Onverklaarbare gebeurtenissen

Ik heb dat niet en ik luister deze podcast ook. Bij mij gaat Spotify gewoon verder met waar ik gebleven was qua muziek of andere podcasts.

2 likes

Ieh wat eng. Was het niet je vriend die half slaperig half in een droom half wakker iets heeft proberen te zeggen, haha :confounded:

2 likes

Ik heb echt best wel veel meegemaakt sinds mijn vader is overleden en heb er ook al over gepost, maar laatst had ik weer iets. Uiteraard hoeft dit niet per se paranormaal te zijn, maar ik vond het toch wel heel apart. Ik had mijn Spotify playlist op shuffle staan, en toen vroeg ik aan hem om mij te laten weten of hij er was door middel van het volgende liedje. Dus het volgende liedje speelt en het is:’ No air’, van jordin sparks en Chris brown. Nu dacht ik eerst van
Ohh nou ja het heeft niet gewerkt. Maar ik was met mijn make up bezig en bleef er alsnog naar luisteren. En toen hoorde ik die eerste regel:’ if I should die before I wake’. Dus toen dacht ik
ok damn :sweat_smile:
het was echt bizar toepasselijk. Sowieso is mijn vader overleden omdat hij geen lucht meer kreeg op het eind, dus dat was al eerie qua tekst, maar de rest was ook gewoon alsof hij tegen me wou zeggen dat hij is overleden maar dat hij er wel nog is. En dat hij zelf ook niet goed snapt hoe of wat, maar dat het toch zo is. Zelfs dat stukje van :’ right off the ground to float to you, there’s no gravity to hold me down’, alsof ie letterlijk beschrijft hoe hij nou een geest is ofzo :joy:Ook kreeg ik eruit dat hij nog niet verder kan omdat hij ons mist.

Ik weet dat dit heel zweverig is misschien hoor, maar wou het toch posten :sweat_smile:

Ohh en ook kwam er een medium zomaar naar ons toe om te zeggen dat ze dingen ziet en dat ze had gezien dat hij op de auto van de rouwstoet zat en trots om zich heen zat te kijken hoe alles ging die dag. Was ook echt bizar want die vrouw heb ik daarna ook niet meer gezien en ze kwam alleen maar om dat te zeggen. En het is nog gekker eigenlijk omdat ik een tijdje daarvoor aan hem had gevraagd om mij op de een of andere manier te laten weten dat het goed met hem gaat nu, en dan staat er ineens een medium voor je neus haha.

18 likes

Nou ik kan me weer melden. Vandaag is het drie weken geleden dat hij is gestorven, dus ik was even weer een minuutje stil en op zolder gaan zitten om hem te gedenken en even tegen hem te praten. Dus ik ga nog even naar beneden om te zitten daarna. En zit wat te rommelen op mijn telefoon. Alleen begon mijn telefoon een beetje raar te doen. Een beetje laggy, nou ja gebeurt wel vaker. En ik had op zolder ook een foto gemaakt. Dus ik wou naar die foto kijken, opent er ipv die foto via mijn camera app een video van meer dan twee weken oud. Ik had een filmpje over hem voor zijn begrafenis gemaakt, en in de video die speelde film ik mijn computerscherm om het filmpje alvast aan mijn moeder te laten zien en op te sturen. Toen ik op de terug knop klikte ging het weer terug naar mijn camera scherm.

Ik heb echt werkelijk waar geen flauw idee hoe dit kan. Ik heb vanalles geprobeerd om het na te bootsen maar de video is gewoon te oud om zo randomly te verschijnen. Er zitten echt vet veel videos tussen ook, en ook is het feit dat hij in mijn camera app opende, en niet in mijn gallery fucking weird. Anders zou ik nog denken dat ik het misschien in mijn gallery open had staan en het per ongeluk geopend is, maar via de camera app kan dat bijna niet. En als ik op de gallerij in de camera app klik moet ik nog steeds scrollen om die video te vinden, en als ik vervolgens op het terug knopje klik, gaat hij terug naar de gallerij en niet naar de camera app. Ik kan niet scrollen vanaf daar. Het is moeilijk om uit te leggen zonder het te laten zien, maar ik weet gewoon oprecht niet hoe dit kan. Ik heb echt geprobeerd om het na te bootsen, maar het lukte me niet. En ik heb de video ook niet recent geopend ofzo :joy: Ik ben ook een beetje bang nu, maar bedenk maar dat het mijn vader is (hopelijk haha) en dat ik niet bang hoef te zijn.

Het wordt nog wat raarder. Heb net nog eens naar de datum van het filmpje gekeken. Het filmpje dat begon te spelen had ik opgenomen op 14 september. Een week nadat hij was overleden, dus ook een donderdag net zoals nu :sweat_smile:

12 likes

En ja hoor. Op de dag dat mijn moeder en ik het graf van mijn vader netjes hebben gemaakt en versierd opent precies dezelfde video weer zomaar op mijn telefoon. Ik zag het letterlijk overschieten van een compleet andere foto naar datzelfde filmpje dat ik had gemaakt over mijn vader weer binnen mijn camera app. Vervolgens belde mijn moeder me de volgende dag en zei ze dat bij haar de tv ineens keihard aan ging terwijl de afstandsbediening op tafel lag en ze lag te slapen. Vervolgens zei ze dat het programma dat begon te spelen ging over een vrouw die haar man was verloren en naar een begrafenis ging. Ik zei tegen mijn moeder dat ie ons misschien even wou bedanken voor het graf opruimen. Echt bizar hoe we allebei weer iets vreemds hadden.

25 likes

Mijn hond zou of vorige week vrijdag gecremeerd worden of afgelopen maandag. Hij werd collectief gecremeerd en daardoor hoor je pas achteraf via een brief wanneer hij gecremeerd is. Afgelopen vrijdag zag ik dat mijn (vrij nieuwe) horloge stil stond sinds 10.15 uur 's ochtends. Ik heb hem toen weer goed gezet en hij deed het weer normaal. Ik had meteen m’n moeder gebeld om het te vertellen, omdat ik dacht dat het misschien wel ergens mee te maken had
 Krijgen we vanmiddag die brief dat hij afgelopen maandag rond 10:15 uur is gecremeerd. :face_holding_back_tears: Misschien heel erg toeval, maar ik vind het idee erachter wel mooi, dus ik geloof maar dat het een teken van hem was.

54 likes

Ik had sinds gisteren weer een beetje het gevoel dat mijn vader aan het rond hangen is. En ik ben ook pas jarig geweest dus heb ergens het het gevoel dat hij daarom misschien weer aan het rondspoken is haha. En nu net gebeurde er toch zoiets vreemds. Gisteren en vanochtend begonnen de liedjes van zijn begrafenis bijna in exacte volgorde te spelen wat heel erg vreemd was omdat Spotify op shuffle stond en ik naar liedjes van Lana del Rey aan het luisteren was, maar goed kan gebeuren. Vanmorgen in de douche gebeurde hetzelfde en toen begon ik wel weer dat gevoel te krijgen dat het een beetje te toevallig was.

Maar nu net gebeurde er echt iets heel vreemds. De dag dat hij stierf was er een hittegolf, en had ik flip flops aan. Ik heb die dag zoveel heen en weer gerend in en naar het verzorgingstehuis dat één van de flipflops gebroken was door die dag. Op de een of andere manier kon ik die flipflop niet weggooien. Hij lag dan ook sinds zijn overlijden bij mij in een tas met andere schoenen om weg te gooien. Nu gisteren zegt mijn vriend:’ kan je die tas even weggooien?’, en ik zei nog tegen hem van :’ Ja ik weet niet ik vind het moeilijk om die flip flops weg te gooien omdat ik dan moet denken aan de avond dat hij stierf’. Dus mijn vriend zegt weer van:‘Kom op ze zijn stuk, je kan er niks meer mee, je moet het loslaten’. Dus ik pak die tas en denk van
ok ik ga het doen. En hoewel ik het echt heel lastig vond, gooide ik die tas in de vuilcontainer buiten.

Nu net sta ik met mijn vriend nog even te praten in de gang en hij is het schoenenrek aan het opruimen. Haalt hij ineens die gebroken flipflop uit dat rek vandaan. Ik vond het echt zo ontzettend gek. Allebei die flipflops zaten gewoon in die tas maandenlang. Ik heb er niet aan gezeten en niks eruit gehaald en mijn vriend ook niet. Die tas heeft ook nog nooit op dat schoenenrek gestaan echt zo vreemd! Mijn vriend zei nog dat de schoonmaakster misschien die flip flop eruit heeft gehaald maar ik zie echt niet in waarom ze dat zou doen. Ook dat het net die gebroken flipflop is en niet die andere, echt heel erg gek.

18 likes