Ongemakkelijke momenten

Haha!
Doet me denken aan die keer dat ik in mn zwarte sportlegging (die ik als pyjamabroek draag) en zwarte nike schoenen naar de supermarkt ging want yolo. Vroeg de man aan de kassa of ik na het winkelen ging joggen. We waren een praatje aan het maken en het was een oprechte vraag/interesse naar mn hobbies… Dus ik heb toen voor de gemakkelijkheid ja geantwoord. Zo’n 3km doe ik dan blijkbaar (had maanden niet gesport toen) :woman_shrugging:

15 likes

Laatst had iemand in de Albert Heijn mijn winkelwagentje ‘gestolen’, ze had dus perongeluk mijn wagentje gepakt toen ik iets uit de koeling ging halen.

Op zich oke, zoiets gebeurd. Maar die vrouw had het dus écht niet door en ze zat zo in haar eigen wereldje? Dus ik daar echt achteraan aan het rennen voor een minuut lang.

“Hallo mevrouw mevrouw hallo hallo HALLO MEVROUW HALLO JOE HALLO?!?!?!”

Het was zo ongemakkelijk want echt 5 mensen keken mij heel raar aan maar die vrouw ging ook steeds harder lopen???

64 likes

Ik zat laatst bij de kapper om mijn haar te laten verven en de kapster zei iets over dat mijn haar scheef geknipt was. Ik heb toen een heel verhaal opgehangen dat ik naar een speciale krullenkapper in Amsterdam was geweest die het pluk voor pluk knipt en dat het daardoor wat scheef is, maar wel mooier valt. Truth: ik had het zelf geknipt :slight_smile:

84 likes

Ik heb een keer per ongeluk tomaten in het verkeerde wagentje gegooid en toen zag die man dat en ik was bang dat ie boos zou worden. (Hij zag er heel streng uit.) Ik wilde de tomaten uit zijn karretje grissen en toen zei hij iets in de trant "laat maar liggen die heb ik toch nodig’ :'D

59 likes

Ik kwam gisteren een huisgenoot tegen en begon een praatje, maar ik begon een verhaal waarin ik begon over iets, waarin ik zijn naam moest zeggen terwijl ik heel slecht ben met namen (dit doe ik veel te vaak, stom ook). Maar goed, ik begon die zin en twijfelde over zijn naam, en toen ik zijn naam zei zag ik dat hij heel verbaasd keek en hij vroeg ook echt zo 'heeeuh, Pietje…?. Ik eromheen lullen alsof het niet gebeurd was, vet rood aangelopen, schaamde me kapot; blijkt nu ik weer terug in mijn kamer ben dat het wél gewoon de goede naam was. Nu ben ik nog verwarder wat ik dan wel verkeerd zei :joy: En benieuwd wat hij dacht van dit gesprek :sweat_smile:

15 likes

Hahaha wat erg, zijn dit bejaarden? Die kunnen echt savage zijn soms…

1 like

Ja! Maar geen dementerende ofzo dus dat excuus kunnen ze niet gebruiken :flushed:

Volgens mij kom je op gegeven moment gewoon op een leeftijd dat sociale normen je niet meer interesseren :sweat_smile:

3 likes

Ik ging er door het verhaal inderdaad al vanuit dat het een dementerende dame was hahaha :’)

@NoyraSoturi Dat geldt wel voor mijn opa inderdaad, heb soms echt plaatsvervangende schaamte. Hij is bijna 95 en nog hartstikke bij de tijd. Zag ‘ie laatst een kennis van m’n ouders en begroet hij haar met: ‘zo, wat een bolle kop.’ Hahaha ik moet er zelfs maanden later nog zo om lachen, en het rare was dat ze helemaal niet dik was geworden ofzo? (Niet dat het anders wel oké is natuurlijk hè.)

10 likes

Oke ik herinner me weer een heel dom moment dus jullie mogen meegenieten haha

Ik was bezig met m’n CV op te leuken, maar halverwege zag ik dat m’n CV nog best leeg was. M’n broer is altijd een held met dat soort dingen, dus hij appte me voor de grap ‘zet er op dat je op een peuteropvang hebt gezeten’. En ik was er zo serieus mee bezig dat ik het dus echt op m’n CV had gezet dat ik op een peuteropvang had gezeten :cry: :cry: :cry:

Geen grap, heb er echt mee gesolliciteerd haha. Schaam me nu echt dood en ben echt ZO hard uitgelachen door m’n vrienden. Eerst een beetje gelach en daarna die totaal verbijsterde blik wanneer ik de sollicitatiemail laat zien haha.

Samenvatting

oke dit haal ik later weer weg maar ja het stond er echt haha
image

119 likes

@Meja Hahaha ik ga stuk. Heb je nog reactie gekregen op je sollicitatie/CV?

1 like

cv schrijf je met kleine letters :blush:

4 likes

Ah shit dat dacht ik al, ik ging twijfelen door autocorrect. Thanks!

1 like

Vind jij het irritant wanneer mensen je verbeteren met taal- en spelfouten?

  • Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

1 like

Heb meteen even een poll aangemaakt want soms vinden mensen het heel irritant als er op een taalfout gewezen wordt. Ik vind het zelf altijd prettig dus ben benieuwd!

1 like

Hahaha jeetje zeg hoe komt hij erbij. Nee dat is zeker niet het juiste moment!

3 likes

He dit is ook wel een ongemakkelijk moment voor mij: ik zit helemaal niet in het topic ‘stel een persoonlijke vraag’ met al die polls erin :sob:

7 likes

Haha ja! Gelukkig ziet m’n cv er nu compleet anders uit, heb daarna ook maar m’n basisschool weggehaald :sweat_smile:

Nee GELUKKIG niet hahaha, het kwam bij zo’n recruiter terecht die alleen naar m’n huidige opleiding had gekeken volgens mij. Of hij heeft het hard lachend z’n collega’s laten zien, maar laten we dat scenario maar wegdenken :flushed:

Ah goed dat je het zegt, ik heb daar nooit over nagedacht en het dus vaak fout geschreven. Mij mag je altijd verbeteren, vind ik juist fijn!

5 likes

Ik ging gisteren met een vriendin even wandelen in de stad om te ontstressen. Plots word ik opgebeld door een familielid met wie ik echtttt geen zin had om mee te praten. Dus ik, met mijn telefoon in mijn hand, zeg tegen die vriendin: “die laat ik rinkelen hoor, zo geen zin om haar te spreken”. Twee keer raden wie er een seconde later naast mij staat…
Haar openingszin was ook echt “ah dus jij wil niet opnemen”, en nu weet ik niet of ze me gehoord had (wellicht), of als ze doelde op de rinkelende telefoon nonchalant in mijn hand (ook genant)

25 likes

@slurfhondje Ja maar hallo wie gaat dan ook iemand bellen terwijl je er ongeveer naast staat? Zet gewoon meteen die paar stappen. Soms wil je gewoon niet opnemen.

6 likes