Ongemakkelijke momenten

Omg zo erg die gesprekken met callcenter medewerkers. Ik moet nu even denken aan een gesprek wat ik eens had. Ik mocht absoluut niet doorverbinden naar mijn leidinggevende en die man bleef maar volhouden dat hij ‘echt een goede deal had’ en ik bleef maar volhouden dat k hem niet door mocht verbinden. Nou en toen was ik het dat en zei ik iets van ‘ik heb nu al drie keer gezegd dat ik je niet ga doorverbinden en daar blijft het ook bij. Dus als je geen andere vragen hebt kunnen we dit gesprek beter stoppen.’
Het was even stil en toen begon hij toch te lachen. Zo jij bent echt een volhouder. Ik schaapachtig ja jij ook. Haha. Konden we toch nog op een leuke manier het gesprek beëindigen en ik had echt een gevoel van yes gewonnen. Haha.

29 likes

Ik haat het zo dat dat altijd zulke bijdehante mensen zijn en ook maar door en door blijven gaan als je nee zegt. Super popiejopie en bah, als ze alleen al “goedenavond je spreekt met Piet van blabla” zeggen dan moet ik al kotsen want die hele toon van hun. :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

11 likes

Ik heb een keer gevraagd voor welk bedrijf hij nu precies werkte en zijn naam. Maar werd vakkundig omheen gepraat. Ik wil namelijk officiële klacht indienen maar heb dan naam en bedrijf nodig.
En laatst had ik opgehangen nadat ik de mededeling had gedaan je overtreed de wet ik sta in bel me niet, avg etc… Belt ie meteen weer en doorratelen, gewoon tot schreeuwen aan toe WILT U NIET MINDER BETALEN?? Ik was bezig nummer blokkeren maar drukte verkeerd.
Snap ook niet hoe ze aan mijn gegevens komen want ik laat nooit ergens wat achter en energiecontract staat op naam van mijn man.

2 likes

Oooh ja vooral dat “je wil toch wel minder betalen neem ik aan?!?!” NEE IK BEN RIJK LAAT ME MET RUST

16 likes

Dat had mijn tante nadat mijn opa gestorven was. Ze had al zijn abonnementen opgezegd maar van een bedrijf bleef er maar post komen, ondanks meerdere telefoongesprekken etc. Dus toen weer post kwam, heeft mijn tante op de envelop gezet: retour afzender, hij is niet uit de dood opgestaan!!!

27 likes

Oh ik heb nog een ongemakkelijk moment. Ik stond laatst bij de kassa en dat kassameisje keek naar mijn t-shirt en toen heel snel weer weg. Ik keek naar beneden maar ontdektezo gauw niks geks. Eenmaal thuis keek ik in de spiegel en zag dat mijn tepel doorscheen, hoewel ik een bh aanhad! Het is een mega oude, die wat uitgelubberd is en die was dus verschoven :expressionless:

Ah joh, iedereen heeft tepels :facepunch::smile:

20 likes

Ik heb ook een ongemakkelijke callcenter ervaring, alleen was ik degene die mensen moest opbellen…
Het was een opstartend telecom bedrijf en nog niet alles deed het, we kregen een papieren lijst met telefoonnummers die we zelf moesten bellen (normaal is dat via de computer). Als je klaar was met je lijst moest je die aan je verantwoordelijke geven en kreeg je een andere lijst.
Dus ik was klaar met mijn lijst, ik geef die af en krijg een nieuwe, ik bel die persoon op, ik stel me voor en krijg al roepend als antwoord “dat is nu de 3de keer in nog geen 10 minuten tijd dat ik jullie aan de lijn heb, ik heb het de eerste keer gezegd dat ik geen interesse heb, ik heb het de tweede keer gezegd en nu moet het gedaan zijn!” en hij smijt de hoorn op de haak.
Ik zat daar echt van :astonished:
Ik heb die job niet lang gedaan (als je elk uur afgeblaft wordt is dat niet zo prettig) maar ik heb nu wel respect voor mensen die in een callcenter werken en probeer hen vriendelijk af te schepen.

5 likes

Ik moest dit voor mijn werk heel veel doen en het zal je echt verbazen hoeveel bedrijven dit flikken. Op een gegeven moment stuurde ik de brieven ook retour afzender met heel groot ‘= DOOD’ erop. Dan stopte het gek genoeg wel.

3 likes

Oh ik heb ook nog een ongemakkelijk klantenservice verhaal! Heb een zomer bij een callcenter gewerkt van een groot schoolboekenbedrijf, waar je in de drukke periodes non stop telefoontjes aan het opnemen was (meestal ook nog niet hele leuke gesprekken) en na een paar uur al compleet hersenloos was. In een van deze hersenloze periodes had ik een klant aan de lijn die zich voorstelde als ‘de ouder van X’, zonder de naam te geven en aan te geven of het de moeder of de vader was. Ik vond dat het klonk als een vrouwenstem, dus middenin het gesprek spreek ik de klant aan met mevrouw. Blijkt het een man te zijn, wat al voor ongemakkelijke situatie #1 zorgt. Dus ik maak excuses, de klant accepteert ze en we gaan aan de telefoon verder met het oplossen van het probleem van de klant. Maar, hersendood als ik me op dat moment voelde na 100 dezelfde telefoontjes op een dag, vergeet ik het ongemakkelijke moment en spreek ik de klant in hetzelfde telefoongesprek weer aan met mevrouw. Toen kreeg ik - enigszins terecht - een hele scheldkannonade naar mijn hoofd, werd de telefoon opgehangen en kreeg ik een slechte beoordeling voor mijn werk. Na die zomer ook nooit meer terugegaan naar dat bedrijf in die functie, wat een horror was dat. Droomde zelfs elke nacht nog over het opnemen van de telefoon en het voeren van nare gesprekken…

19 likes

Volgens mij hebben veel mensen echt een call centre horror verhaal. Ik weigerde zelf dingen telefonisch te verkopen. Daarom ging ik enquêtes bij mensen afnemen.

De avond dat we gescheiden mensen moesten opbellen om te vragen of zij al op de hoogte waren van de veranderingen in hun pensioen. Er was iets dat ging veranderen en hun ex partners moesten dat ooit weten. De tirades over hun smerige achterbakse exen die dood kunnen vallen hebben mijn geloof in het huwelijk erg veel goed gedaan.

30 likes

Je moet gewoon ophangen nadat je nee hebt gezegd. Ik zeg altijd gewoon “Sorry, ik heb hier geen interesse in of ik heb dit niet nodig, fijne dag nog” en dan hang ik op, ik wacht ook niet op een antwoord want ze hebben toch overal een weerwoord op.

29 likes

Bij energieleverancier zeg ik altijd dat mijn huurcontract inclusief de nutsvoorzieningen is, dan zijn ze ook altijd gelijk klaar.

1 like

Als toevoeging hierop
Heb heel veel geleerd van een collega van mij. Die zegt: als jij hebt gezegd dat het gesprek echt ten einde is, moet je daarna geen opening meer geven het gesprek voort te zetten. Je maakt eerst verbaal duidelijk dat het gesprek ten einde is en daarna volg je met een nonverbale actie.
Bij een telefoongesprek doe je dat door op te hangen. Bij een facetoface gesprek doe je dat door je fysiek te verwijderen uit de situatie. Weglopen, wegdraaien, iets anders gaan doen, hand uitsteken ter afscheid.
Dat kan je prima netjes en beleefd doen

Eigenlijk komt het neer op: ga niet wachten op de toestemming van een ander voor het bewaken van je eigen grenzen.

54 likes

Zeker 10 jaar geleden woonde ik nog thuis en toen kwam er zo’n energieverkoper aan de deur. Heel verhaal opgehangen en gevraagd of mijn ouders thuis waren en ik zo: nee, die zijn er niet en we hebben geen interesse. En hij: jij bepaalt dus voor je ouders? En dan zo’n minachtemde glimlach. Hij zou terug komen maar is niet meer geweest. Wel jammer want mijn vader had zich al mentaal voorbereid om hem flink de waarheid te vertellen :joy:

6 likes

Bij zulke verkopers en wervers op straat zeg ik wel es dat ik onder bewind sta en dat niet zelfstandig mag beslissen, kunnen ze niks meer haha. Don’t care wat ze denken, ken ze toch niet

74 likes

Goeie!!!

1 like

Ik heb in een callcenter als helpdesk medewerker voor een internetprovider gewerkt. Nou dat was ook echt vreselijk. Werd vaak uitgescholden en gekleineerd door klanten. En als ze hun factuur niet hadden betaald en waren afgesloten was het natuurlijk ook mijn schuld.

Maar ook de collega’s waren niet oké. Vaak als er een boze klant belde, zeiden collega’s dat er een monteur aankwam en “vergaten” ze toevallig hun call te loggen. Dus ik heb hiervan geleerd dat je ALTIJD de naam Medewerker + tijdstip gesprek moet noteren. Alleen op die manier konden we achterhalen wat er was gezegd door wie.

Oja en ik had een keer een arts aan de lijn, hij vond dat hij NU geholpen moest worden want hij was arts. Waar haal je het lef vandaan.

Nu vergeet ik helemaal mijn ongemakkelijke actie toe te voegen: ik heb wel eens over een klant lopen lullen terwijl ik dacht dat hij op mute stond. Heb echt 10000 x sorry gezegd en toen van schrik opgehangen.

6 likes

Ik ben altijd zo ontzettend slecht in het afkappen van gesprekken. Meestal als ik zo’n verkoper aan de lijn krijg, zeg ik dat ze op maandag moeten terugbellen, want dan is de ‘baas’ er.

We zijn op maandag altijd dicht :sweat_smile:

69 likes

Hahaha en deze natuurlijk ook: “nee, die drie herinneringen per mail, post en of welke manier ook heb ik niet ontvangen.”

Vreselijk.

3 likes