Ontharingstopic

Ik heb de Lumea Advanced nu twee jaar en ik ben nog steeds tevreden. Ik vind dat het wel meevalt hoeveel tijd ik eraan kwijt ben. Bijvoorbeeld mijn oksels en bovenlip doe ik altijd op hetzelfde moment en dat kost me samen minder dan 5 min. Benen kosten meer tijd (ik doe ook mijn bovenbenen) en dat heb ik in de winter ook niet bijgehouden, maar de hoeveelheid haar is echt niet te vergelijken met wat het eerst was.
Ik heb donker haar en een licht getinte huid, dus ik heb wel de redelijke ‘ideale’ situatie voor het laseren.

1 like

@sawadee zie deze post. Ik hoef hem echt bijna nooit meer te gebruiken. En de haren blijven nog steeds weg. Ben dus heel tevreden. Heb er echt amper werk aan gehad, alleen in het begin toen je elke 2 weken moest, maar al heel snel resultaat en heel veel blijft dus gewoon weg nu al een paar jaar. Heel soms zie ik ineens 1 okselhaar, nou dan laser ik even een minuut de oksels heel slordig en klaar weer voor heel lang.

1 like

Bedankt! Ik ga er 1 bestellen :slight_smile:

Moest vandaag nog hieraan denken, heb de Lumea al sinds 2016 ofzo. Heb een beetje een mediterraan huidtype en voor mn armen en benen echt fantastisch. Bijna compleet weg. Scheer nooit meer, af en toe de sporadische beenharen weer even bijpakken. En vroeger die dikke, zwarte stoppels…

Bij mij pakt hij bij mn gezicht, bikinilijn, oksels wel echt minder/amper. Misschien meer hormonaal, en heb ook twee kinderen gehad tussendoor.

1 like

Ik ben inmiddels in bezit van mijn derde lumea, omdat de eerste twee kapot zijn gegaan (gelukkig binnen de garantietermijn) :sweat_smile:

Ik merkte wel resultaat, maar heb nog geen cyclus kunnen afronden. Dat motiveerde ook niet echt om het weer op te pakken. Maar nu door de positieve berichten toch maar weer opgepakt!

1 like

Door de berichten hier heb ik er ook een aangeschaft. Net voor het eerst gedaan en vond het wel een beetje eng en toch wel gevoelig? Went dit een beetje?

Nou voor de geïnteresseerden, de tweede keer vond ik het niet meer eng en ook niet pijnlijk, in 10 minuten alles gedaan. Nu nog zien of het gaat werken over een paar weken.

Oeh goed om te horen. Ik heb er ook net een. Zit nu nog in m’n 2 weken wachttijd voor ik ‘m de tweede keer kan gebruiken. Ik vond het ook wel spannend en gevoelig. Op welke stand zet jij ‘m?

10 minuten?? Teach me haha ik ben met mijn benen volgens mij wel 45 min bezig

2 likes

@RupiKaur ik heb een Braun genomen, ik heb de mildste stand gedaan en op de benen nu de middelste stand. In deze gebruiksaanwijzing stond de eerste 12 weken 1x per week. Heb nu dus 2 sessies gehad.
@Wijntje dit is dan zonder scheren erbij, met alles scheren ben ik wel een half uur bezig maar daarna is het flits flits flits, stempelen op de oksels en bikinilijn en de benen daar glijd je overheen en het apparaat flitst automatisch. Dus dat gaat heel snel. Maar gaat dat anders met de Philips?

1 like

Oh ik heb het scheren nog niet eens meegerekend haha 🫠 Het flitsen gaat (als het apparaat is ingestoken) wel vrij snel, maar omdat het kopje niet heel groot is kan ik steeds maar een klein stukje verplaatsen. Denk dat dat het probleem is. En ik flits mijn benen op stand 5 (hoogste), ik merk dat hij bij een hogere stand wat trager is. Oh en ik doe onder- en bovenbenen, weet niet of jij dat ook doet.

2 likes

Ja misschien is dat het? De kop van die van mij is vrij breed. Ik doe ook de bovenbenen maar misschien doe ik het niet heel precies? :sweat_smile:

Hoe gaat het met iedereen die net begonnen was met IPL? Ik moet 14 mei behandeling 3 doen en ik merk nu echt al zoooo veel verschil. Er groeit nog wel haar overal, maar al een heel stuk trager en op mijn benen ook hier en daar kale plekken. Ben benieuwd wat de derde behandeling gaat doen maar ben al blij dat ik niet meer om de dag ‘moet’ scheren. Wat een uitvinding.

Ik kan het niet zo snel vinden in dit topic, maar welke heb jij?

1 like

Ik heb nog niet zo duidelijk het gevoel dat het werkt, wel het idee dat de haren zachter zijn en iets minder snel teruggroeien. Maar niet dat het haar echt weg blijft. Nog maar even doorzetten? Ik heb nu 5 sessies gehad, wel wekelijks.

@Moet ik heb de Philips Lumea 9900 via een try before you buy programma waarbij je iets van €30 per maand betaald voor iig 3 maanden om ‘m uit te proberen en dan kun je ‘m daarna terugsturen, blijven gebruiken met die €30 per maand of kopen (- het bedrag wat je al per maand had betaald). Misschien nog een tip voor wie twijfelt. Stel dat je er nu mee start heb je denk ik nog net gladde benen in de zomer en als het niet bevalt ben je ‘maar’ €90 kwijt ipv €500+.

@Poesje jij hebt de Braun toch? Vanaf wanneer adverteren zij dat je haar vrij bent? Volgens mij zou bij de Lumea na behandeling 3 96% van de haargroei verminderd moeten zijn oid en heb wel het idee dat dat klopt.

3 likes

Ja daar staat na 6 keer maar is dus 1 x per week. Ik heb ook een niet tevreden geld terug actie maar zal wel een addertje onder het gras zitten. Ik hou gewoon nog even vol

Inmiddels ben ik ook helemaal om, merk echt veel effect. Het is niet zo dat je meteen helemaal haarloos bent maar het groeit of niet terug of heel langzaam en dun/licht. Dus veel minder scheren en stel je scheert eens niet dan zie je nauwelijks iets.
Ene plek is wel wat lastiger dan de andere plek. Bij mij blijven de oksels wel stug doorgroeien maar het haar is dunner. Benen goed resultaat maar de knieën blijft ook nog wat haar staan. Bikinilijn is ook wat lastiger maar toch ook zie ik daar resultaat, langzamere haargroei en minder bultjes en roodheid. Maar al met al vind ik het het waard.

2 likes

Hoe is jouw ervaring inmiddels?

Door de maandelijkse optie, overweg ik een lumea aan te schaffen ipv laserbehandelingen te laten doen. Juist vanwege het bijhouden wat met laten doen toch ook nodig is, dan is dit een veel betaalbaardere optie. :grimacing:

1 like

Ik ben zeer positief! Ik ben 14 april begonnen met de philips lumea 9900 en het haar op mijn onderbenen is zo goed als weg. Toevallig heb ik gisteren nog een behandeling gedaan omdat ik duidelijk zie op welke plekken ik nog niet goed gericht had. Mijn benen doe ik op stand 4 (van max 5).

Mijn okselhaar is nog niet weg maar groeit wel al veel minder snel terug en wordt veel dunner. Zie dus al wel resultaat. Mijn schaamstreek duurt wat langer, durf ik ook niet op een heel hoge stand te doen dus dat zal ook niet echt helpen en als ik online lees is dat ook de lastigste plek.

Ik raad ‘m wel echt aan! Alleen voor je benen al heerlijk. Ik heb ook een opzetstuk voor gezicht, dus wil ook nog m’n bovenlip gaan doen maar nog niet aan begonnen.

Denk trouwens wel dat als je nu pas begint je er wat betreft de zomer niet echt profijt van gaat hebben want het duurt wel even voor het haar weg blijft.

3 likes