Yo yo ik heb erover geplaatst in het dure-aankopentopic! Ik ging ervan uit dat je al ervaring had met een epileerapparaat en dat fijn vond, maar als je nog niet weet of dat iets voor jou is zou ik je ten harte aanraden om er eentje te lenen voor een weekje of twee (zodat je hem een paar keer kunt gebruiken), of om een goedkoper model te kopen om te kijken of je het fijn vindt. Ik besef namelijk dat best wat mensen dit geen fijne ontharingsmethode vinden en dan is zo’n grote uitgave niet zo chill, hoe waard ik het voor mijzelf ook vind.
Ik ben zelf Italiaans, heb PCOS en heel erg dik, sterk en zwart lichaamshaar dat snel teruggroeit, waardoor ik ben opgegroeid met harsen en epileren als enige gangbare ontharingsmethodes. Waar ik woon/in mijn omgeving gebruikt praktisch iedereen een epilator, waardoor ik als tiener best veel moeite heb gedaan om het ook voor mij te laten werken. Het is het voor mij 120% waard, ik ben na het epileren altijd suuuper smooth en blijf dat sowieso minstens een hele week (terwijl ik als ik 's ochtends scheer 's avonds al stoppels heb), maar het was voor mij ook in het begin wel even door de zure appel heenbijten.
Algemene tips om de Silk Epil zo goed mogelijk te laten werken: scrub en hydrateer de huid goed op de dagen voordat je je lichaam wilt epileren, dat maakt het makkelijker, minder pijnlijk en voorkomt ingegroeide haartjes. Ik merk een GIGANTISCH verschil qua ingegroeide haartjes en pijn sinds ik na elke douche bodylotion smeer, echt enorm. Het is ook heel belangrijk om de epilator goed vast te houden, in een hoek van 90°, op de snelste stand, maar om LANGZAAM door de huid te glijden zodat hij alle haartjes goed uittrekt en niet afbreekt. Toen ik net met epileren begon voelde ik ook nooit helemaal glad na het epileren, maar dat lag 100% aan het feit dat ik te gehaast bewoog en de haartjes daarom niet goed meegepakt werden. Ik ga nooit meerdere keren over één strook, langzaam bewegen is echt voldoende. Scheren na het epileren is ook echt superbelangrijk voor mij, ondanks ik me al vet glad voel, om te voorkomen dat hele zachte en dunne haartjes die er misschien zitten niet ingroeien en de huid weer zacht geëxfolieerd wordt. Ik gebruik de Silk Epil zelf iedere week. Ik hoef dan altijd maar met heel weinig haartjes die teruggegroeid zijn te dealen, omdat het haar natuurlijk niet allemaal tegelijk teruggroeit, en ben binnen 10-15 mins klaar met onder- en bovenbenen, bikinilijn en oksels. Als ik het heel lang niet doe of een tijdje heb geschoren duurt dat de eerste keren natuurlijk een stuk langer, want dan heb ik echt HEEL VEEL haar om in één keer mee te dealen. Da’s echter echt geen probleem meer naarmate je het bijhoudt.
Ik hoop dat ik je niet afgeschrikt heb en dat ik niet belerend overkwam, ik ben geen expert natuurlijk maar wel een heeele harige ervaringsdeskundige!