Ik lees vanalles over oma’s en de mijne past precies in dat rijtje.
Zij was de koningin van de ongemakkelijk momenten en wij hadden een hekel aan der.
1
Als ze langskwam reed ze 1 rit met de taxi en de andere deden wij dan.
Vaak haalden we haar op en bracht de taxi haar thuis. Op een zondag wilde mevrouw perse langskomen , niemand had er zin in maar ze had de taxi al geregeld .
Werd er rond 16 uur aangebeld en ik hoorde wat geschreeuw en zag in Mn ooghoek wat armen bewegen.
Ik liep naar de deur en hoorde dat zij aan het schreeuwen was. Deed de deur open en stond ze tegen de taxi chauffeur te schreeuwen.
Ik vroeg wat er aan de hand was en toen kwam ze met het verhaal dat de taximeneer homo is en dat ze hem graag wil duidelijk maken dat dat niet goed is in Gods ogen.
Mn bek viel open en zat die man verschrikt aan te kijken. Mn vader kwam aanrennen heeft oma mee naar binnen getrokken en ik heb Mn excuses aan de man aangeboden en gezegd dat ze niet helemaal meer goed is.
4 maanden later was oma er weer en werd er aangebeld door de chauffeur die haar ophaalde. Ik doe de deur open …was het die man.
Heb op voor hand Mn excuses maar aangeboden en Mn vader heeft tegen zn moeder gezegd dat ze der waffel moest houden en iedereen in zn waarde moet laten want dat deden wij ook bij haar.
Heb die man nooit meer gezien…
2
Was 17 toen Mn oma een nieuwe heup kreeg. Ze lag ik het ziekenhuis in de plaats waar ik naar school ging dus ik was de lul.
Had net een vriendje (half indo) en Mn ouders hadden hem ontmoet en vonden het een leuke jongen. Toevallig woonde hij tegenover het ziekenhuis en stelde hij voor om een keer mee te gaan naar Mn oma. Ik vond dat geen goed idee maar hij stond er op. Naast dat Mn oma niet van homoseksuelen hield , hield ze ook niet van mensen met een andere afkomst.
We kwamen binnen en was doodsbang voor haar reactie . Ze zag ons en schreeuwde het uit van blijdschap! Ze vond het allemaal zo leuk!
Ik begon me zorgen te maken … het kon ieder moment fout gaan. Dat gebeurde niet totdat ik die keer er op alleen langs kwam .
“Waar heb je die zwartjoekel” gelaten?! “
Ze lag op een zaal met meerdere mensen die allemaal naar ons keken.
Ik was haar gedrag zo zat dat ik heb geeist dat ze haar woorden terug nam . Kreeg een tirade over dat donkere mensen jatten en slecht zijn. Heb haar nog 1x gevraagd om haar woorden terug te nemen . Deed ze niet en heb haar een half jaar niet gesproken of gezien.
Als ze langskwam ging ik weg en als ze belde nam ik gewoon niet op.
Uiteindelijk heeft ze haar excuses aangeboden.
Vreselijk mens😩