Ontharingstopic

Nee, ik heb blonde mini haartjes daar zitten en dat zie je alleen als je met je neus er bovenop zit dus ik laat het mooi zitten.

Niet, die haartjes zie je bijna niet en is me teveel werk.

@Boondigga Ik heb zichtbare haartjes dus ik scheer m’n bovenbenen gewoon mee.

2 likes

Na jarenlang aankloten heb ik vanmiddag ook een afspraak gemaakt voor laserbehandeling! Kunnen de dames die daar al mee bezig zijn daar iets meer over vertellen? @Hinkje @MadameMignon
Hoe lang duurt het ongeveer per sessie? En hoeveel gaat dit grapje me ongeveer kosten?
Ik wil graag volledige benen + volledige bikinilijn + oksels laten doen.
Nu zoveel last van uitslag op mijn bovenbenen en bikinilijn en ik ben het gewoon beu om om de dag te scheren, bezig te zijn met overgeslagen stukjes, etc.

Ik heb ooit via zo’n testbureau eens een Philips Lumea getest maar dat was echt niets voor mij. Ik vond het heel moeilijk te gebruiken, omdat ik dat schermpje op heel veel plaatsen niet mooi plat op mijn huid kon zetten? Ik vond het ook echt een vervelend gevoel.
Ik epileer al jaren mijn bovenlip (en kin :roll_eyes:) en daar heb ik lang niet zoveel last van.
Hopelijk zal die laserbehandeling me beter meevallen.

O en qua scheren: ik zweer echt bij mannenscheermesjes en douchegel als scheerschuim!

1 like

Hoop dat het goed resultaat gaat geven!

@lowta ik zal laten weten! Heb pas mijne eerste echte behandeling hal augustus i.v.m. vakantie eind juni.
Ik doe zelf alleen bikinilijn + achterkant en dat is €150, inschatting is dat ik zo’n 9 behandelingen nodig heb. Heb wel echt veel en donker haar daar.

Ik zag bij de action ontharingsstrips van Chilly liggen. Ik dacht oh die neem ik ff mee. Werkt voor geen meter :’).

1 like

Oh ben benieuwd! Hopelijk bevalt het.Ik snap niet zo goed wat je met achterkant bedoeld? 1 vriendin van mij heeft haar bikinilijn destijds op het ziekenhuis laten laseren? Dat is Iig wel bevallen.

tussen de billen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ah oke sorry ik zat heel raar te denken en kwam er niet echt uit. Waar laat je het doen? Ik heb ooit wel een intake gehad maar uiteindelijk vond ik het toch te duur. Ging om de bikinilijn en had dan zo’n 7 behandelingen nodig. Maar ik las ook tevaak verhalen dat het niet werkte blabla dus dat hield me tegen.

haha no worries. Ik ga naar solution clinic waar ze gebruik maken van de Diode laser, die is veel sterker dan IPL. Zou nooit naar Change gaan na al die spookverhalen hier!

1 like

En wat zeggen ze over het huidtype? Gewoon blank met zwarte haargroei of werkt het wel overal op?

ik weet dat het iig ook op donkere huid kan.
wat me trouwens ook vertrouwen in deze kliniek gaf is dat het VUmc hun gender dysforie klanten hierheen stuurt (voor de geslachtsoperatie moet het gebied helemaal haarloos zijn nl.).

3 likes

Ik laat enkel de volledige bikini doen, 160 euro per keer en ze schatte het op 8 keer (+ jaarlijks 1 bijwerk-beurt). Het kost me wat teveel om meer zones te laten doen, ook omdat perfect haarloos niet kan (vandaar die jaarlijkse bijwerk-beurt). Ik ben een ideale kandidaat, donker haar op een bleke huid. Ik denk dat het zo’n 15 minuten duurt? Geen idee, kan ook iets langer zijn. Het prikt wel en het doet ook pijn, maar minder heftig dan waxen, vind ik zelf.

1 like

Ik laat me om de 4 weken waxen bij Delete, maar stoor me er wel aan dat ik op de volgende afspraak moet wachten eer mijn bikinilijn weer helemaal glad is. Hoe doen jullie dat? Ik durf niet echt zelf te waxen en tussendoor doen zorgt weer voor ongelijke haargroei.
Scheren is een no-no voor mij.
Help?

Bijknippen misschien?
Hoe lang ben je al bezig? Het hoort wel iets te beteren na verloop van tijd.

Bedankt voor de info Hinkje en Madame Mignon! Ik ben heel benieuwd wat “mijn” prognose zal zijn qua aantal beurten. En prijs natuurlijk. Ik twijfel om bijvoorbeeld bij mijn onderbenen eerder op te houden met de behandelingen, omdat het me daar minder stoort / sneller geschoren is, maar anderzijds is dat misschien ook weer zonde.

Ik snap oprecht niet hoe mensen hun eigen benen waxen/harsen. Het lukt gewoon niet bij mij ofzo. Het doet tering veel pijn, allemaal rotzooi en de helft is gewoon niet weg. Wat doe ik verkeerd? Oh diverse merken al geprobeerd ook…

1 like

Ik ben net weer geweest, op 20 minuten stond ik weer buiten, inclusief voorbereiding, nieuwe afspraak maken etc., dus het eigenlijke laseren duurt vast minder dan 10 minuten (volledige bikini dus).

En als je het minder erg vindt om nog haar op je onderbenen te hebben, kan je altijd eerst de rest doen en dat toestaat afwachten. Half vind ik persoonlijk zonde, want dan moet je het sowieso toch nog scheren/epileren/… Dan kan je even goed niet laseren. Maar vraag even na hoe het dan met de prijs zit, vaak krijg je korting als je meerdere zones tegelijk laat doen.

@AllieHamilton Dat is me ook nooit gelukt, ik heb zelf waxen volledig opgegeven. Ik heb voorgeprepareerde strips geprobeerd en zo’n “roller” met reservoir, maar het was steeds een kliederboel met weinig resultaat.

Ik zou het ook wel willen laseren, maar durf het niet zo goed. Is zo’n Philips Lumea net zo goed?

Waarom durf je niet?

1 like