Ontharingstopic

Ja, die tip stuurde iemand me net via DM! Ik ga daar proberen, heb gelijk maar een intake geboekt. Thanks!

3 likes

Mensen met zo’n Lumea: doen jullie er ook de schaamlippen en tussen de billen mee en gaat het haar daar ook weg?

Yep. Hou er wel rekening mee dat wanneer je de stand lager zet het langer kan duren voor je resultaat ziet. Zelf doe ik bikinilijn op stand 3 ipv 5 (maar ik ben dan ook een pussy haha :skull_and_crossbones:)

1 like

Thanks! Dan ga ik er ook een overwegen!

Ik vind het woord ā€˜bikinilijn’ wel verwarrend. Hier in dit topic maar ook op sites van laserklinieken. Want ik dacht eerst dat daarmee alles dat buiten de bikini valt bedoeld werd. En hoe klein de bikini ook, een deel van je schaamlippen is wel altijd bedekt denk ik…? Of bedoelt men met bikinilijn juist alles dat onder de bikini valt?

2 likes

Bikinilijn is toch alles wat buiten je bikini valt? Volgens mij wordt het vaak ook verkeerd gebruikt uit een soort preutsheid of zo

Dit vroeg ik me ook af, bedankt voor het vragen :ok_hand:t3:

1 like

Och sorry, ik bedoel daar eigenlijk alles mee. Maar snap de verwarring. Intieme zone is misschien een betere verwoording.

1 like

Ik ben bijna twee maanden geleden begonnen met de Lumea en ik had dit echt veel eerder moeten doen 🄹 De beginfase heb ik inmiddels gehad en het haar is echt al veel minder op de meeste plekken. Nog lang niet alles is weg maar het scheelt al zoveel! En ik ben er ook veel minder lang mee bezig (ok behalve wanneer ik mijn benen doe, dat scheelt niet zoveel tijd).

Echt superblij dat ik hem dankzij dit topic heb aangeschaft <3

6 likes

Ik heb er een gekocht! Niet de allernieuwste versie, dus het was er al niet eentje van 500 euro, en met ING was 'ie nog iets goedkoper in de rentepuntenwinkel. Ik weet de prijs niet meer precies maar het was onder de 250 euro.
Zelf heb ik nooit willen laten laseren vanwege de prijs. Ik waxte en epileerde alles zelf, maar ik vond het veel te tijdrovend worden (en het resultaat met een epilator vind ik matig) en had er vaak ook geen zin in daardoor. Dus nu doe ik alles met die Lumea. En net bedacht ik dat ik mijn armen ook wel wil doen voor de zomer, daar zou ik nooit geld aan uitgeven maar nu ik dat apparaat toch al heb kost het me niets.

1 like

Ik ben ook twee maanden geleden begonnen met Lumea, nieuw gekocht voor €300. Best veel geld, maar tot nu toe wel echt tevreden. Ik vind het flitsen op benen wel lang duren in vergelijking met scheren, maar het is het wel waard. Alleen bikinigebied is nog wat minder effectief, maar ik heb ƩƩn keer laten laseren bij een professional en die zei ook dat dat gebied vaker nodig heeft. Dus ik houd vol :raised_hands:

4 likes

Ik ben ook heel blij met het resultaat na ruim 2 maanden met Philips Lumea, het enige wat bij mij niet altijd makkelijk gaat is dat ik niet snel kan ā€˜doorklikken’. Zeker op wat minder vlakke gebieden (rond enkels, scheenbeen, knie) moet ik soms een paar keer proberen voordat die kan flitsen, als je snapt wat ik bedoel… herkent iemand dit en is er een oplossing of hoort dit er gewoon bij?

2 likes

Ik wil misschien ook die lumea, maar ben best een zeikerd qua pijn. Een epilady vind ik bijvoorbeeld teveel pijn doen, en met waxen ga ik ook door de grond (doe ik wil, wat moet dat moet). Is dit minder pijnlijk?

Je kunt zowel steeds kort klikken als dat je de knop ook ingedrukt kan houden. Hoe hoger de stand, hoe meer tijd er dan tussen de flitsen zit. Bij die moeilijke plekken flitst ie soms niet omdat dan niet het hele schermpje bedekt wordt met huid en dat is nodig om te flitsen. Wat ik doe (bij schenen) is met mijn andere hand mijn kuit stevig naar voren duwen, zodat je scheen minder puntig wordt. Dan wordt het hele schermpje wel bedekt en flitst ie wel. Bij enkels kan dat niet en moet je wat meer proberen. Een ander opzetstukje met een kleiner schernpje zou misschien dan kunnen helpen.

@lightbox Je hebt 5 standen en stand 1 is echt nergens pijnlijk. Maar ik vermoed dat het effect dan ook minder groot zal zijn als je alleen die stand gebruikt.

3 likes

Ik heb het allemaal gedaan en ik vind thuis laseren peanuts (zelfs in stand 5) in vergelijking met waxen en epileren.

1 like

@Mona oh top! Dan durf ik het aan.

Mocht iemand een philips lumea verkopen, hit me up! Anders moet ik sparen en ik haat sparen

2 likes

Op marktplaats staan er best veel, heb mijn daar zelf voor rond de 100 vandaan

2 likes

Ik heb de mijne met ING rentepunten gekocht. Volgens mij na een post van @Kwal, ik dacht er al jaren over maar werd tegengehouden door de prijs. Helaas heeft die van mij maar 1 opzetstuk, voor sommige gebieden is dat eigenlijk net te groot, verder ben ik echt positief verrast door hoe goed het werkt. Na een paar keer behandelen waren mijn oksels al compleet haarvrij, die hoef ik niet meer te scheren. Benen en bikinilijn wat minder, maar ook daar is 90% van het haar weg, en ik hoef het nu nog maar 1 keer per maand te doen. Benen vind ik ook lang duren, en ik mis daar ook nog wel eens een stukje. Ik heb vooral donkerblonde haren met een witte huid, alleen op de lichtblonde haren werkt het niet goed, die blijven groeien (maar die zie je ook amper)

7 likes

Ik heb ook eindelijk een IPL gekocht, wel een tweedehands maar weinig gebruikt, zelfs de originele doos zat er nog onbeschadigd bij. Ik wil hem met name voor mijn oksels en bikinilijn gebruiken, op mijn benen heb ik niet zo veel en vrij licht haar dus dat heeft geen zin.

Nou moet ik de bkinilijn dus eerst scheren maar normaal gesproken gaat het een dag na het scheren altijd vreselijk jeuken door de stoppels, en daar zit ik niet op te wachten, is dit na de IPL-behandeling ook nog zo of komen de haren gelijk iets zachter terug?

Tweede vraagje, bij het grote opzetstuk viel het me op dat daar geen glaasje in zat, in die van de bikinilijn wel, klopt dat of is die kapot?

2 likes

Ik heb ook net een IPL apparaat gekocht (braun silk expert pro 5) en bij mij hebben alle opzetstukken geen glaasjes. Mijn apparaat is helemaal nieuw

3 likes

De haren komen bij mij langzamer en zachter terug. Heb daardoor geen last van jeuk, anders wel na het scheren.

Dit klopt, heb ook geen stukje glas bij het grote opzet stuk.

1 like