maccie al aan het eten was. Tering, wacht gewoon even en geef gas man man man.

13 likes

Amen. Op de terugweg van mijn werk is ook zo’n heikel punt. Mensen gebruiken dan niet de hele (lange!) Invoegstrook en gaan aan het begin stil staan. Hierdoor kunnen de auto’s erachter niet de oprit af rijden en staan soms op het kruispunt. Autorijders moeten van het idee van “voorkruipen” af als iemand de hele invoegstrook gebruikt. En dan gewoon netjes om en om ritsen, zoals het hoort.

4 likes

Het is voor de doorstroming het beste om door te rijden tot het einde! Dus zou pas ruimte maken daar!

Maar super irritant als mensen al aan het begin gaan invoegen en dat je dan tot het einde allemaal mensen voor je krijgt die nog even invoegen. Edit: vind die mensen die aan het begin invoegen dus irritant, want dat zorgt alleen maar slechtere doorstroom!

2 likes

Heb bijna precies hetzelfde meegemaakt toen ik net mijn rijbewijs had. Ik voegde met een te lage snelheid uit vlak voor een vrachtwagen die daardoor hard moest remmen. Hij volgde me tot een rood stoplicht, stopte naast me, stapte uit, ik raampje opengedraaid en hij begon tegen me te schreeuwen dat ik levensgevaarlijk bezig was, omdat hij ook auto’s achter zich had. Ik heb tien keer sorry gezegd, waardoor hij gelukkig wat kalmeerde. Daarna liep hij weg en moest ik wegrijden terwijl we op een helling stonden. Dat verliep niet vlekkeloos. :joy:

1 like

Dat vrachtwagenchauffeurs jullie volgen en uitschelden is natuurlijk niet ok maar ik snap hen ook wel.

Zij hebben vaak ladingen in hun oplegger van duizenden tonnen en die komen niet zo tot stilstand. Ook hebben veel vrachtwagens een automatisch remsysteem (wat velen iedere keer weer uitzetten). Dat remsysteem laat de vrachtwagen automatisch stoppen wanneer er iets of iemand te dicht voor ze zit.

In dit filmpje zie je bijv hoe hard dat kan gaan.
Dit is trouwens geen aanval oid naar iemand, achtervolgen en uitschelden is nooit goed maar hopelijk breng ik hiermee wat extra kennis
7 likes

Ik heb echt “mee zitten remmen” van achter mijn pc.:joy: Kon alleen maar denken dit gaat niet goed! Als ik dat zie krijg ik een instant paniekgevoel (heb dat wel meer als ik in de auto rij en ik een truck zie afkomen achter mij, of ik moet in- of uitvoegen op de autostrade).
Als iemand mij overlaat aan een zebrapad zal ik ook altijd eens knikken, lachen, hand opsteken als teken, ik heb je gezien en bedankt dat je stopt. Ik kan het wel apprecieren als iemand dat doet terwijl ik voor hen stop. Als ze dat niet doen ga ik geen middelvingers ofzo uitsteken, ik vind je bereikt er niets positief mee, het geef je alleen maar zelf een slecht gevoel en je moet er energie insteken.

4 likes

Dat denken zij waarschijnlijk net zo goed.
Maaar ik snap je wel hoor

6 likes

Wow interessant! Zijn dat dan ook van die hele ouderwetse wagons? Waar is dat als ik vragen mag?

Geen idee waar Trivia is, maar in Brussel heb je die ook. De wagons zijn daar ook over het algemeen oud en best vies. Gelukkig wel aardig personeel, want ik ben daar per ongeluk als toerist meegegaan met de metro naar het rangeer terrein :sweat_smile:

9 likes

Sowieso maak je niet druk over “voorkruipen” en laat mensen er gewoon tussen, ook in andere situaties. Lekker boeiend als er een auto voor je komt en je 1 sec later thuis bent. Het is echt mijn nummer 1 ergenis in het verkeer als ik wil afslaan of baan wil wisselen en mensen laten me er niet tussen, echt aso.

15 likes

Hahaha, wat een verhaal! Gelukkig heb je de 2eX je rijbewijs gehaald!
Mijn vader heeft hetzelfde meegemaakt

Door de verhalen over kinderlokkers en pedo-angst in het youtubers topic moest ik denken aan een ongemakkelijk moment van mijn vader:

Toen ik klein was zijn mijn ouders van een mini dorp (waar iedereen elkaar kende) naar de stad verhuisd. Ik was daar aan het spelen in de speeltuin achter ons huis met andere kinderen en mijn moeder vond het een goed idee om mijn vader te vragen even met de snoeptrommel naar buiten te gaan. Wij kenden toen echter nog niet iedereen in de buurt dus een alerte moeder (je kon vanuit alle huizen in het blok op de speeltuin uitkijken, was een soort hofje) heeft toen de politie gebeld.
Gelukkig wel goed afgelopen. De agent vond het hoogstens een beetje naïef, maar mijn vader wordt er in de buurt nog altijd mee gepest haha.

116 likes

Ah yes, weer een echt ongemakkelijk moment! Wel sneu voor je vader ja haha. Maar dit is echt mijn favoriete topic en de laatste dagen werd ik steeds teleurgesteld als nieuwe berichten weer die zebrapad discussie bleken te zijn.
Mijn ongemakkelijke momenten beperken zich meestal tot ‘fijn weekend’ zeggen op maandag dus niet zo boeiend voor jullie helaas.

18 likes

Haha ja of ‘jij ook!’ als de medewerker van de bios ‘fijne voorstelling!’ tegen je zegt.

3 likes

De DB trein naar Berlin via Amersfoort en Enschede heeft dat ook, nasty