Ontharingstopic

Ik had dit ook altijd, totdat ik mijn bovenlip liet epileren met draad. Dat irriteert de huid veel minder. Als je goed zoekt zijn er plekken die het voor €5 doen, maar wel iets duurder dan thuis waxen

2 likes

Sinds enkele maanden doe ik brazilian wax thuis bij mezelf, maar hierdoor heb ik meer en meer last van ingegroeide haartjes. Ik probeer elke douchebeurt te scrubben, maar dit helpt maar matig. Zijn er nog andere producten die beter helpen? Voor epileren van de benen wordt hier vaak aangeraden om je benen nog te scheren, maar werkt dit ook na een brazilian wax?

1 like

Die gebruik ik niet, zit er niet bij ook eigenlijk…
Ik las dat je eventuele restjes met een olie moet weghalen…

Ik hoop dat nu ik het om de zoveel weken doe dat mijn huid eraan gaat wennen, ijdele hoop misschien…

1 like

Ik wil het haar rond mijn tepels verwijderen met de philips lumea. Je mag alleen niet flitsen op je tepel zelf maar het haar groeit vooral op de rand van mij huid en tepelhof. Als je het apparaat op je huid zet kan je door de witte randen niet goed zien waar het flitsvakje precies zit dus ik ben bang dat ik dan alsnog per ongeluk op mijn tepel zelf flits. Iemand die hier ervaring mee heeft / tips heeft hoe je goed kan richten? Ik gun mezelf graag een tepelhaar vrij leven :+1:

Je zou je tepels met wit oogpotlood kunnen inkleuren, dan is het niet zo heel erg als je er per ongeluk in de richting flitst.

Haha dat klinkt heel ingenieus maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het dan niet schadelijk is als je er op flitst :thinking:

1 like

Haha ik verzin het niet zelf hoor, IPL/laser wordt niet geabsorbeerd door een wit oppervlak. Ik heb het haar op mijn borsten zelf zo behandeld, in de salons waar ik behandeld ben met IPL op mijn gezicht werden mijn lippen wit ingekleurd, nu mijn schaamstreek wordt behandeld met laser worden mijn moedervlekjes om dezelfde reden wit ingekleurd. Natuurlijk moet je niet op je tepels flitsen, maar aangezien het heel moeilijk is om volledig te vermijden dat je daar heel precies flitst, zou ik je inkleuren met wit heel erg aanraden!

2 likes

Ik had laatst een tatoeage afgeplakt met witte tape, vond ik ook wel slim van mezelf. Geen zin om die hele rand in te kleuren.

3 likes

Ahh cool! Haha sorry het klonk zo random maar heel goed om te weten, ik heb ook heel veel moedervlekken waar ik nu steeds om heen flits dus goede tip :exploding_head:

4 likes

Hahaha ja ik snap dat het bizar klinkt als je er niet van afweet, maar het is gewoon de reden dat een witte huid met zwart haar het meest geschikt is voor laser (en een donkere huid vooralsnog helaas nog niet gelaserd kan worden)! Succes! :sparkles:

2 likes

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik lees hier dat er een overgevoeligheid voor het licht kan ontstaan Veelgestelde vragen over IPL ontharen - Janssen Kliniek Oisterwijk

1 like

@Foxy inderdaad wat @Denver zegt. Al is de kans bij de meeste anti depressiva maar heel klein is, maar ze moeten het wel vermelden. Zou eerst op de site die genoemd wordt kijken hoe groot de kans is op een reactie en als het echt maar 1% is een proefflits doen op een plek die niet zichtbaar is en dan afwachten wat dit doet. Meestal ontstaan reacties binnen een paar uur.

Heb vroeger veel mensen behandeld die het wel gebruikte en nooit een verbranding doorboor meegemaakt. Maar moest het wel altijd benoemen ivm de kans dat het wel kon. Ook al was dat soms tussen de 0,1 en 1%.

2 likes

Heb je een linkje van waar je hem in de sale heb gekocht?

Heb wel heel goede resultaten gezien bij donkere huid! Afhankelijk van de laser en de expertise van de behandelaar kan het wel. Het doet wel heel veel pijn

2 likes

Even een ouder topic omhoog halen. Ik wil graag aan de laserontharing beginnen maar word nogal overweldigd door het aanbod. Wie kan zaken aanraden omgeving Rotterdam? Antwerpen mag ook aangezien m’n vader daar woont.

Ik zag bijvoorbeeld een post van @Limoen over The Laser Bar? Zij bieden ook pakketten aan maar wat moet ik me daar bij voorstellen, hoeveel sessies zitten daarin? En is dit voordeliger of is los boeken meestal ook prima te doen omdat zij meer sessies in een pakket rekenen dan meestal nodig?

1 like

Ik zou het inmiddels niet meer aanraden… het bedrijf is van eigenaar gewisseld en het is niet meer wat het geweest is.

2 likes

Oh bedankt om te melden! Oude eigenaar niet ergens anders begonnen?

1 like

Lara’s Clinics op Zuid!

3 likes

Nee ze is er helemaal mee gestopt. Ik kan je wel een paar praktijken aanraden, ik ben bekend in deze branche door mn werk :smiling_face: stuur me maar een priveberichtje

@Zora Ik reageer even hier om niet teveel offtopic te gaan in het andere topic. Over de safety razors dus! Ben eerlijk gezegd nog niet super enthousiast. In tegenstelling tot alle waarschuwingen voorzichtig te zijn met het scherpe mesje, lukte het mij juist niet goed om contact te maken met de huid/echt te scheren. Mijn onderbenen waren uiteindelijk wel glad, maar pas na 5+ keer over hetzelfde stuk huid te gaan (en tussendoor het mesje af te spoelen). Is denk ik niet helemaal de bedoeling, dus moet even checken of ik het mesje wel goed heb geplaatst haha. Hoe is het jou bevallen?