Ongemakkelijke momenten

Haha nou vind dat best een efficiënte manier van afkappen :sweat_smile:

3 likes

Ik zei altijd dat ik nog geen 18 was, maar daar kom ik nu niet meer mee weg helaas…

10 likes

Ja ik vind hem ook slim hahah

1 like

Hahaha ja maar ik vind het ook best wel slap van mezelf omdat ik niet gewoon eerlijk durf te zeggen dat ik geen interesse heb :joy:

Ik heb op de klantenservice van een energiemaatschappij gewerkt en echt die wervers kon ik de nek wel omdraaien zo asociaal! Waren vooral ook oudjes waar ze dan door gaan en die hebben geen idee waar ze voor tekenden.

Wat wel een grappig verhaal is, is dat er ook een keer een aan mijn deur stond en zelfs toen ik aangaf voor de concurrent te werken en alle negatieve punten van overstappen benoemde, hij nog steeds bleef pushen. Heb toen maar duidelijk gemaakt dat hij geen kans had en de deur gesloten.

2 likes

Ik heb die truc nog best lang vol kunnen houden. Tot mijn 24ste dankzij mijn babyface :baby:

Bedenk trouwens dat ik ook ongemakkelijke momenten heb veroorzaakt door geslachten te verwisselen aan de telefoon.
Eentje was toen ik nog maar pas ergens werkte en nog best zenuwachtig was bij telefoontjes. Er belde een klant met zo’n diepe doorrookte schorre stem. Toen ik deze klant met meneer aansprak zei ze beledigd: ‘Ja ik weet dat ik een lage stem heb, maar ik ben toch echt een mevrouw hoor!’ Al ‘shit shit shit’ denkend excuses aangeboden.
Het gesprek was ingewikkeld en moest haar meerdere malen in de wacht zetten enzo. Onderwijl steeds mezelf herinnerend: het is een mevrouw, geen meneer, mevrouw, geen meneer enz.
Met natuurlijk als resultaat dat ik haar nog een keer of 4 meneer heb genoemd. Inclusief een duidelijke ‘dag meneer’ bij het neerleggen :woman_facepalming:

13 likes

Ik zeg ook altijd heel vriendelijk dat ik geen interesse heb in welke aanbieding dan ook. ‘Werk ze en een fijne dag nog.’ en hang dan op. Ik ga niet wachten op hun reactie of toestemming om het gesprek te beëindigen. Dan kom je er nooit meer vanaf. Want inderdaad: waarom dan niet, vindt u ook niet dat, wilt u ook niet etc. etc. Gewoon vriendelijk, maar wel met de botte bijl afkappen die lui.

7 likes

Ik heb die truc ook vaak gebruikt bij verkopers op straat. Tot mijn 27e of zo. :joy:

1 like

Ik heb mijn vader (60+) dit een keer gezegd en die zegt nog steeds tegen elke straatverkoper dat hij geen 18 is, voordat ze van de verbazing bekomen zijn ben je al doorgelopen :sweat_smile:

106 likes

Hahahah goeie!
Mijn vader zei altijd als die verkopers begonnen te praten dat ze moeten meelopen want hij had geen tijd.
Dan liepen ze een heel stuk mee en dan zei die heel droog: maar ik heb geen interesse hoor! En dan konden die verkopers weer het hele stuk terug lopen :joy:

39 likes

Na mijn eerste emdrsessie was ik behoorlijk ontdaan maar hoefde maar klein stukje naar station te lopen, kon niet helemaal stoppen met huilen. Kwam er ook een wnf werver naar me toe met “jij houdt vast van de natuur” en ik was echt zo :fearful: :weary: “Nee de natuur is een ziekte” geen idee waar dat wegkwam en die gast wist ook niet wat ie er mee aan moest :woman_shrugging:

101 likes

Sorry maar ik moest even heel hard lachen om je “de natuur is een ziekte”

2 likes

Van een vriendin leerde ik om gewoon te roepen ‘heb ik al!’ Of ‘steun ik al’. Dat hielp ook wel altijd

Ik heb ook weleens in het Duits gezegd dat ik niet in Nederland woon hehe. Andersom doe ik dat ook in Duitsland maar dan met een Nederlands accent. Ben je zo van die wervers af.

5 likes

Dit ging een keer grandioos mis hier haha. Ik liep met een vriendin in de stad en daar stonden toendertijd regelmatig van die godsdienst predikers(?). Weet niet echt hoe dat precies heet, maar ze willen je een soort van bekeren zodat je bij hun geloof komt net zoals Jehova’s aan de deur dat doen.
Maargoer, die kerel kwam dus naar ons toe en begon zijn hele verhaal. Zijn god was goed, de onze niet, we konden nog gered worden als we ons open stelden tot het licht blablabla. Wilde ons al foldertjes in de hand drukken. Dus die vriendin zegt “non non je suis française” terwijl wij gewoon Nederlands zijn. Begint die vent vervolgens zijn heeele verhaal in het Frans waar wij dus totaal niks van begrepen, want buiten een paar woorden en simpele zinnen spreekt niemand van ons twee Frans :sweat_smile:

55 likes

Oui oui jambon! Au revoir! Haha

Die “prekers” zijn altijd zo hardnekkig ook. In de stad zag ik x twee jonge meiden (brugklas leeftijd) en zo vrouw die hen hele verhalen vertelde over god en ze niet lieten gaan. En de meiden waren te beleefd om weg te lopen. Zag ook dat ze het niet prettig vonden en toen ging ik er naar toe en deed ik alsof één van die meiden mijn zusje was. Vrouw ging super snel weg! Meiden blij haha.

Heeft niet veel met je verhaal te maken maar moest er weer aandenken xD

12 likes

Ik zeg niet eens sorry eigenlijk. Laat me met rust. Daarvoor zouden geen excuses nodig moeten zijn.

5 likes

Ik heb ook jaren smoesjes gebruikt over minderjarig zijn en onder bewindvoering staan. Maar toen dacht ik, daag, ik ben jou echt geen reden of smoes schuldig als jij iets van mij wilt.

Nu zeg ik 1x “Nee dankje, geen interesse” terwijl ik doorloop, en als ze dan doorgaan zeg ik heel hard “IK ZEI NEE!!” En dan zijn ze al vaak een beetje verbouwereerd of beschaamd.

29 likes

Ik heb een keer zoiets gehad toen ik achter de balie van een restaurant stond. Ik hoorde eerst een best diepe mannenstem maar was bezig met spiegelen. Dus ik zei zo van Ik kom er zo aan meneer. Dus ik draai me om en zie dat het dus een transgendervrouw was. Toen voelde ik me al lichtelijke schuldig maar toen ze wegging zei ik uit een soort van gek automatisme nog een fijne dag meneer.

6 likes