Onverklaarbare gebeurtenissen

Ik verbleef deze zomer in een hotel in België, een oud landhuis uit de 19e eeuw, beetje smoezelig/kitsch. We wilden gaan slapen, in eerste instantie met de gordijnen open, maar ik vond de zomernacht lucht niet donker genoeg waardoor ik besloot om de zware fluwelen gordijnen dicht te doen. Toen ik me omdraaide om weer naar het bed te lopen, zag ik iets heel bizars. Recht voor me, in het midden van de kamer, zag ik heel langzaam een soort bizar mooie rookontwikkeling ontstaan, totaal uit het niets. Of iets wat daarop lijkt, dat was mijn eerste associatie. Alsof iemand zijn sigarettenrook sloom uitblaast maar dan vreselijk mooi. Echt in het midden van de kamer, ter hoogte van mijn eigen hoofd ongeveer. Ik dacht echt huh ok dit is vast onzin en ging in bed liggen. Maar toen zag ik het op meerdere plekken in de kamer. Ik probeerde mijn vriend te vragen of hij het ook zag maar hij was te diep in slaap. Ik vond het echt bizar omdat ik het totaal niet kon verklaren, en kon vervolgens amper slapen omdat ik van de adrenaline klaarwakker was. Ik heb denk ik die nacht max drie uur geslapen heb. Elke keer als ik het donker in keek zag ik het weer. Ik durfde bijna niet te kijken, maar tegelijkertijd was het schitterend. Ik heb er echt spijt van dat ik het niet gefilmd heb, dat kwam totaal niet in me op. En mijn vriend lag voor pampus en had ik niks aan :smiling_face_with_tear: Toen de ochtendschemering kwam verdween het. Ik was ook echt bang dat ik het thuis ook zou gaan zien ofzo, maar ik heb het nooit meer waargenomen. Het frustreert me dat ik hier geen verklaring voor heb en ws ook nooit zal krijgen. Ik kan geen mailadres van het hotel vinden, ik denk erover om het te vragen aan de eigenaar of hij dit vaker heeft gehoord of er een logische verklaring voor heeft of het vaker is voorgekomen bij gasten. Wel een telefoonnummer maar dat is ook zo wat hmm…

24 likes

Bij het laatste stukje over geen mailadres kunnen vinden dacht ik meteen, misschien bestaat het hele kasteel wel niet (meer)… maar ik heb wrs teveel van die glitch verhalen gelezen. Wel echt bijzonder van de rook, ik heb in een podcasts eens gehoord dat iemand dat zag en het koppelde aan een overleden persoon

4 likes

Haha dat dacht ik ook meteen!

2 likes

Haha nee het bestaat echt, staat gewoon op booking en al datsoort sites.

Edit: ik heb de whatsapp van het hotel gevonden, ik ga een berichtje sturen

8 likes

Wat spannend om al deze verhalen door te lezen. 🫣 Ik kwam een jaar geleden ook ergens achter wat ik best bizar vond.

Mijn zus en ik zijn allebei naar het buitenland verhuisd en vorig jaar kwam ze bij mij op bezoek.

Op een gegeven moment zaten we in een cafétje gezellig te kletsen en toen vertelde ik dat ik een handjevol dromen heb uit mijn kindertijd, van toen ik zo’n 3 of 4 was, die me altijd zijn bijgebleven.

Eén van die dromen was dat ik uit het bovenste bed van een stapelbed was gevallen, maar dat ik in plaats van naar beneden te vallen, in de lucht bleef zweven.

‘Wat gek’ zei m’n zus toen, want zij had namelijk ook een droom uit haar kindertijd die haar tot de dag van vandaag is bijgebleven en dat was dus dat ze mij uit bed zag vallen, maar heeeeel erg langzaam, in slow motion.

We hadden allebei nog nooit met elkaar over deze dromen gesproken. En vonden het best bizar, vooral ook omdat we het allebei zulke bijzondere dromen vonden dat we die ons hele leven hebben onthouden.

We zijn ook best benieuwd of we die dromen dan tegelijk gedroomd hebben en of ze mij dus had zien ‘zweven’, zoals ik dat had ervaren in mijn eigen droom.

Ik ben in die tijd blijkbaar wel eens vaker echt uit het stapelbed naar beneden gevallen, maar heb daar zelf geen herinneringen aan.

16 likes

En? Heb je nog een reactie van het hotel gehad? :see_no_evil:

2 likes

Nee helemaal niks! Misschien moet ik nog even een follow up sturen. Het lijkt me dat als het vaker gezien wordt het wel bekend zou moeten zijn bij de eigenaar…

3 likes

Ik luister al een poos naar een amerikaanse podcast over onverklaarbare gebeurtenissen, soms met hele mooie verhalen en soms te amerikaans van toon waardoor ik de vertellers moeilijk serieus kan nemen. Maar deze aflevering vind ik echt fascinerend, het gaat over een ingesteld onderzoek van de CIA (staat online gepubliceerd, link staat in de shownotes) naar een ontwikkelde meditatie methode die je brein naar een andere frequentie laat gaan, en een theorie erachter die mogelijk (niet uit te sluiten noch te bevestigen door wetenschappers) kunnen verklaren wat er zou gebeuren met het brein van helderziende mensen. Onderbouwd met quantum fysica, en andere beta wetenschappen. Wellicht interessant om naar te luisteren, ben ook benieuwd wat andere mensen hierover denken, ik ben altijd vrij sceptisch omtrent dit onderwerp maar het lijkt geen conspiracy te zijn? Ik vind het bere interessant

6 likes

Het nieuwe boek van Dan Brown gaat hierover.

6 likes

Ik was eerder nooit zo van dit soort dingen, maar sinds een eerder verlies (een paar jaar geleden) heb ik veel meer onverklaarbare dingen meegemaakt.

Nu is mijn vader net overleden. Hij was ziek en we waren erop voorbereid. Een maand geleden had ik een gesprek met hem waarin hij zei dat ik gewoon weer gauw aan het werk moet zodra het hele circus rondom zijn dood/uitvaart voorbij is. Ik heb hem dat ook beloofd en ben deze week weer volledig aan het werk geweest. Ik maakte me maandag klaar voor de werkweek met een kop koffie en de krant aan tafel. Knippert precies die lamp boven de tafel uit en aan, terwijl alle andere lampen dat niet deden. Voelde dan toch als een momentje dat hij wou zeggen dat ik me netjes aan mijn belofte heb gehouden.

En vroeger had ik dan gezucht en gedacht dat een lamp gewoon eens kan uitvallen en dat mensen zien wat ze willen zien, maar dit was gewoon mijn vader hoor :raised_hands:

56 likes

Dat geloof ik ook! Lijkt me een fijn moment🥰

Heeft iemand hier ervaring met contact zoeken met overledenen via een medium? Niet in de zin van geesten oproepen hoor. Ik heb eerder contact gehad met een medium en zij vertelde treffende dingen waarin ik mijn situatie destijds erg herkende. Dus zou wel opnieuw naar een medium willen, maar ik blijf wat sceptisch

2 likes

Ja 2x, pb me maar als je wilt

1 like

Ik wil deze hier ook even droppen, meeeega interessante podcast over telepathie bij zwaar autistische kinderen die niet kunnen praten maar die gedachten lijken te kunnen lezen. Niet spiriwiri gewap maar links naar wetenschap/wetenschappers en veel experiment. The Telepathy Tapes | Podcast on Spotify

8 likes