Onnodige kutopmerkingen

Je overdrijft niet hoor. Het zal vast niet gemeen bedoeld zijn, maar snap nooit het nut om dat te benoemen. Zoals je zelf zegt; je hebt er niks aan.

7 likes

Zucht, ik snap mensen niet die zoiets zeggen. Je hebt er idd niks aan.
Doet me denken aan mijn broer. Elke keer als ik als puber een opvallende puist had, vroeg hij ā€˜wat heb je daar op je gezicht?’ Alsof het niet duidelijk was :roll_eyes:

5 likes

Inderdaad vast niet vervelend bedoeld, maar wel onnodig. Waarom wil je iemand per se ergens op wijzen, alsof ze dat zelf niet weten? En nu extra vervelend omdat je zegt dat het juist beter gaat met je eczeem. Herken het wel, mijn dochter (kleuter) heeft ook eczeem en het zijn eigenlijk meestal juist de mensen die ervan weten die opmerkingen maken. Naar haar polsen wijzen en dan vragen ā€˜is dat nou wƩƩr eczeem?’ :roll_eyes: Allemaal ongetwijfeld lief bedoeld maar je kan het ook voor je houden

7 likes

Ik leer ook bij in dit topic😁 vandaag een moeder op het schoolplein die vertelde dat haar zoon met waterpokken het hele weekend nauwelijks geslapen had en zij dus ook niet. Ik wilde al zeggen dat dat ook wel aan haar te zien was, dat ze er moe uitzag maar toen dacht ik even aan dit topic en heb m’n mond gehouden. Er zijn weinig mensen die zich beter voelen na zo’n uitspraak dus hoef ik hem ook niet te makenšŸ˜‰

28 likes

Ja zo vervelend! Zeker voor een kind. Ik heb er vroeger ook zoveel opmerkingen over gekregen in de periode dat het echt erg was. Was er super onzeker door want zat ook in mn gezicht en iedereen maar goedbedoelde maar ongevraagde tips geven. Alsof ik niet allang alles had geprobeerd.

Oja schiet me ineens te binnen dat iemand serieus een keer zei dat hij ā€˜het ook vervelend vond om naar te kijken’ ok is goed :+1:

1 like

Wat een eikel zeg! Daar zou ik wel wat op terug zeggen, maar misschien ben je dan wel zo flabbergasted dat je er niet echt wat uit krijgt. Hopelijk niet iemand uit je naaste omgeving.

Kleuter heeft het nu nog niet echt door maar dat gaat natuurlijk nog wel komen. Hopelijk komen we dan niet zo’n exemplaar tegen die het vooral voor zichzelf vervelend vindt om naar te kijken :confused:

1 like

Nee iemand die ik nooit meer spreek gelukkig! Toen helaas niks terug durven zeggen, was ook mog een stuk jonger en dus erg onzeker. Zou het nu zeker wel doen.

Ach ja zo sneu als ie het straks door gaat hebben. Hopelijk zijn de meeste mensen inmiddels wat tactvoller dan toen ik jong was

2 likes

Sommige mensen zijn ook sociaal niet handig, ik ook niet dus…

Maar een onbekende op het werk noemde mij vanochtend snoezig? Ben ik de enige die dat een stomme opmerking vind? Ben gewoon een vrouw van 30 met een baan en een hypotheek.

17 likes

Bij snoezig denk ik aan een pluizige lieve kitten, niet aan een volwassen vrouw inderdaad.

1 like

Urgh, zo naar. Ik heb ook eczeem, dat sterk samenhangt met mijn hooikoorts. Als kind kreeg ik er vaak opmerkingen over, maar als volwassene zijn de opmerkingen ook niet van de lucht. ā€˜Gelukkig’ zit het vaak in mijn ellebogen en niet meer in mijn gezicht. Het meest vervelend vind ik de zogenaamd goedbedoelde opmerkingen van familieleden die een verkapte ā€˜eigen schuld’ bevatten. ā€œHet komt gewoon door stress, je hebt het te drukā€, nadat al eerder werd ingehakt op de baan die ik had waarin ik soms heel veel uren maakte. En dat vond ik niet erg, want ik had het daar erg naar mijn zin. Ergerlijk, omdat je je daar niet tegen kunt verweren, want als je van leer trekt is het voor hen een bevestiging dat je inderdaad gestresst bent. :roll_eyes:

10 likes

Dan kun je wel zeggen dat dit soort opmerkingen je alleen nog maar gestrester maken.

3 likes

Ik heb er weleens op gereageerd in de strekking van ā€˜Dan neem ik fijn ontslag en vraag ik een bijstandsuitkering aan. Top idee! Dat is vast een heerlijk stressvrij bestaan, lekker krabben en bedenken dat je de rekeningen niet meer kunt betalen.’

Maar die landde niet echt. 🄹

Ik ben overigens al een hele tijd klachtenvrij. Zo fijn! Niet door vermindering van stress, wel door een nieuwe hormoonzalf en een goed smeerschema.

11 likes

Iemand zei ooit tegen me: als ik ooit een moeke word, moet je het tegen me zeggen.
Maar nu is ze al een tijdje moeke en heb ik niks gezegd omdat ik bijna zeker weet dat ze het een onnodige kutopmerking gaat vinden. (Het is more or less haar identiteit geworden, dus wat ga ik met die opmerking bereiken?? Veranderen zit er niet in.) Anyway, ze is het wel. :joy:

30 likes

Zo’n opmerking valt een beetje in de categorie: ā€œOh er gaat echt niets veranderen als de baby er is. We gaan nog steeds stappen/festivals/laveloos op het terras hangenā€.

Een enkeling daargelaten, gaat er gewoon wƩl wat veranderen.

5 likes

Een tijd geleden had ik ruzie met de vriendin van mijn beste vriend.

In de discussie heeft ze gezegd dat ze mij sfeer verlagend vindt (terwijl ik jarenlang worstel met depressies en dat probeer te verbergen in gezelschap), dat ik vooral anderen niet daarmee lastig moet vallen en dat ik een onderdeel ben van haar leven waar ze maar niet van af komt omdat ik woon met haar vriend.

Sindsdien betrap ik mezelf erop dat ik mezelf afvraag in sociale situaties of ik wel leuk gezelschap ben en niet een negatieve weirdo. Dat zij tig vrienden heeft en ik niet steekt ook meer dan ik soms wil toegeven.

18 likes

Jemig! Dat is zo niet okƩ :sob:

9 likes

Nee

11 likes

HAHAHA ik zat te wachten.

15 likes

Wat stom, zeg… Weet die vriend hiervan en wat zegt hij ervan?

2 likes

Ja deze krijg ik ook vaak! Ik weet dan niet wat ik terug moet zeggen.

4 likes