Ontharingstopic

Ik heb op mijn kin dikke haren die ik er nu met een pincet uit trek. Hierdoor is mijn huid standaard geïrriteerd op deze plekken. Ik heb het idee dat het ook steeds meer haren worden.
Hoe doen jullie dit?

Ik heb het laten laseren en sindsdien is mijn kin veel rustiger

1 like

Ik heb precies het zelfde. Ik ben nu voor de 4e keer gaan (haar)laseren en merk dat mijn kin echt een stuk rustiger is.

Kan iemand een fijne maar goedkope scheerolie of -zeep o.i.d. aanrader die gewoon in de winkel te koop is? Heb in de buurt H&B, Kruidvat, Di, apothekersmerken, …

ik gebruik altijd crèmespoeling voor m’n benen en daar worden ze mega glad mee

4 likes

Welke epilator gebruiken jullie / raden jullie aan? Door het grote aanbod zie ik het niet meer. De prijzen variëren enorm maar is dat het ook waard? En is een flexibele kop bijvoorbeeld zo veel meer fijner dan een normale?

Ik heb sinds kort de Braun Silk épil 9 Flex en ik vind hem zo fijn! ik vind zo’n flexibele kop dus echt een aanrader.

Momenteel wel weer veel last van ingegroeide haartjes, maar moet ook echt meer gaan exfoliëren.

2 likes

Hoe zit het met de accu duur? ik heb ooit jaren terug een braun gekocht, ik weet even niet welke. Maar ik vond hem vanaf het begin af aan al vrij snel leeg gaan. Nu kan ik er ongeveer een 1/3 oksel ermee doen en begint het me echt te frustreren dat ik twijfel om een nieuwe te kopen.

2 likes

Gisteren ging die leeg nadat ik beide benen tot de knie had geëpileerd en ik had hem niet hiervoor opnieuw opgeladen. Dus ongeveer 2x benen tot de knie, maar ik ben niet zo heel goed in dit onthouden :’)

2 likes

Ja daar lees ik dus ook over in de recensies! Ik wil toch wel alles in 1x kunnen doen en niet tussendoor moeten opladen :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik las dat je deze ook in de douche kan gebruiken. Is dat echt een voordeel? Is dat fijner dan gewoon ‘droog’?

1 like

Ik vind onder de douche heel fijn, ik pak hem er daardoor ook veel sneller bij. Gewoon een keer keer per week even er langs gaan en heb er verder geen omkijken naar. Duurt dan hoogstens een minuut. Doe wel alleen mijn oksels, maar toen ik mijn benen nog deed duurde het ook niet heel lang.

1 like

Ik heb er zelfs geen ervaring mee, maar misschien moet ik eens een stukje onder de douche proberen.

Mijn epileer ritueel bestaat alleen meestal uit een podcast luisteren (met koptelefoon) dus daarom eigenlijk nooit geprobeerd haha

1 like

Ik ben ook naar deze epilator aan het kijken, is het makkelijk om later nieuwe koppen/accessoires bij te kopen? Ik kan het online niet vinden, ik zie vooral standaard pakketen.

Hebben jullie tips voor gladde oksels en droge oksels met bultjes? Ik onthaar meestal met een epilator en scheer soms tussendoor voor het gemak. Ik merk dag ik best wat last heb van ingegroeide haartjes opeens en dan pluk ik daar aan/bevrijd ze waardoor ik littekens krijg denk ik. Daarna merk ik dat ze erg droog zijn. Ik probeer ze mee te nemen met mn body lotion of er ‘s nachts soms olie op te doen, maar merk nog niet veel verschil. Scrubben doe ik soms en soms van die ordinair Glysolic acid (niet tegelijkertijd). Ik wil gewoon gladde oksels

1 like