Ontharingstopic

Wow dat is echt een heel ritueel joh! Wel chill dat je nu iets gevonden hebt wat bij je past :grin:

@djodie @Banananana Kunnen jullie iets meer over die lumea vertellen? Hoe werkt zo’n ding bijvoorbeeld qua oppervlakte (ben je lang bezig?) en vallen je haren dan gewoon er uit ofzo? Is het de bedoeling dat de haren ooit niet meer terugkomen? Kan je het ook echt voor elk lichaamsdeel gebruiken? En groeien je haren niet terug als stoppels? Oh ja en welke hebben jullie want ik zie er meerdere hier!

1 like

Ik heb Philips Lumea Advanced SC1993/04. Niet gekocht na lang onderzoek maar deze was gewoon in de aanbieding. Het schermpje van de laser is vrij klein, met oksels en bikinilijn ben je echt binnen tien minuten klaar maar benen duren wel iets langer. Je begint met 4 x elke twee weken. Na de tweede keer merkte ik dat mn haartjes veel langzamer terug groeide en na de vierde keer had ik al eigenlijk geen haartjes meer. Haartjes vallen inderdaad gewoon uit. Als ze uiteindelijk teruggroeien zijn ze zachter dan stoppels na scheren. Na de 4 x elke twee weken moet je het elke vier a zes weken doen geloof ik. Kan op elk lichaamsdeel maar niet je gezicht (met mijne). Anderen hier zeggen dat ze pijn hebben gehad, ik ben heel wit en heb donker haar (bij het grootste contrast tussen huidskleur en haarkleur werkt het het beste) en heb niet vaak pijn ervaren. Soms wordt hij wel heet, dan moet je hem gewoon even uitzetten. Je stelt de lichtintensiteit in op basis van je huid- en haarkleur, die heb ik halverwege wel naar beneden aangepast omdat het een beetje gevoelig werd.

3 likes

Super thanks voor je uitgebreide uitleg! En met 4x elke twee weken bedoel je dus twee keer per week? En met die vier a zes weken dan doe je dus na bijvoorbeeld 5 weken 2x in week 5 en 2x in week 6 ofzo? Of snap ik het nu fout haha. Het klinkt echt wel aantrekkelijk! Welke had je na lang onderzoek eigenlijk gekocht dan denk je

Hmm ik heb ervaring bij Change Laserclinic en ik was absoluut niet tevreden. Het kostte enorm veel geld en ik had 0 resultaat, het leek zelfs wel alsof m’n haartjes dikker werd en sneller terug groeiden. Na een beetje onderzoek ( en een yt filmpje van iemand, maar ik weet even niet meer van wie) kwam ik erachter hoeveel mensen slechte ervaring hebben met Change. Ik had natuurlijk eerst ook gezocht, maar ze verwijderen negatieve recensies (zo ook van mij).

Het kwam erop neer dat ze de laser niet ‘sterk’ genoeg zette waardoor ik niets voelde (het moet een beetje prikken, maar dat hoorde ik pas de 4e x ofzo) en de haarzakjes ook niet kapot worden gemaakt, waardoor het laseren eigenlijk geen effect heeft. Ook garandeerden ze meer eerst dat de haargroei met max 8 sessies voor 80% minder is, toen werden het 12 sessies en toen 15 etc etc. Omdat ze die laser niet hoog genoeg zetten, blijft het effect natuurlijk uit en zo ga je door met de sessies tot het einde der tijden (zelfs mensen die achter de receptie hadden het erover dat het schandalig was en all about :moneybag::moneybag::moneybag:)

Een uitgebreide reactie, maar ik heb zulke slecht ervaring, geen resultaat en het heeft me veel geld gekost. Toen ik ging klagen kwamen ze met allemaal bullshit en leugens.

Ik geloof nog wel dat laseren werkt, maar zorg voor goed onderzoek vooraf en houdt de laser tijdens de sessie in de gaten: je moet warmte en prikjes voelen, anders doet het niets. En ga sowieso niet bij Change Laserclinic, zij zijn echt oplichters en er zijn genoeg andere fijne kaserklinieken

1 like

Haha nee ik geloof dat je me verkeerd begrijpt. Je doet het met steeds twee weken ertussen. Dus als je vandaag begint, doe je het 5 juni weer. En na die eerste vier keer dat je het doet ( met steeds twee weken ertussen), kun je het bijhouden door het elke vier a zes nog eens te doen.

2 likes

Ik wil heel graag m’n bikinilijn laten laseren, heeft er iemand goede ervaringen met een laserkliniek in de buurt van utrecht/amsterdam/almere?

Nou ik heb zojuist intakegesprek gehad bij een kliniek waar ze de diode laser gebruiken. Ik heb even een proefstukje gedaan en holyfuck dat doet pijn. Waxen doet me niks maar dit was echt niet prettig. Ik heb nu wel mijn eerste afspraak ingepland midden augustus (ivm zon, je mag 6 weken voor de behandeling niet in de zon). Zal laten weten hoe het me verloopt de komende maanden!

3 likes

Dus je epileert eerst en gaat daarna er nog overheen met een scheermesje? Helpt dat tegen rode bultjes?

Heeft er hier ook iemand ervaring met laseren van de bovenlip? Ik laat het al jaren lang harsen maar ben er gewoon zo klaar mee. Ik wil het weg. Ik snap dat het nooit helemaal weg gaat hoor, maar word er zo chagrijnig van en dan ben ik niet meer zo redelijk :wink:

Oeeei succes! En super als je ons op de hoogte houdt

1 like

jullie hebben mij geïfluenced om een Philips Lumea apparaat te kopen, meer voor mijn bikinilijn dan benen eigenlijk. Wie heeft hier ervaring mee en welk apparaat gebruiken jullie? Heb best dik en veel haar down there

Ik ben ook met laseren begonnen. Enkel bikini (volledig) en ik heb nog maar 2 sessies gehad. Na de eerste keer dacht ik al resultaat te zien, maar nu twijfel ik. Het lijkt in het begin wel zo, omdat het lang duurt vooraleer de haartjes terug groeien. En ik ben ongeduldig. Iemand ervaring, is het nog te vroeg? Hoe lang duurde het voor je echt resultaat zag?

Ik wil nl. echt wel dat dit resultaat geeft :P. Ik heb altijd problemen met ingegroeide haren, bultjes en overgevoeligheid dat het me zo heerlijk lijkt als ik me er niet meer moet mee bezig houden. En het kost veel, dus het moet echt werken :’).

Voor oksels en (onder)benen gebruik ik ook de Braun Silk Epil. Ik ben daar wel erg tevreden mee, vooral voor mijn oksels, geen donkere waard meer en niet iedere douche dat ontharen erbij. Benen duurt wel langer, maar ik doe het 1 keer per week en de haartjes komen minder en lichter terug.

1 like

Houd je ons op de hoogte? Ben heel benieuwd en hoop dat dit goed werkt voor je!

1 like

Zal ik doen, maar het is wel iets van lange adem. Ik heb er momenteel ongeveer 6-8 weken tussen zitten (ik moet volgende week weer), in de zomermaanden ligt het stil (i.v.m. de zon) en ze zeggen dat je ongeveer 8 sessies nodig hebt (+ jaarlijks 1x om bij te houden). Dat spreidt het bedrag gelukkig wel goed, maar wil ook zeggen dat ik pas volgend jaar ‘klaar’ ben. Ik had gehoopt dat ik deze zomer al voor een groot stuk haarvrij zou zijn (en zo leek het na de eerste keer wel, het kwam echt in plekken terug), maar dat zal dus niet het geval zijn. Je mag niet waxen tussendoor (wat ik normaal doe om het haarloos te houden), dus dat is wel jammer. Ik vind scheren zo’n gedoe :P.

1 like

Denk dat dit voornamelijk genetisch bepaald is? Sommige mensen hebben vrij lichte haren en dus ook lichte haarzakjes, als je haartjes wat donkerder zijn blijf je altijd die schaduw van de haarzakjes zien

2 likes

Epileren! Dan is alles weg met haarzakje en al en komt het ook veel lichter terug (donziger). Geen zwarte waas te zien. De eerste keer is vloeken en superpijnlijk, maar je kan het bv. eerst eens laten waxen in een salon. Hoe beter je het daarna bijhoudt, hoe gemakkelijker het te doen is (= stukken minder pijnlijk). Ik zou nooit meer terug gaan naar scheren.

4 likes

Hoe zit het met bovenbenen scheren enzo? Doen jullie dat wel of niet?

Ik heb hele donkere beharing op mijn bovenbenen en heb het weleens geschoren. Maar is zo’n werk en ik had het idee dat het dubbel zo snel terugkwam. Ik wil eigenlijk uitzoeken of ik het kan laten laseren maar ja, geld he. Mijn oplossing is dus geen korte broeken/rokjes/jurkjes. Stom ik weet het, maar ben al onzeker over mijn benen dus als ik dan ook nog ga lopen stressen over eventueel overgeslagen stukjes word ik helemaal gek.

Ja ik heb daar dus ook last van. Ik heb het nu maar geharst want ik wil ook soms gewoon wat korts aan (heb ook lang niks korts gedragen) dus ben benieuwd hoe dat werkt. Laseren is zoooooo duur :(.

1 like