Onnodige kutopmerkingen

Ben echt helemaal onder de indruk van zoveel lelijke dingen die er gezegd zijn (en die járen later nog steeds woordelijk herhaald kunnen worden, dat zegt wel iets over de impact…)…

Iemand wilde me koppelen aan een jongen en toen zei hij dat hij zijn piemel nog liever in de grond stak. Auw. :’) Ik was toen een stuk jonger, nu kan ik opmerkingen veel beter van me afzetten.
Wat een vreselijke dingen worden er gezegd trouwens, schrik ervan

2 likes

Ja ik heb ook wel eens gehoord dat dat het beste is, of dat je zegt “Wat raar om zoiets te zeggen”, zodat die ander degene is die zich schaamt of ongemakkelijk voelt.

9 likes

Ughhh ik heb zoveel opmerkingen over m’n neus nog jaren meegedragen. Werd tijdens m’n middelbare schooltijd echt vaak herhaald, zowel lollige grapjes van vrienden als opmerkingen van vreemde jongens die dan vroegen of ik uit Turkije kwam of dat ik Joods ben (heb overigens lichtblond haar en blauwe ogen dus die referenties gingen dan natuurlijk over mijn neus). En dan ging ik maar redeneren tegen ze van ‘nee hoor want een joodse neus ziet er meer zo en zo uit’ terwijl ik eigenlijk had moeten zeggen; flikker op kut vent, hoezo zeg je dat uberhaupt tegen iemand?

Heb ook wel veel last gehad van een keer dat een jongen mij en een vriendin aansprak en toen tegen mij zei ‘sorry maar je vriendin is echt veel knapper’. En het ergste vond ik nog wel dat ZIJ er niks van zei, echt verraad gewoon.

Ik ben nu trouwens best wel zelfverzekerd, zeker als ik het met vriendinnen vergelijk. Voor mij helpt het dat ik heel goed weet waar ik goed in ben, en wat ik allemaal kan. En ik kan ook beter relativeren nu. Zo van; ‘oke mijn neus is groot, maar het geeft me karakter’ of ‘ik ben niet erg afgetraind, maar ik vind elke dag sporten en diëten het ook niet waard dus dat is oke’. Je KUNT ook niet in alles goed zijn én de knapste op de wereld én het perfecte lichaam én én én. Iedereen heeft dingen die ze stom vinden aan zichzelf, maar je moet ook gewoon lief zijn voor jezelf en weten dat je goed genoeg bent :slight_smile:

hartjes voor iedereen!

4 likes

Pfff ik schrik er echt van hoeveel meiden er opmerkingen over hun uiterlijk krijgen van wildvreemden.Vind dit altijd zo bizar en vooral ook treurig (van die mensen die de opmerkingen maken dan). Jullie zijn allemaal knap en lief!!!

Ik krijg zelf ook behoorlijk vaak opmerkingen over mijn uiterlijk. Zo zat ik laatst in de trein en kwamen er twee jongens van rond de 16 tegenover mij zitten om vervolgens 20 minuten lang grappen te zitten maken over de vorm van mijn gezicht. Lego, Minecraft, blokhoofd weet ik veel wat allemaal. En twee jaar terug ofzo deed iemand een heksenlachje naar me, omdat ik blijkbaar een heksenkin had? Deed toen ook heel veel met me haha, terwijl het eigenlijk zooooo ontzettend kinderachtig is. Is nog maar een kleine greep van alle opmerkingen die ik ooit heb gekregen
Dus ja, de opmerkingen lopen echt precies uiteen, maar blijkbaar heb ik een hele rare hoofdvorm? Gelukkig zie ik het zelf niet als ik in de spiegel kijk en dat blijft toch het belangrijkste :blush:

1 like

Mijn ex: ik weet niet of ik wel een relatie met je wil, want je hebt niet zulke dikke tieten als mijn exvriendin.
Mijn ex: dat meisje draagt wel een rokje… of dat meisje wil me vast wel pijpen in de auto… en nog tig voorbeelden van dit

Vroeger op school: manwijf, je hebt een mannenstem, weet je zeker dat je een meisje bent, etc.
Door een leraar op school in groep 5 ben ik toen ik vet onzeker was en niet hardop in de klas antwoord durfde te geven voorschut gezet. Heeft heel veel impact op me gehad want op het voortgezet onderwijs in de brugklas en zelfs examenklas kreeg ik paniekaanvallen/ last van hyperventilatie/adem te kort als ik iets klassikaals moest voorlezen uit een boek.
Durf nu nog steeds in grote groepen niet veel te praten dus word daarom altijd gezien als verlegen en stil🙄

Wat bestaan er ook rotte appels op deze wereld, bah. Een dikke knuffel voor iedereen❤

1 like

Mijn ex: ik ruik een nare geur, dat komt van jou en daarom ga ik niet naast je zitten. Ik wil niet dat andere mensen weten dat ik te maken heb met iemand die stinkt.

Diezelfde ex: Wil je alsjeblieft niet naast me lopen? Ik schaam me dood voor jou, je ziet er niet uit.

Ook weer dezelfde ex, op een hardcorefeest: Jij kan echt niet dansen, stop er nou maar gewoon mee. Ik kan het veel beter, kijk maar.

En in m’n jeugd echt 1030485(2919 keer gehoord wat voor lelijk gedrocht ik wel niet was blabla

Niet te geloven, en dat is dan een juf!

2 likes

Niet te geloven dit…

Dit is mij onlangs gebeurd

Nou dat kan echt niet! Die sporen echt niet hoor, dat ze de eeuwige jeuk krijgen. Ik begrijp echt niet waarom mensen dat allemaal zouden zeggen. Voldoening? Stoer doen? I just don’t get it… :sob::sob: word er wel echt verdrietig van.
Kan je die mensen dan rapporteren of zo daar?

Misselijkmakend dit soort mensen. Hadden jullie nog een klacht ingediend tegen haar?

Ja je kan rapporteren. Maar ik had het grote geluk dat twee vriendinnen hem kenden en hij is intussen wel echt flink door het slijk gehaald. Hij heeft veeeel meer verkeerd gedaan deze week dan alleen de berichtjes, het is net een grote puzzel.

:honeybee::honeybee::honeybee::honeybee::honeybee::honeybee::honeybee::honeybee:
Stuur deze even op hem af…
Ze zijn getraind. En ik heb ze niet lief opgevoed.

3 likes

Wtfff…

Ah nee @Madrid ik kreeg echt tranen in mijn ogen door je sokjes. :frown:

5 likes

Nee joh. Echt vreselijk hoe iemand die je in alles zou moeten steunen, een ‘vriendin’, je zo onderuit kan halen zeg.

Jeetje… ik vind dit echt heel erg…!!

Knap dat je er nu zo in staat - dat je het ze vergeeft, dat getuigt m.i. van karakter.

1 like

@Gast @Chocomel mijn ex heeft me ooit zo teleurgesteld.

Ik was nog maar een paar maanden met hem samen, hij woonde naast zijn ouders en werkte ook in het bedrijf van zijn vader wat op hetzelfde erf stond. Ik was veel bij hem, en toen er visite kwam en wij aan kwamen lopen zei zijn moeder tegen die mensen: ‘Kijk, dit is de nieuwe vriendin van ons Marco (fictieve naam), tsja, ze is verder wel aardig hoor.’ Waarbij ze mij heel veroordelend bekeek.

Omdat ik wat voller was dan zijn ex en bovendien sowieso al erg onzeker, is deze opmerking me zo bijgebleven. Ik heb sindsdien bij schoonouders altijd het idee gehad dat ik met 1-0 achter sta omdat ze hadden gehoopt dat hun zoon met een knappere vrouw thuis zou komen.

Wat goed dat dat heeft gewerkt en heel heftig dat je je zo slecht voelde :frowning: Heel fijn dat je het verwerkt hebt nu, wat een last van je schouders moet dat zijn!

Ook wel goed om te lezen dat het oké is om jezelf te laten behandelen op die manier omdat het denk ik voor veel mensen die gepest zijn toch vaak voelt als iets wat niet zo ernstig is, terwijl je - dat zie je hier maar weer eens - echt jaaarenlang nog last kan hebben van een gemene opmerkingen. Kun je nagaan als je je hele schooltijd gepest bent.

3 likes