Ontharingstopic

Heb even gezocht en kwam op jouw bericht uit, klinkt supergoed! Zou je me kunnen vertellen naar welke plek in Groningen je gaat(/ging)?

Ik heb een kleine heater op Bol gekocht voor ik denk zo’n 30 euro en de wax die ik gebruik is van ItalWax. Ik zou het wel alleen aanraden als je weet hoe je het moet doen, ik heb zelf een tijdje gewaxt dus ik weet wat ik doe maar het kost soms gewoon te veel tijd (zeker de achterkant is kut).
Dit keer vond ik het het geld meer dan waard trouwens, ga het denk ik weer wat vaker laten doen.

3 likes

Ik laat mijn benen vandaag voor het eerst waxen, ben benieuwd of het mij minder irritatie dan scheren geeft

Edit: Nou dat deed gelukkig geen pijn. Ik zie nog wel een paar gemiste haartjes, maar die trek ik er zelf nog wel uit haha
Ik vond het wel erg lang duren en soms stelde ze van die vragen van: waarom heb je zoveel ingegroeide haartjes en is je huid daar zo geirriteerd?? Ja mijn huid doet dat gewoon :joy:

1 like

Aan degenen die in een kliniek (via de GenlteMax Pro laser) gelaserd hebben, hoeveel behandelingen had je nodig?

Schaamstreek
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15 of meer

0 stemmers

Oksels
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10 of meer

0 stemmers

Iemand ervaring met de diode ice laser?

Na de eerste en tweede keer had ik enorme kale plekken op mijn been, zag er geweldig uit. Maar vanaf toen is het weer terug en ben nu 6x gegaan, maar ik zie nou niet echt effect. Dat terwijl het steeds hoger en hoger gezet wordt, laatste keer deed super veel pijn terwijl ik best een hoge pijngrens heb. (Heb lichte uit, donkere dikke haren)

1 like

Heeft er hier iemand wel eens geprobeerd ā€œpeach fuzzā€ op je gezicht te scheren?
Ik zie steeds van die satisfying filmpjes van meiden die dat doen, en dan zo’n mooie glowy huid hebben.
Ik durf het niet, maar ben wel nieuwsgierig hoe dat zou uitpakken…

1 like

Durf het ook niet maar zou het ontzettend graag willen doen 🫣

Ik zou het niet doen, het zit er met een reden

Ik doe het incidenteel want ik heb lichte huid en donker haar, dus haal mijn bakkebaarden/snor en wat rondom mijn wenkbrauwen weg. Meestal als ik dan toch bezig ben haal ik alles weg. Ik ervaar nooit problemen, wat vind je er precies eng aan?

Wat er gebeurt als het dan weer aangroeit, voelt dat stoppelig?

@Pawsible je beenhaar/okselhaar/schaamhaar zit er vast ook met een reden, maar dat is ook liever iedereen kwijt :wink:

Bij mij is het ook niet donker, maar het is wel aanwezig… Ben gewoon nieuwsgierig hoe het er dan uitziet en aanvoelt.

2 likes

Ik voel geen stoppels, het haar op mijn gezicht is een stuk zachter dan op mijn benen. Bij m’n bakkebaarden voel ik het een piepklein beetje maar bij m’n wangen enzo niks.

2 likes

Snap ik, maar je gezichthuid is anders dan de rest van je lichaam en veel kwetsbaarder.
Edit: hier een link waarom beter niet doen Vrouwen scheren hun gezicht, is dat wel goed? | RTL Nieuws

3 likes

Thanks, overgehaald :smile:
Heb een gevoelige huid dus lijkt me niet zo slim.

3 likes

Ik ga binnenkort mijn gezicht laten laseren en ben een beetje benauwd over eventuele zwelling naderhand. Hopelijk valt het mee!

2 likes

Ga laserennn

Heeft iemand ervaring met de nieuwe wax parels van Kruidvat?
Ik had eerst altijd de suikerwax met katoenen strips en was daar tevreden over, maar nu hebben ze deze (peel off?) wax parels als nieuw product.

1 like

Als het laseren voor roodheid (IPL) is: bij mij viel de zwelling niet mee! Ik kon echt twee of drie dagen niet toonbaar naar buiten

1 like

Ik heb nu een keer of 5 gelaserd voor overbeharing op mn kin en bovenlip en bij mij zie je het nauwelijks nadien!

@Zonnestraaltje @tessel

Dank voor jullie reacties! Het viel me reuze mee, na 16 minuten was het klaar. Beetje roodheid en verder niets. :smiley:

1 like

Ik heb nu iets meer dan een maand een IPL-apparaat voor thuisgebruik (de Braun Silk Pro Expert 5) en wauw, het haar op mijn armen, benen, onder mijn navel en op mijn tenen groeit al zo goed als niet meer terug! Als ik had geweten dat het zo goed op mijn haar zou werken, had ik het veel eerder gekocht. Echt een verademing na een heel leven met dikke, donkere overbeharing, waarin stoppels een halve dag na het scheren alweer vrolijk tevoorschijn komen. Ik had een goedwerkende epileerroutine, maar naast dat het best veel tijd innam had ik ook altijd wel ergens een geïrriteerd plekje en een ingegroeid haartje dat vervelend deed. Het is nu vijf dagen sinds ik mijn benen voor het laatst geschoren ben en ik zit helemaal verwonderd te kijken en te aaien, zo zacht en glad zijn ze, op wat (dunne) stoppels op mijn knieën na. 🄹

22 likes