Ongemakkelijke momenten

Ik ben het helemaal met je eens… iedereen maakt wel eens een foutje in het verkeer en helpt echt niet om dan meteen iemand uit te gaan schelden voor eikel. En als het wel een aso is die met opzet geen voorrang verleent helpt schelden waarschijnlijk ook niet.

2 likes

Volgens mij moet je als je een zebrapad nadert sowieso gas loslaten, zodat je tijd hebt om te kijken of je daadwerkelijk voor iemand moet remmen. Wat mij betreft is er dus nooit het excuus ‘ik kon niet meer stoppen’.

20 likes

Ik word minstens 3x per dag bijna aangereden op de zebra voor mijn huis als ik m’n hond ga uitlaten. Ik ben er inmiddels wel klaar mee. Het erge is ook dat ze 1 tel later dan voor een rood stoplicht staan.

7 likes

Ik heb vaak wel een ongemakkelijk moment als ik voorrang moet verlenen aan iemand van rechts. Dan sta ik al stil (met de fiets) en dan gaat zo’n auto of fietser super “vriendelijk” wuiven dat ik wel voor mag gaan. MAAR IK STA AL STIL :confused: dus ga verdorie doorrijden want dat is gewoon de regel.

Dan kijk ik vaak expres die automobilist of fietser niet meer aan maar ga ik stoïcijns opzij kijken totdat zij uiteindelijk wel hun voorrang nemen.

15 likes

En dan heb je ook mensen die NAAST het zebrapad stil gaan staan om te kletsen waardoor je ook in ongemakkelijke situaties terecht komt, want dan stop ik en dan willen ze helemaal niet oversteken😂

7 likes

Hahah ik doe even een aanname dat je niet in een grote stad woont waar je 10x per dag onder de voet wordt gereden door aso’s die 60 rijden waar je 30 mag. Dan is de verdraagzaamheid na een tijdje heeel moeilijk op te roepen haha. (Als je wel ook dagelijks met deze gekkies te maken hebt dan heb ik echt respect voor hoe je rustig met die automobilisten om kan gaan!)

13 likes

Dat is ook zo belachelijk :sweat_smile: het hele verkeer ophouden met je onzin… Ik had een keer zo’n ongemakkelijke met deze… Op de fiets, haaientanden en een hele rits auto’s komt eraan. Ik stoppen en andere playlist op mn mp3 opzoeken, gaat opeens de vierde of vijfde auto stoppen :woman_shrugging: maar ik was gewoon bezig met mn muziek, ineens toeteren en “Ja kuthoer, schiet verdomme op” stond ie op mij te wachten? Maar die auto’s achter hem trokken dat ook niet, dus die gingen er ook op absurde wijze omheen… Echt waarom?

Die zebrapaden zijn best kut, laatst een of andere student die doorfietst terwijl er al mensen op dat zebrapad lopen en dan zo de stoep op fietst… Als in, mensen moeten maar aan de kant springen…
Ik kijk om me heen als ik een zebrapad oploop, maar heb echt het idee dat de meesten gas bijgeven om maar niet te hoeven stoppen… Als ik voorrang heb loop ik door, als je dan zonodig over mn tenen moet rijden moet je ook niet sneu doen als ik op je auto tik… Zelfde met fietsers, ik loop tegen ze aan :sweat_smile: echt als je ze hier soms ziet gaan over die zebrapaden terwijl er iemand die moeilijk ter been is zn best doet zo snel mogelijk naar de overkant te komen dan is het mij die paar ruzies best waard…

Ik had tijdens een rijexamen dat de examinator had gezegd dat ik niet had moeten stoppen bij het zebrapad omdat de auto achter mij het niet in de gaten had. Dus onveilige situatie. Toen dacht ik echt van dit is heel raar. Ik rem netjes zoals het hoort omdat ik van tevoren al let op het zebrapad, maar omdat een ander dat niet doet, moet ik maar de verkeersregels negeren. Ik snapte ergens wel wat die bedoelde, maar blijft gek.

2 likes

Heel raar inderdaad, want als die auto op jou had geknald omdat ‘hij het niet in de gaten had’ was het zijn schuld. Niet die van jou.

De voetganger stond bij het zebrapad te wachten tot iemand zou stoppen. Dus die stond nog wel op de stoep maar niemand gaf die persoon de kans om over te steken

Ik woon niet in de stad nee, maar heb nog nooit de drang gevoeld om mensen op straat uit te schelden of mijn middelvinger op te steken voor zoiets banaals als een voorrang. Ik denk dus ook niet dat dat ooit nog gaat komen, waar ik ook woon. Iemand anders zijn gedrag is geen vrijgeleide om je zelf als een aso te gaan gedragen?

2 likes

Ik woon in een dorp en niemand kan hier auto rijden dus ik zit regelmatig scheldend op de fiets.

1 like

Het spijt me dat jouw moeder dit heeft moeten meemaken, iemand aanrijden is natuurlijk niet banaal en voor de duidelijkheid: ik stop ook als een voetganger staat te wachten om over te steken. Ik hekelde het asociale gedrag van sommigen hier, omdat ik persoonlijk veel belang hecht aan verdraagzaamheid, ook in het verkeer.

1 like

Nee nee niet gezakt dat examen heb ik gehaald, maar ook als je slaagt worden dingen nabesproken

Inhakend op de discussie hierboven, kijk echt uit met schelden of een middelvinger opsteken of iets dergelijks. Laatst stond ik 20 minuten stil op een stukje van normaal een minuut, omdat de hele stad hier opengebroken is. Ik was bijna bij de rotonde, vanaf daar was het weer rustig. Op het laatste stuk was een uitrit en daar kwam een taxibusje uit. Er stond voor mij een groot kruis op de weg maar het verkeer reed wel langzaam door, uit ‘sociaal rijgedrag’ liet ik dat taxibusje ervoor. Direct daar achter aan kwam een auto die zich er wel even achter aan wilde proppen, dacht het dus niet. Voorrang krijg je, dat neem je niet. En als ik iedereen ervoor liet gaan stond ik er 20 minuten later nog, dat neemt ook niemand me in dank af. Ik trapte dus het gas een beetje in en keek 'm aan van ‘ik dacht het niet’. Heeft die kerel me gevolgd tot aan de plek van mijn afspraak, is daar uitgestapt en heeft tegen me staan schreeuwen door het kiertje van m’n raam. “Ik ben degene voor wie je moeder je altijd gewaarschuwd heeft”, “ooit kom je de verkeerde tegen en dat ben ik”, “ik sla je helemaal naar de tering”. En gaaa zo maar door. Ik was heel rustig want hij had gewoon geen voorrang, had prima even kunnen wachten totdat de volgende heb er tussen liet en zat dus gewoon fout. Toen begon 'ie “je dacht zeker 'oh dat is weer zo’n Marokkaan die Mo heet, die laat ik er niet tussen”. Ja, want dat staat op je voorhoofd en iedereen is racistisch :woman_facepalming:. Hem weer rustig uitgelegd dat hij zelf fout zat en even kalm moest doen. En ineens kraamde 'ie uit: “ik wist niet dat je zo knap was, ik had gehoopt dat je een man was dan hadden we even kunnen vechten”. Toen gaf 'ie toe “ik denk dat ik opgefokt ben omdat ik nog geen sigaret heb gerookt vandaag, sorry”. Echt een hele vreemde ervaring dit, vind het nog steeds vaag.

TDLR: Pas op met agressie in het verkeer want voordat je het weet word je achtervolgt en mept iemand je in elkaar.

24 likes

Ik heb ook ooit zoiets dergelijke meegemaakt maar dan op de snelweg. Het was ontzettend druk en ik reed op de linkerbaan. Ik kon niet harder dan 50 en ook niet rechts invoegen. Komt er een man achter mij rijden die vind ik dat ik moet doorrijden, wat dus niet mogelijk was. Hij bleef maar bumperkleven en ik zag dat hij naar me zat te schreeuwen. Na 10 min begon het eindelijk weer door te rijden en kon ik aan de kant voor hem. Niet dat het veel uitmaakte, want de auto voor mij reed dezelfde snelheid als ik. Maar die man achter me bleef maar achter mij rijden, ongeacht welke rijbaan en bleef zelfs met 120 km bumperkleven. Hij heeft dit een half uur volgehouden. Vond dat zo bedreigend en eng. Gelukkig bleef hij mij niet volgen toen ik de snelweg af moest uiteindelijk. Ik kan dat soort mensen echt niet snappen. Je ziet dat ik niet harder kan of aan de kant en alsnog zo gedragen.

11 likes

@Evenveel @NothingAboutSam Mensen zijn echt idioten op de weg soms, gaat nergens over. Zijn genoeg momenten dat ik me ook niet netjes gedraag hoor, maar met bepaald gedrag creëren mensen echt gevaarlijke situaties. Mag je achteraf blij zijn dat er geen ongeluk van is gekomen.

4 likes

Heftig! Er was ooit bij zo’n programma op tv (wegmisbruikers ofzo?) en daar was de politie een vrouw aan het achtervolgen omdat ze iets te hard reed. Maar zij wist dus niet dat het politie was, dus ze probeerde hen af te schudden. Dus paar keer van baan wisselen, snelweg af en op, etc. Het was avond en ze had 2 kleine kinderen in de auto, dusja snap het wel dat ze zo deed.

5 likes

Ik zei wel eens tegen m’n vader dat hij geen verkeersruzies zal hebben omdat hij mensen niet afsnijdt of bumperkleeft oid en zich altijd netjes aan de regels houdt. Had hij tijdje terug in de stad gezien dat er een hond los liep dus hij wuifde zo naar langskomende auto’s van rustig aan, minder vaart en wijzen naar die hond. Werd er een chauffeur helemaal laaiend. Mijn arme papa dacht echt dat ie in elkaar zou worden getimmerd.

3 likes

Vandaag m’n middelvinger nog opgestoken naar een auto omdat ik geen voorrang kreeg op een zebrapad en die lul echt bijna over mn tenen reed. #thuglife

3 likes