Ontharingstopic

Volgens mij is het ding met harsen dat je dat met regelmaat moet doen voor je merkt dat de haargroei minder snel terugkomt

1 like

Is persoonsgebonden en idd hoe vaker je dat doet hoe dunner en trager de haartjes terugkomen. Het duurde bij mij wel langer dan 4 weken en daarbij komen je haartjes heel dun ‘erdoor’ dus het voelt zo anders (bijna alsof ze er niet zijn) dan stoppels.

1 like

Heeft iemand ervaring met de Philips Lumea in de schaamstreek? Ik heb nu een paar keer ontharingscreme gebruikt maar dat ruikt zo, plus dat het zoveel gedoe is.

Ergens wil ik wel waxen maar ik heb echt superlelijke benen rondom mn schaamstreek (slap en striae) en ik ben iik niet de slankse dus ik zie er best tegenop om bij iemand half ontbloot te gaan zitten. I know, slaat nergens op, bij de huisarts doe ik het zonder problemen, dat is het stomme, maar dat is dus de reden dat ik een Lumea overweeg. Is het wat voor de schaamstreek?

En mocht ik toch gaan waxen, is dat erg pijnlijk? Ben welw at gewend met kin en bovenlip maar dit klinkt veel pijnlijker. En hoe berijd je je voor, wassen jullie alles vante voren of wordt dat gedaan?

Ik voel me nu echt alsof ik een brief naar de Viva aan het schrijven ben, lol!

Ik heb de philips lumea en ben er zo blij mee. Ik gebruik deze voor mijn bikinilijn en venusheuvel en ik heb echt geen haartjes meer.
Wel een sidenote dat ik de ideale kandidaat ben omdat ik super bleek ben met zwarte haren.

2 likes

die meiden bij de waxsalon zien honderd naakte vrouwen per week, je kan dat!! :heartbeat:

1 like

Ik laat al jaren waxen en het is idd wel pijnlijk maar aan de andere kant is het ook weer zo voorbij (tenminste, daar waar ik heen ga ben je in minder dan een half uur klaar). Ik zie er altijd tegenop maar uiteindelijk valt het toch altijd mee. En ik zorg zelf altijd dat ik gewassen ben, voel ik me fijner bij, ik zou nooit direct vanuit mn werk gaan. Maar daar waar ik heen ga ligt ook altijd een vochtig doekje om jezelf nog even op te frissen.

Maar als ik @Barbamama zo lees is de Philips Lumea ook wel ideaal!

1 like

Bedankt allemala voor de reacties, ik denk dat ik voor de Lumea ga!

3 likes

Nou zeg ik had helemaal zin in de ontharingscreme van de Kruidvat die hier zo gehyped werd; maar het werkt niet zo goed als ik had gehoopt. Had misschien ook onrealistische verwachtingen. Heb gewoon heel veel stoppels nu. Niet per se beter dan haren laten staan imo :frowning:

2 likes

Mocht je nog bevestiging van je keuze willen, waxen zorgde bij mij voor mega veel ingegroeide haren. Daarnaast was het ook echt pijnlijk, vond dat het resultaat (langs mn liezen bultjes van ingegroeide haren) niet waard tbh.

2 likes

hoe lang duurde het voor je resultaat zag? ik heb het een paar maanden gebruikt maar vond niet echt dat ik veel resultaat zag
 dus ben er nu een beetje laks mee :smiley:

Ik heb me echt trouw 6 maanden aan het schema gehouden van de app! Ik zag zelf na 3 maanden overduidelijk verschil :slight_smile:

1 like

Wat is het schema? Ik heb de app niet en doe gewoon eigenlijk 5x om de 2 weken (zit nu op 4x) en plan daarna om het maandelijks 1x bij te houden. Klopt dat ongeveer met de app?

2 likes

Geen idee haha het is 1 jaar geleden dat ik hiermee begonnen ben en ik doe het heel af en toe nog.

2 likes

Ik laat nu al een tijdje mijn oksels en bikinilijn/schaamstreek laseren. Hoeveel behandelingen hadden jullie ongeveer nodig? Ik denk dat ik al 8 keer mijn oksels heb gedaan en al hoewel het echt een stuk minder is blijven er toch wat haartjes(wel dun en licht) groeien.

1 like

Licht aan welke laser je doet ook. Ik heb de alma gehad (soprano ice) en daar heb ik 8-9 behandelingen mee gedaan en toen was ik haarvrij. Ga nu elk jaar terig voor een opfrisbeurt.

Ik dacht ik ga eens mn bikinilijn waxen
 nou het haar is weg maar mn schaamlip wss ook. Ik weet uit ervaring dat de eerste keer het heftigst is maar mijn god ik durf dit niet nog een keer.

3 likes

Als je het wilt blijven doen is niet scheren tussendoor de #1 tip! Volgende keer valt het vast mee als je je op deze pijn instelt haha.

Ik wax/epileer normaal alles zelf, maar ik heb het de laatste tijd zo druk dat ik er echt geen tijd voor heb gehad. Dus morgen ga ik ergens mijn benen en brazilian laten doen, ik hoop echt dat het mijn geld waard is want de laatste keer dat iemand mijn brazilian deed viel het toch wat tegen voor dat geld.

1 like

Doe je dan de brazilian normaal gesproken zelf? Mag ik vragen hoe je dat doet en welke producten je gebruikt? Ik ga al jaren naar een salon voor mijn brazilian maar de prijs begint me toch een beetje tegen te staan

Als je dat al jaren doet, is laseren dan niks voor jou? Ik betaal voor bikini totaal 54 euro en moet dan eens in de 6 weken, waarschijnlijk 8 keer. En dan eens per jaar terug voor 1 lasersessie.

1 like

Ja daar heb ik wel eens aan gedacht maar me nog nooit in verdiept. Ik vind het heel chill dat alles (tijdelijk) helemaal haarvrij is en niet alleen mijn bikinilijn. Ik had ooit gelezen dat dat wel lastig is, maar misschien is dat intussen heel achterhaald. Dan is het inderdaad zeker iets om opnieuw te overwegen. Ik denk dat ik er wel de juiste haartjes voor heb (lichte huid en donkere haren)

1 like