Echt?
Als je al op de behandeltafel zit zou je een andere afspraak in laten plannen omdat je geen bh aan hebt?
Ik had laatst ook een ongemakkelijk moment. Zat met vrienden in een Whatsapp groep en we hadden het over een feestje waar me met zijn alleen naar toe zouden gaan. Toen kregen we het bericht dat van vriend A. zijn stiefopa was overleden. De volgende dag in dezelfde Whatsapp groep besproken we weer van alles over het feestje (vriend A. Was ook mee aan het kletsen, ondanks alles zou hij meegaan). Maar we hadden zoân lol met zijn allen en ik ben iemand die stuk gaat om stickers en gooide de volgende sticker in de groep:
Ik heb nog NOOIT zo snel iets verwijderd op Whatsapp. Schaamde me kapot
Nee niet als ik er al ben, maar als ik al eerder op de dag door zou hebben dat ik geen beha droeg en ik moest naar de dokter dan was ik bijv. eerder van werk vertrokken om een beha thuis te halen. En als ik er op de behandeltafel achter kwam dan had ik mijn trui ervoor gehouden of zoiets. Of alleen mijn armen eruit als de trui een wijde hals heeft.
Bij de fysio trek ik ook mijn joggingbroek niet uit als ik daaronder een string draag. Hij doet het maar met joggingbroek!
Vet onhandig
Lekker beoordelend zijn jullie zeg. Niet iedereen voelt zich er comfortabel bij om half naakt op een behandeltafel te liggen.
Ik heb dit ook hoor en zou wrs ook de afspraak verzetten (hoewel ik niet vergeet een bh aan te trekken, juist omdat ik daar dus meer mee bezig ben). Daarom vond ik het verhaal van Zwaardvis zo nice, ik zou echt niet zo chill zijn. Ik zou echt willen dat ik zo relaxt daar in was.
Ja precies, ik zou ook ĂŒberhaupt niet in zoân situatie terecht komen omdat ik me erop instel dat er kledingstukken uit moeten en ik dus gepast ondergoed o.i.d. aan trek.
Over ditzelfde onderwerp had ik gisteren ook een ongemakkelijk moment.
Ik had nachts bij mân scharrel geslapen en droeg een vrij sexy setje (rood kant, string, push up bh met wat tierelantijnen). Maar ik had later die dag een afspraak bij mijn nieuwe fysio. Bij mijn oude mocht ik altijd mijn broek en een hemdje aanhouden dus had er nooit bij stil gestaan. Moest ik nu ineens uitkleden tot mân ondergoed Daarna ook nog eens liggen met benen omhoog, bukken voor die man etc. Ik moest echt mijn lach inhouden haha.
Goed dat je deze reactie ook geeft, âhet zijn maar tieten hoorâ is echt een ongepaste reactie over hoe iemand omgaat met haar lichaam.
De eerste keer dat ik naar de fysio ging heb ik bewust een hemdje over mijn beha aangedaan omdat ik niet in âalleenâ mijn beha wilde zitten.
Ik zou me bij de huisarts er ook ongemakkelijk in voelen. Maar dat is meer omdat ik niet vaak bloot ben. Thuis ook niet. Alleen mân vriend (en mân ouders vroeger danâŠ) hebben mijn bovenlijf bloot gezien. Ik voel me toch ongemakkelijk bij iemand anders. Nu zou het die huisarts werkelijk waar niet interesseren.
Edit: bij de fysio hoefde ik mij niet uit te kleden. Dus daarna geen hemdje meer extra aangedaan
Ik vond dit een hele fijne reactieđ
Inderdaad goed om gewoon te kunnen bespreken hoe verschillende mensen dit zien/zich hierbij voelen.
MAAR terug naar de ongemakkelijkheid, even een goedmakertje omdat ik het topic op een zijspoor heb gezet:
Ik ging laatst mijn auto uit het parkeervak halen naast onze flat. De vakjes zijn daar best klein en aan twee kanten met een smalle strook daartussen en aan weerszijden van de parking staan ook nog paaltjes. Ik kijk dus altijd heel goed in mijn spiegels, want voor je het weet zit je ergens tegenaan. Laatst was ik dus aan het uitparkeren en INEENS hoorde ik een klap en iemand schreeuwen. Kwam er een zwerver naar mijn raampje (hij staat altijd bij de winkels bij ons in de straat) die helemaal boos zei dat ik hem had aangereden. Ik was me het leplazarus geschrokken en ik voelde me superschuldig, maar ik snapte er niks van, want ik had niks gezien. Dus ik vragen of ik iets voor hem kon doen of hij gewond was etc. Nee, het ging allemaal wel, maar had ik misschien wat cash voor hem? Ik alles gegeven wat in mijn portemonnee zat (was niet veel btw). Dat was dat blijkbaar, heel raar allemaal.
Drie weken later kwam ik net aanrijden toen ik zag hoe dezelfde man zich vanachter een glasbak half op de auto van mijn buren lanceerde (waren ook aan het uitparkeren) en hetzelfde verhaal begon op te hangen. Toen zag hij mij en staarden we elkaar zo aan
Toen rende hij ineens keihard weg. Mijn buren waren helemaal verward, dus alles uitgelegd. Zwerver tot op heden niet meer gezien. Bizarre tijden.
Maar dit kan naast elkaar bestaan, ik voel me persoonlijk ook kwetsbaar rondom mijn borsten maar aan de andere kant zijn het ook maar tieten en dat is best een ontnuchterende gedachte toch?
Ik bedoel wat ik voor mezelf gepast vind en waar ik mezelf comfortabel in voel. Wat iedereen verder doet moeten ze inderdaad zelf weten.
Ik zou bij een mannelijke huisarts op zoân moment vragen of ik even een handdoekje oid mag om ervoor te houden als het niet nodig is om mn borsten te zien. Dat klinkt echt heel overdreven maar dat zou ik het prettigst vinden. Op mn 17e moest ik een hartfilmpje laten maken en ik vond het zo kut om daar met mn blote tieten te liggen. Gelukkig deed een vrouwelijke arts/assistent het maar ja dat is en blijft heel persoonlijk toch.
Ik zat hier ook over na te denken, omdat ik er zelf meer zoals jij in sta. Maar ik bedacht wel dat het misschien ook voor een deel leeftijdgebonden is. Rond mijn twintigste had ik er opzich wel vrede mee dat het soms moest, maar ik voelde me wel beduidend ongemakkelijker dan nu (30).
Nu denk ik vaak: waarom schaffen we zwemkleding niet gewoon af, wat een onzin eigenlijkâ:joy:
Idd, echt heel erg lomp en bot. Ik wil er later wel uitgebreider op in gaan waarom etc. @Papegaaiduiker
Ik zie borsten in de eerste instantie wel als iets seksueels en ik vind een reactie als âhet zijn maar tieten hoorâ zoooo lomp. Ik heb zelf graag de controle over wie welk âseksueelâ deel van mn lichaam ziet. In mijn ogen zijn dat dus o.a. mn borsten. En ik vind het een walgelijke gedachte dat een persoon die ik niet seksueel aantrekkelijk vind opgewonden zal worden van mn borsten. Dus als het niet nodig is wil ik niet dat een persoon eventueel opwonden raakt van mijn borsten. Op mijn 20/21e kreeg ik een polysomnografie (slaaponderzoek) ik zat dus aan enorm veel draden en die vrouw vroeg netjes âslaap je met bh aan of zonder?â Ik zei dat ik met bh aan sliep omdat anders het zou betekenen dat ik mn bh uit moest uitdoen. Die draden en whatever het allemaal was werden ook gewoon over mn t-shirt geplakt en dat was prima. Niet iedereen vindt het fijn om bij een vreemde je blote borsten te showen?!?! Dat weet iedereen toch, dacht ik. Ik schaam me niet voor mn borsten maar ik wil, als het kan, het zelf bepalen wie het krijgt te zien. Ik zou dan ook nooit naar een sauna gaan. Ik hoef geen naakte lichamen te zien van onbekenden of whatever. Toen ik terug kwam voor de uitslag van die polysomnografie en ik tegenover de neuroloog aan het bureau zat, staarde hij duidelijk een aantal keer naar mn borsten. Ik vond dat gewoon walgelijk. Verder heeft het er ook mee te maken dat mn moeder en ook mn oma beide een borstverkleining hebben gehad. En dus niet hele positieve ervaringen heb met borsten an sich. Ik begrijp dat (bijna) alle artsen het zien als een been/arm whatever. Ik zie borsten wel als een seksueel iets en ik vind het erg onprettig.
Persoonlijk voel ik me gewoon ongemakkelijk als ik ânaaktâ ben voor vreemden. Niet of ze me dan seksueel bekijken of een oordeel hebben of niet. Mijn lichaam is mijn privĂ© en ik voel me heel kwetsbaar als een vreemde me kan bekijken of moet onderzoeken.
@Jumpsuit goed verwoord! Ik begrijp je helemaal.
OkĂ©âŠ
Ik kwam net thuis, loop naar binnen en mijn man zit met zân rug naar me toe koffie te drinken. Ik loop naar hem toe, vertel over mijn klote dag en toen ging ik hem omhelzen en kusjes in zn nek geven enz. en ineens dacht ik; huh, hij ruikt helemaal niet naar mijn man, en hij voelt ook andersâŠ"
Was het een medewerker van ons bedrijf
Mijn man zat tegenover hemâŠ
Noooo hoezo sprong hij niet verschrikt op bij de eerste omhelzing? Als je hem echt kusjes hebt gegeven had hij toch wel tijd om eerder duidelijk te maken dat hij niet je man was?