Ontharingstopic

Mensen hier die (langdurige) ervaring hebben met een Philips Lumea? Heb namelijk een aantal vragen dan :sweat_smile:
Hoe tevreden ben je ermee/vind je het het geld waard? Na hoeveel keer merkte je duidelijk verschil? Hoe lang is het uiteindelijk bij je weggebleven? Kan je er ook je schaamlippen etc mee doen? (en aanvullingen op deze vragen zijn welkom natuurlijk :wink: )

Vind het veel geld maar altijd maar moeten epileren en scheren vind ik ook wat irritant.

Oh en voor degenen die ook epileerden ervoor, merk je dat het met de Lumea langer weg blijft dan daarmee?

Ik ben zelf te lui om de lumea elke twee weken te gebruiken. Merk wel duidelijk verschil als ik 3 keer heb geflitst. Mijn been haar groeit veel langzamer en lijkt ook een stuk dunner. Onder mijn oksels en bij de schaamstreek krijg ik kale plekjes.
Schaamlippen kan je flitsen wel aan de buitenkant niet aan de binnenkant niet. Is toch best lastig om zelf te doen.

Bij mijn man zag ik na 1 keer gebruiken echt hele goede resultaten, hij heeft donker haar en een witte huid en mijn haar is wat lichter.

Ik ben wel tevreden en ook wel het geld waard mits met een goede aanbieding. Ben alleen te lui om het consistent te gebruiken.

Heb hiervoor jaren geëpileerd en merk hiermee wel dat mijn haren een stuk dunner zijn en langzamer groeien.

3 likes

Thanks! Ik geloof dat je hem eigenlijk ook alleen in het begin iedere 2 weken hoeft te gebruiken toch, en daarna steeds minder frequent?
Heb je ook niet meer last van ingegroeide haartjes nadat de haartjes dunner zijn geworden? Oh en het flitsen leek me bij de schaamlippen etc juist makkelijker dan nu met epileren/epilady.

Anderen toevallig nog niet hem wel consequenter gebruikt hebben en kunnen vertellen na hoe lang het zo goed als wegbleef? Of uberhaupt meer ervaringen? :blush: Het klinkt namelijk vrij ideaal, maar wel erg duur als je net één van degenen bent bij wie het niet (voldoende) werkt.

1 like

Heb morgen een intake afspraak gepland voor laserontharen. Het liefst laat ik mijn oksels, bikinilijn volledig (bilspleet) en snor doen. Hopelijk is de laser geschikt voor mijn huid en haar combinatie.

1 like

Ben net terug van mijn intake. Maar Omg wat een bedragen…. Ik ga er eerst rustig over nadenken.

Werkt een Philips lumea of ander thuis-laser apparaat echt? Ik moet me iedere dag volledig scheren en dit zou een top oplossing zijn, maar ik vind het te duur om zomaar te proberen.

1 like

Ik heb de zelfde vraag.
Ik zou het voor mijn bikinilijn, venusheuvel,… willen gebruiken. Mag je het overal naast je schaamlippen gebruiken of niet? Ik lees dat het mag, maar blijkbaar niet zo eenvoudig is.
En vooral: blijven de haartjes een paar weken weg en komen ze zachtjes terug.
Het hoeft voor mij onderaan niet perfect haarloos te zijn, maar gewoon veel minder.

1 like

Dank voor je uitgebreide bericht! Dat klinkt wel hoopvol en eens in de vier weken is altijd nog beter dan iedere dag scheren😀

Ik was een paar jaar terug heel fanatiek met de Limes en het haar op m’n benen is zoooooveel minder en op m’n armen zo goed als weg. Daar ben ik echt blij mee. Benen kan ik ook rustig eens per twee weken scheren.
Echter bikinilijn en oksels hebben minder gepakt, daar weinig resultaat. Ben ondertussen ook bevallen en nu weer zwanger volgens mij heeft dat ook nog wel effect. Daarna maar weer eens opnieuw oppakken.

Pff weet iemand iets over de duizend verschillende philips lumeas die er zijn :woozy_face: Ik had een Lumea BRI923/00 met drie opzetstukken voor 200 euro met black friday gekocht via Amazon, ik wilde mijn product via de app koppelen maar zag toen dat ik de SC1999/00 heb ontvangen. Ik kwam er via google niet echt uit wat het verschil is dus ik had Amazon gemaild met de vraag waarom het een ander model is. Krijg ik gelijk een mail dat ze een nieuwe naar me opsturen, maar dat wil ik helemaal niet als er geen verschil is, alleen maar zonde voor milieu/verpakking/pakketbezorger. Plus er zat een trimmer bij die ik al had gebruikt dus ik vind het ook niet echt kunnen om die te retourneren. Maar nu antwoorden ze niet meer :thumbsup: Ik denk dat ze zelf ook gewoon het verschil niet weten?

@blair @stervis yes ik heb de Lumea. Ik heb een getinte huid (half Indonesisch) en zwarte haren. Blijft mooi en lang weg. Maar ik ben lui en vond altijd wel lang duren dat flitsen dus moet nu van de zomer weer overnieuw beginnen. Vet dom van mijzelf.

2 likes

Ja raar he, ik ga philips maar een mailtje sturen :woozy_face: Ik wilde al enthousiast mijn snor wegflitsen maar ik moet toch 3 weken wachten omdat ik een bha exfoliant heb gebruikt

1 like

Ik heb een tijd geleden een safety razor van Bamboozy gekocht en wou hem nu eindelijk eens rustig uitproberen, maar het werkt niet? Hij scheert niets af. Ik heb momenteel behoorlijk lange beenharen dus het is heel duidelijk dat hij er niets af haalt. Heb eens met conditioner geprobeerd en daarna gewoon nat maar beide keren ging het niet. Wat doe ik verkeerd? Kunnen mijn haren té lang zijn? Ben een beetje teleurgesteld :no_mouth:

1 like

Huh dat is gek! Heb je het mesje er wel goed in gedaan? Het werkt bij mij namelijk heel goed!

Ik heb het erin gedaan volgens de handleiding. Zou het misschien ondersteboven kunnen zitten of maakt dat geen verschil? Daar heb ik niet echt op gelet namelijk.

1 like

Heb je het ‘kopje’ er niet verkeerd op omgedraaid? Die kartelrandjes moeten naar ‘boven’. Mega onduidelijk maar ben te lui om naar de badkamer te gaan voor een foto nu haha Ik heb in ieder geval precies hetzelfde gehad, duizend keer mesjes vervangen etc omdat hij gewoon NIKS deed maar hij zat gewoon verkeerd om en sinds ik hier achter ben, scheert hij weer ZO scherp. Heb sindsdien ook direct een wond waar je bang van wordt op m’n enkel zitten dus echt plzzzz kijk uit :joy::joy::joy:

Ja ik heb sinds mijn bericht ontdekt dat ik het onderste deeltje ondersteboven erop had gedraaid! Nu werkt hij perfect!

1 like

Sinds kort onthaar ik mijn bovenlip met een waxstrip die je warm moet maken in je handen.
Ik trek 'm er echt wel dicht bij mijn huid er weer af, dus niet omhoog ofzo, en van buitenkant lip naar mijn neus toe.

Ik krijg nu dus 2 dagen erna standaard pukkeltjes/bultjes…
Enig idee of ik iets niet goed doe, of dat ik beter iets anders kan gebruiken?

3 likes

Allergische reactie misschien op het nabehandelings doekje?

2 likes

Krijg ik ook altijd, volgens mij is dat normaal. Ik heb het ook als ik het ergens laat doen.

2 likes