Onnodige kutopmerkingen

Wow ik schrik hier echt van, hoe gaat iemands gedachtegang dat je erop komt om zoiets te zeggen tegen iemand :exploding_head::sob: Ik heb er verder niet eens woorden voor, vind het echt heel rot voor je

3 likes

Hij zat/zit natuurlijk tussen twee vuren. Hij weet ervan en praat niet zozeer goed wat ze gezegd heeft, maar geeft haar ook op sommige punten gelijk. Het is nogal ingewikkeld.

2 likes

Wat vervelend voor je, zeg
 Ik weet zeker dat jij je best doet en hoe dan ook: je bent goed zoals je bent en heus geen wierdo (al hoop ik natuurlijk dat je snel lekkerder in je vel zit).

Oh en de hoeveelheid vrienden die iemand heeft zegt helemaal niks, vind ik persoonlijk.

3 likes

Gatverdamme

25 likes

Ugh gross, zijn ongepaste focus op jouw uiterlijk is het probleem hier, niet hoe jij eruitziet

5 likes

Ik weet niet goed in welk topic dit moet maar doe het hier want vind die opmerkingen niet leuk.

Iedereen vraagt aan ons hoe de nachten zijn met baby en bijna iedereeen heeft zo’n hoopvolke blik van ‘zeker gebroken, zware nachten’ en lijken haast teleurgesteld als we zeggen dat ze 1x wakker wordt voor een flesje.

Ook vroegen ze in het begin waarom mijn vriend zo moe was, want ik doe toch alles? Nou toevallig niet want mijn vriend was en is een enorme steun wat flesjes geven betreft en hij stond en staat nog steeds regelmatig op om haar te voeden (ik kolvde in het begin alleen maar omdat zo drinken niet lukte, zijn inmiddels op flesvoeding overgestapt). Echt en niemand geloofde dat in het begin en de baas zei: nou ze heeft je goed onder controle.
Nee lul, hij wil dit graag

14 likes

Joh wat naar. Ik herken het gelijk, tot het punt dat ik me schuldig ga voelen dat onze dochter al doorslaapt.

2 likes

Zo’n vent die hier altijd door de wijk loopt en ook gewoon in Alberto Stegemans is geweest omdat het zo’n oplichter is. Zei tegen mijn ontzettend zieke vader toen hij buiten zat in zijn rolstoel. ‘Kijk nou joh, heb je je hele leven gewerkt, en voor wat?. Je lijkt wel een crackjunk je ziet er niet uit’. Nou mijn moeder en ik zijn gister gewoon naar hem toegelopen toen we hem zagen en hebben hem gevraagd wtf zijn probleem is dat je dat tegen een terminaal ziek iemand zegt.

Zegt ie:’ Ja hij heeft kleding aan met gaten en vlekken, hij moet gewoon mooie kleding gaan kopen’. Ik zeg:’ Mooie kleding kopen? Die man kan niet eens meer lopen of zichzelf aankleden’. ‘Ja maar hij zit helemaal onder de vlekken, hij ziet er gewoon smerig uit’. Nouuuu echt wtf is er mis met je. Hij heeft vlekken op zijn kleding omdat hij niet goed kan eten en dus dingen morst terwijl hij in de dagopvang is, zodra hij thuis komt doet mijn moeder hem gewoon nette kleren aan. Nou ja zo iemand komt zichzelf echt nog weleens tegen daar twijfel ik niet aan.

20 likes

Okay, geen super recente opmerking, maar wel iets wat me nog steeds zo vreselijk dwars zit.
Mijn moeder is dus vorig jaar onverwacht overleden en ik heb sindsdien nogal een slechte band met die kant van de familie. Ze zijn namelijk ontzettend onaardig tegen me geweest en hebben mijn vader aangevallen die mij alleen maar probeerde te beschermen. Maar goed, desondanks probeerde ik wil m’n band met m’n opa (moeders vader) te onderhouden. Maar tijdje terug kwam hij langs en we bekeken foto’s en allereerst deed hij moeilijk dat ik die foto’s had? Hij vond het raar dat ik deze foto’s nu in m’n bezit heb (misschien omdat ik ze geĂ«rfd heb van m’n ma, maar ok sis) en vervolgens zei ik dat ik zo graag meer op m’n moeder had geleken. En dat bedoelde ik qua uiterlijk, want ze was zo mooi. Waarop hij zei “ja, maar je bent veel meer een vul vaders achternaam in, maar ondanks dat houd ik nog wel van je hoor”. Die deed echt zo’n pijn, want ik weet dat ze door de scheiding een hekel hebben aan m’n vaders familie. En ik kan het niet meer plaatsen achter leeftijd, want ik wil dat niet meer als excuus gebruiken.
Ik twijfel nu ook zo of ik weer contact met hem moet opnemen, want hij heeft meerdere pijnlijke dingen gezegd tegen me (dat ik het onaardige gedrag van m’n familie verdiende). De man is 90 en heeft ook niet super lang meer en heeft ook veel pijn door al het verlies, maar dat geeft hem geen recht om mij zo te behandelen. M’n moeder zou dit vreselijk vinden.

15 likes

Zijn 2e vrouw verliet hem toen zijn dochter 2 was
hij is nu voor de 3e x getrouwd. Top kerel

5 likes

Jemig wat een enorm naar persoon is diegene dan zeg! Goed dat je voor je vader bent opgekomen. Klinkt alsof jullie het al zwaar genoeg hebben :heart:. Kan zo’n idiote mafklapper zijn grote bek niet gewoon lekker dichthouden

5 likes

Vandaag waren we bij m’n tante en we hadden het over vroeger. Onze band is heel goed en ik zei dat zij en haar man mijn 2e ouders zijn (mijn ouders zijn nog niet zo lang geleden overleden). Kort daarna heeft mn tante tegen mij gezegd dat ze persoonlijk heel erg geraakt was dat zij en haar gezin niet op het bidprentje van mijn moeder (haar zus) stonden en dat ze dat mij/ons (mijn sibelings) heel erg kwalijk nam en nog steeds neemt.
Ik kon alleen maar stamelen dat ik daar toen niet aan had gedacht omdat mijn moeder heel plotseling is overleden, mijn dementerende vader aan het huilen was toen hij besefte wat er gebeurd was terwijl wij dat prentje aan het samenstellen waren en wij allemaal in de overlevingsmodus waren en dat het me spijt. Ze heeft niks meer gezegd, ook niet apology accepted, alleen nog een keer dat ze het ons erg kwalijk nam.

Ik was hierdoor erg van in de war toen we thuis waren. Mijn vriend zei dat het ongepast was van mijn tante zoiets te zeggen en dat ze zou moeten begrijpen dat we dat niet expres deden en haar eigen ego aan de kant had moeten schuiven en niet 4 jaar later met dit moet aankomen.

Misschien haal ik dit later nog weg, dus aub niet citeren.

31 likes

Als ze het zelf nog een keer aanspreekt, zal ik die dingen zeggen die me achteraf te binnen schoten.
Maar voor nu zal ik the bigger person zijn, iets wat zij had moeten zijn maar goed.

2 likes

Ja het is echt niet normaal! Mijn buurman heeft hem nu wel officieel van zijn terras verbannen vanwege zijn opmerking tegen mijn vader, echt prachtig !

15 likes

Oh wat naar! Mijn man is ook rossig, en verbazingwekkend veel mensen vonden het nodig om te zeggen toen ik zwanger was: “ ben je niet bang dat hij/zij ook rood wordt?”. Echt WHY?!?!

8 likes

Ik snap echt niet dat dit nu nog een ding is? Vroeger snapte ik het ook niet, maar ik had toch gehoopt dat we dat tijdperk achter ons hadden gelaten :sob: wat stom zeg. Rood haar is mooi en gewoon normaal ook?!

17 likes

Heel raar! Lekker bij haar laten!

2 likes

Dat mensen op elk moment kunnen zeggen: jeetje jij bent ook klein. Ja ik weet het, 1.63 is niet bepaald groot, maar wat geeft het je voor meerwaarde om te zeggen? Ik zeg toch ook niet hee wat heb jij een grote neus.

12 likes

Aah wat stom! Ik had als baby ook rossig haar. En heb heel lang een rode gloed over mn donkerbruine haar gehad. Baal dat t weg is (baal ook stiekem wel dat ik niet van dat prachtige vuurrode haar heb)

11 likes

Zo zinloos altijd, die opmerkingen over iemands lengte of bouw of whatever.

En onbeleefd ook, dus poeier mensen die dat soort opmerkingen maken gewoon af met een standaard lompe reactie.

Suggesties:

(In slecht geacteerde paniek:)
“Oh shit, echt? Wat moet ik nu doen?!”

(De mensenmens-benadering:)
“Ik hoor wat je zegt, maar wat vind je daar nu eigenlijk van, mensen met ondergemiddelde lichaamslengte? Wat doet dat met jou?”

(Met grote, warme glimlach:)
“Fijn dat je het even zegt, het was mij nog niet opgevallen.”

(Gevolgd door omdraaien en weglopen:)
“Bedankt voor je opmerking! Ik zal er meteen actie op ondernemen.”

20 likes