Ontharingstopic

en @monkeyslut

Er zijn denk ik best veel mensen bij wie deze zo goed als ongebruikt in de kast blijft liggen (doordat ze het te veel moeite vinden of het niet goed werkt bij hun haarkleur). Zo heb ik de mijne voor rond de €100 op marktplaats gekocht, was echt nog als nieuw.

2 likes

Oh dat is slim, scheelt aanzienlijk. Maar bij dit soort apparaten vind ik dat wel een beetje riskant :thinking:

1 like

Ja, je moet wel een betrouwbaar iemand vinden. De mijne was van een expat die Amazon had leeg gekocht met allemaal fancy apparatuur zonder het echt te gebruiken en die ging verhuizen. Ik kon het apparaat makkelijk even bekijken en geloofde haar wel

1 like

op zich een prima tip van mp (als je mazzel hebt) maar eerlijk dit apparaat is al het geld gewoon waard, ook als je het nieuw en voor de volle mep koopt.

1 like

En moet je jezelf juist wel of niet scheren voordat je met dit aparaat aan de slag gaat?

Ja, het apparaat maakt de haarzakjes inactief en werkt minder gericht als je haartjes in de weg hebt zitten. Ik gebruik het direct na het scheren, maar de dag erna is ook prima (bijv. als je een gevoelige huid hebt, die je na het scheren beter met rust kunt laten).

Ok dus dat is hetzelfde als laseren in een salon dus, dan moet je ook altijd geschoren zijn. Klinkt goed! Wellicht handig voor benen en oksels en bikinilijn bijhouden mocht dat nodig zijn wanneer ik klaar ben met laseren in de kliniek.

1 like

Ik heb inmiddels een Philips Lumea aangeschaft, scheelde bij ING weer wat met rentepunten (ze hebben drie verschillende in hun aanbod, wellicht een tip voor andere twijfelaars).
Nu al zin om hem uit te proberen dit weekend en dan zit ik nog ruim voor de zomer om die hele opbouwfase door te gaan :woman_in_lotus_position:t2:

6 likes

beschermen jullie je ogen als je je lumea gebruikt en zo ja, hoe? vind de flits toch wel erg aanwezig, ben benieuwd wat mn overburen denken haha

1 like

Ik niet (las in de handleiding dat het niet nodig is) maar je zou een zonnebril op kunnen zetten?

2 likes

Ik bescherm ze niet maar kijk wel soms een beetje weg of als het kan hou ik een hand ervoor. Is indd best aanwezig die flits.

1 like

Je zou ook je ogen dicht kunnen knijpen als je flitst, scheelt als het goed is wel wat licht.

Jaren geleden heb ik de lumea lange tijd gebruikt. Merk nu nog steeds verschil. Mijn beenharen zijn veel minder dik en minder dens, heb nog steeds een paar kale plekken. Ga het toch maar weer oppakken zodat ik in de zomer weer haarvrij ben

5 likes

Ik heb zo’n specifieke bril gekocht, de SafeLightPro F5. Bijna 20 euro, maar better safe than sorry!

Ik heb vorige week voor de eerste keer geflitst (en zie bij mijn oksels en benen al verschil!) en ik vond die flits ook heftig. Ik kan me niet voorstellen dat het niet slecht voor je ogen is, dus ik hield mijn hand ervoor. Morgen ga ik het met een (heel donkere) zonnebril op proberen, hopelijk is dat beter.

Waar laat jij ook alweer laseren? Ik weet dat het er een paar maanden geleden in dit topic over ging, en toen ben jij er volgens mij voor het eerst heen gegaan en ik twijfelde nog, maar eigenlijk wil ik er nu toch wel gewoon voor gaan! Maar kan de post niet meer terugvinden waar de naam van de salon in stond. :slight_smile:

Ik laat me laseren bij een kliniek in Houten, weet niet of je er in de buurt woont? Ik kan je de naam wel in een DM sturen als je interesse hebt. Een kliniek bij je in de buurt is wel fijn denk ik dat je er regelmatig naar terug moet.

1 like

Ik woon in Amsterdam dus dat valt wel mee qua afstand. Voor kwaliteit vind ik het niet erg om een beetje te reizen, als jij er zo positief over bent en het goed werkt vind ik het het wel waard. Als je me de naam wilt DM’en zou ik dat heel fijn vinden.

Edit: ik kreeg via DM een tip voor een goede kliniek in Amsterdam, ga dat proberen dus dan is jouw kliniek toch niet nodig. Maar toch bedankt!

2 likes

Ok, hopelijk is het een fijne kliniek, ben benieuwd naar wat je ervan vindt straks!

1 like

Ik ben in A’dam bij Solution nadat ik er hier op t forum over had gelezen. Ik ben heel tevreden! Kan je hun zeker aanraden.

1 like