Onnodige kutopmerkingen

Iedereen mag bij mij thuis komen en dan zal ik je in persoon vertellen hoe leuk/lief/knap/interessant/fantastisch je bent.

29 likes

Vanavond als ik wat meer tijd heb kom ik posten, en ik zou heel graag lezen hoe mensen met kutopmerkingen omgaan?

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar is het sociaal geaccepteerd als ik zo iemand gewoon een keer een hengst voor zn kop verkoop?

ABSOLUUT!

1 like

ik vind jou op basis van je verhaal echt ongelofelijk sterk overkomen :heart:

1 like

Ik werd op de basisschool altijd miss piggy genoemd door een paar ouderejaars en er werd naar mij geknord.

Ik was mollig en ik heb een neus die een beetje omhoog staat wat in de verte wel eens op de neus van een varkentje zou kunnen lijken.

Op de middelbare school was mijn Nederlandse accent opeens het mikpunt (Limburgse school) en het feit dat ik een lage stem heb. Leuk joh zo’n klas vol achterlijke boeren kinderen. Echt elke keer als ik antwoord moest geven op een vraag tijdens de les gingen ze kut opmerkingen maken.

2 likes

Nee helemaal niet! Het feit dat je haar aan de kant hebt gezet en hulp hebt gezocht voor je eetprobleem/acceptatie van je cvs vind ik echt buitengewoon sterk. Als je een vriendin nodig hebt die niet toxic is en je support in alles wat je doet - holla at ya girl :raising_hand_woman:

@TantePollewop wat ontzettend naar en laag. Ik hoop niet dat je er nu nog last van hebt! (ik heb je op IG en ik vind je neusje echt ontzettend schattig juist)

3 likes

Geen enkele kut is onnodig haha

19 likes

Ah was aan het wachten of er een topic over ging komen want voelde nogal spammig aan om “ook nog eens” mijn verhaal te doen bij het beutytopic.

Heb nooit echt last gehad van nare opmerkingen behalve 2 (en dat is blijkbaar al genoeg om iemand levenslang te ‘traumatiseren’).

  1. In groep 7 was er een playbackshow en ik speelde Sandy van grease. Natuurlijk met blonde pruik aangezien ik zelf bruin haar heb. Was er een populaire jongen van een jaar ouder die zei “hĂ©, ben jij een man misschien?”. Sindsdien geloof ik dat ik er mannelijk uitzie en ga je mij nooit in kledij zien die een mannelijke vibe kan geven zoals office-hemdjes of kort haar.
  2. In het middelbaar, een - opnieuw - ouder vriendje van mijn toenmalige beste vriendin “je gezicht is zo vreemd als je lacht”. Waardoor ik jaren altijd mijn gezicht/mond bedek als ik moet lachen, probeer er nu minder en minder om te geven en het lukt al aardig.
1 like

@WODKA nou, dit alles samen met een hele lieve broer die zijn eigen frustratie op mij losliet door mij ook dagelijks uit te schelden voor dingen als: tyfus hoer, kanker slet, vuile snol en weet ik veel wat voor een erge dingen, heb ik mezelf tot ongeveer mijn 21e intensief gehaat. Ik geloofde niet dat ik mooi was, of dat ik aandacht verdiende.

Is inmiddels gelukkig allemaal al lang verdwenen en I <3 mijn neusje.

Mijn ‘vriendin’ met wie ik een tijdje een kamer gedeeld heb is heel erg slank. Ik ben zelf ook wel redelijk slank maar heb flinke ronde vormen (borsten, billen, heupen) en die heeft zij niet.

Zij was altijd obsessief bezig met mijn gewicht. Ze hield alles in de gaten en elke gram eraan of eraf die zag ze.

Een tijdje heeft ze toen op al m’n insta foto’s waar ik op stond reageert met alleen: ‘dik’.

Sowieso snap ik niet wat het je zou kunnen verrotten hoe dik of dun of lang of kort een ander is, helemaal niet tot het punt dat je het moet benoemen. Sommige mensen voelen zich echt aangevallen door mensen die te zwaar zijn lijkt het wel.

Edit: @Cozycute
Dit zie ik nu pas, echt geen woorden voor. Echt verschrikkelijk.
Heb je daar nog last van gehad?

2 likes

Iemand die toen een vriendin was heeft 8 jaar geleden ofzo gezegd dat ik scheel was en nog steeds kijk ik mensen niet langer dan een paar sec achter elkaar in hun ogen en ga ik snel knijpen met mn ogen om het te verdoezelen.
En er is ook weleens over me gezegd dat ik een tering dik hoofd heb dat buitenproportioneel groot is voor mn lichaam.

1 like

Weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt :wink:

Nee, maar vet lullige opmerking weer. En ook beiden niet waar.

1 like

Ik ben twee jaar lang Adje genoemd op de middelbare school, omdat ik mijn haar heel kort had geknipt. Ook kreeg ik regelmatig anoxeriaatje naar mijn hoofd omdat ik lang en dun was.

2 likes

Naarste wat ik te horen kreeg was “Eet je wel genoeg?”, “Heb je honger?” en “Je moet meer kadetjes eten” (voor mijn kadetjes, aka billen).

Stoorde me toen eigenlijk niet zo maar als iemand dit nu zou zeggen tegen mij of tegen iemand die ik kende zou ik het echt belachelijk vinden. Heb het idee dat mensen ook niet echt bezorgd waren maar gewoon even kwijt wilden dat ze me onnodig dun vonden.

1 like

Bedoelde je vriendin dat laatste op insta lollig? Ik zie het wel vaker voorbijkomen op insta en vind het zo vreselijk niet-grappig en dom. Kan me niet voorstellen dat iemand dit grappig zou vinden

2 likes

Pas maar op anders vertel ik iedereen dat je je zwembad vol wil laten lopen!!1!

1 like

Pardon??? Belachelijk!!! Gelukkig was het ‘een vriendin’ schande :sneezing_face:

Mijn moeder zegt altijd dat ik dik ben, op de lijn moet letten, dat niet moet eten, geen taart moet bakken bij verjaardag want dat is een dikmaker. Of ik al maat L draag. Gevolg ik durf bijna niets te eten als ik met haar eet. Plus voel me echt dik en wordt onwijs ongelukkig van haar opmerkingen. Meermaals aangegeven maar ze doet er niks mee. Band is ook niet zo goed meer tussen ons.

Edit: oke ik ben mollig maar ben die opmerkingen niet waard

2 likes

Dit had ik op de middelbare school ook. Dat er gewoon mensen die ik niet eens kende naar me toe kwamen om te vragen of ik genoeg at. Bizar eigenlijk.

De enige echte kutopmerking die nog altijd wel eens door mijn hoofd gaat is dat mijn ex in een keer in een ruzie zei dat ik te beschadigd ben om relaties te kunnen hebben.
Ergens heeft mijn hoofd daarvan gemaakt ‘te beschadigd voor liefde’, omdat het daar een beetje op neer komt. En dat vond/vind ik wel heel pijnlijk.

2 likes