Ontharingstopic

Ik heb dinsdag mijn eerste lasersessie gehad voor mijn bikini, ben dus heel erg benieuwd hoe het er na enkele behandelingen gaat uitzien… Ze hebben mij wel gegarandeerd dat ik niet meer als 8 sessie’s moet betalen moest ik er toch meer nodig hebben (al verwachten ze dat niet bij mij). Deed wel zeer… of toch een heel vervelend gevoel.

Naar mijn weten is het nooit de bedoeling te ontharen als je een zongebruinde huid hebt; de laser target pigment en als je dus gebruind bent dan verbrand je huid. Daarom mag je ook niet zonnen als je aan het laserontharen bent…

Hebben jullie nog tips voor het ontharen van je bovenlip? Ik heb van die wax die je moet opwarmen en dat werkt op zich heel goed (beter dan van die strips), maar ik heb altijd de week erna zo’n droge/gespannen huid en krijg dan allemaal van die puistjes… iemand die daar iets tegen/voor weet?

1 like

Maar met een philips lumea moet je elke 8 weken een onderhoudsbehandeling doen, anders kan je helemaal terug opnieuw beginnen… Dus met andere woorden, stoppen in de zomer en elke keer in de winter opnieuw beginnen? Dat is wel balen…

Ik heb een handig klein trimmertje dat aan een scheermes van venus vastzit. Dus ongeveer 2 cm breed. Zit 1 batterij in en werkt al 3 jaar als een tierelier! Vind het ook chiller om het kort te trimmen ipv helemaal kaal te scheren omdat ik dan alleen maar bultjes krijg

Ik ga naar een kliniek en dat is niet tijdelijk (zoals bij lumea) maar permanent dus misschien is dat wel anders bedenk ik me nu, maar ja, ik ga nooit met die zone in de zon en als ik wel een tan heb dan gaat de behandeling ook niet door!

Vandaag ging ik weer laseren en ze vroeg me hoe ik het vond gaan. Ik vertelde dat ik overal vrijwel geen haar meer heb maar ik bij mijn schaamlippen helemaal geen verschil zie. Blijkbaar worden schaamlippen nooit helemaal haarvrij, omdat dat de meest hormonale plekje van het lichaam is. Ik snap niet waarom we het dan doen! :face_with_symbols_over_mouth:

Heeft iemand hier ook brazilian gelaserd? Wat voor resultaat heb je?

Ik ben zo jaloers op mensen met weinig/licht haar :weary:
Heb net meer dan een half uur in de badkuip zitten pijn lijden met mn net gekochte epilator en heb nu echt rood gespikkelde benen haha. Ben bij mn bovenbenen op een gegeven moment maar afgehaakt voor nu, want t duurde best lang en had wel even genoeg pijn geleden voor een eerste poging :sweat_smile:

Summary

Ik ben benieuwd of mn huid hier een beetje van herstelt en of ik niet straks helemaal onder de ingegroeide haren zit. Mn knieën vond ik wel echt next level en moet nog wel even moed verzamelen om ooit eens mn oksels te proberen… Hoewel het me daar juist ook handig voor lijkt.

1 like

Mag ik vragen wat voor wax dit is en waar je het haalt? Ik moet dit nu ook echt gaan doen maar ik durf het niet. Ben altijd bang voor de pijn.

https://www.etos.nl/producten/parissa-hot-wax-face-brow-bikini-112015944.html

Deze bij de etos. Zit in zo’n pannetje en werkt zonder strips. Ik heb zelf nooit zo’n zin om ermee in de keuken te staan om 'm op te warmen dus ik houd m meestal gewoon eventjes boven een kaars haha (maar ik lees nu dat dat eigenlijk niet mag :sweat_smile:)

Ik ben ook altijd bang voor de pijn,terwijl de pijn op zich niet zo erg is. Maar ik vind het vooral eng omdat ik die actie zelf moet uitvoeren zegmaar haha

1 like

Dat trekt nog wel weg!! Blijft alleen ongeveer 4 uurtjes gevoelig voor warmte en voor bodylotion enzo

Hahaha ik zie de titel van dit topic voor het eerst…

Trekt een scheef wenkbrauw en vraag bij mijzelf af; hebben ze een topic speciaal voor dierenharen :joy_cat:

2 likes

Ja het meeste is gelukkig wel weg!
Alleen de binnenkant van mn bovenbenen zien eruit als een slagveld. Misschien komt dat ook omdat mn benen daar nog wel eens langs elkaar schuren en ik gisteren nog wel een stuk gelopen heb.

Heb ook duidelijk nog haren gemist haha. Ik weet nog niet of dit nou voor mij weggelegd is :stuck_out_tongue:

1 like

Ooohh je hebt ook de bovenbenen gedaan!! Lefgozer.
Je kan ze nog wat koelen of nu (de volgende dag dus, niet meteen of een paar uur erna) aloe Vera erop doen

Ooh dankje!! Ik ga eens kijken en moed verzamelen om het te proberen! :joy::smile:

1 like

Nooou maar een deel, op gegeven moment was ik er wel klaar mee haha. Thanks voor de tip! Wat voor aloe vera gebruik je daarvoor?

Ja als een plant hebt kan je het daaruit halen en anders heb je wel flessen van die aloe Vera gel 99%. Verkopen ze wel in drogisten en zelfs de action volgens mij. Dat trekt de roodheid uit de huid

1 like

Oksels zijn wel echt next level. Maar de eerste keer is echt het ergst, en als je het daarna elke week bij houd, dan is het echt goed te doen (zijn dan maar weinig en korte haren, ben je zo door heen)

Vind het voor mijn benen altijd fijn me na het epileren nog snel te scheren. Dan is het compleet glad en zijn een week later de haartjes allemaal even lang en gaat het epileren makkelijker. Ook haal je nog extra dode huidcellen weg en voorkomt het ingegroeide haren.

4 likes

Ja, ik. En ik heb heel gemengde gevoelens. Ik ben een ideaal persoon (donker haar en lichte huid) en ze hadden me vooraf gezegd dat het naar schatting zo’n 8 keer zou worden. 9e en 10e keer zijn gratis en een jaarlijkse opfrisbeurt is de helft van de prijs. Ik heb nu m’n 9e beurt gehad en ik heb hier en daar nog wat haartjes en dan inderdaad ook nog veel op m’n schaamlippen.

Ik voel me aan de ene kant een beetje bedonderd, omdat het dus sowieso wel meer dan 10 beurten zullen zijn. Ook zei ze de laatste (9e) keer dat dit al wel echt 1 van de betere resultaten was dat ze al had gezien (na 9 keer dus). Hoezo zei je dan voor ik begon, dat ik na 8 keer haarvrij zou zijn?! En wat jij nu zegt over schaamlippen, wist ik ook niet? Ik vind het allemaal nogal een oplichters-sector.

Aan de andere kant ben ik wel echt extreem blij dat ik dit heb laten doen. Ik had altijd veel last van ingegroeide haren, uitslag en een gevoelige huid en dat is nu verleden tijd. De hoeveelheid haar is al superveel minder en ik vind het echt zo gemakkelijk. Het weinige dat er nog staat, is heel snel te scheren. Vroeger onderhield ik het nooit heel regelmatig, meestal ging dat in periodes of moest ik last-minute nog uitgebreid gaan scheren als ik plots zou gaan zwemmen. Nu is die hele stress (ook van zichtbare uitslag bij je bikini) helemaal verdwenen. Zelfs al word ik nooit volledig haar-vrij, heb ik hier absoluut geen spijt van.

Ik denk dat ik na de zomer mijn 10e beurt (gratis) ga vastleggen en ga vragen of ik vanaf de 11e beurt die halve prijs krijg (ik ben dan wel niet volledig haar-vrij waarschijnlijk, maar om de volle pot te blijven betalen voor die laatste haren, vind ik ook weer overdreven). Ik ben dan sowieso al veel langer dan een jaar bezig hiermee. En aangezien ik nu al wel heel tevreden ben, wil ik ook niet nog een hoop extra beurten doen om echt perfect resultaat te hebben. Mijn doel voor ik hieraan begon, was sowieso niet per se perfect kaal, maar een oplossing voor mijn ontharingsprobleem.

Maar je betaalt toch ook per waxbeurt? Bij sommige mensen werkt het gewoon minder goed dus ik vind het wel logisch om per beurt te betalen ipv tot je haarvrij bent. Een korting na 10 beurten o.i.d. zou ik nog wel schappelijk vinden.

Ik kan je iig wel aanraden om niet bij Change te gaan laseren, veel slechte verhalen gehoord. Als je een goeie kliniek in Amsterdam wil weten dan kun je me een bericht sturen :slight_smile: