Onverklaarbare gebeurtenissen

Ik had sinds gisteren weer een beetje het gevoel dat mijn vader aan het rond hangen is. En ik ben ook pas jarig geweest dus heb ergens het het gevoel dat hij daarom misschien weer aan het rondspoken is haha. En nu net gebeurde er toch zoiets vreemds. Gisteren en vanochtend begonnen de liedjes van zijn begrafenis bijna in exacte volgorde te spelen wat heel erg vreemd was omdat Spotify op shuffle stond en ik naar liedjes van Lana del Rey aan het luisteren was, maar goed kan gebeuren. Vanmorgen in de douche gebeurde hetzelfde en toen begon ik wel weer dat gevoel te krijgen dat het een beetje te toevallig was.

Maar nu net gebeurde er echt iets heel vreemds. De dag dat hij stierf was er een hittegolf, en had ik flip flops aan. Ik heb die dag zoveel heen en weer gerend in en naar het verzorgingstehuis dat één van de flipflops gebroken was door die dag. Op de een of andere manier kon ik die flipflop niet weggooien. Hij lag dan ook sinds zijn overlijden bij mij in een tas met andere schoenen om weg te gooien. Nu gisteren zegt mijn vriend:’ kan je die tas even weggooien?’, en ik zei nog tegen hem van :’ Ja ik weet niet ik vind het moeilijk om die flip flops weg te gooien omdat ik dan moet denken aan de avond dat hij stierf’. Dus mijn vriend zegt weer van:‘Kom op ze zijn stuk, je kan er niks meer mee, je moet het loslaten’. Dus ik pak die tas en denk van
ok ik ga het doen. En hoewel ik het echt heel lastig vond, gooide ik die tas in de vuilcontainer buiten.

Nu net sta ik met mijn vriend nog even te praten in de gang en hij is het schoenenrek aan het opruimen. Haalt hij ineens die gebroken flipflop uit dat rek vandaan. Ik vond het echt zo ontzettend gek. Allebei die flipflops zaten gewoon in die tas maandenlang. Ik heb er niet aan gezeten en niks eruit gehaald en mijn vriend ook niet. Die tas heeft ook nog nooit op dat schoenenrek gestaan echt zo vreemd! Mijn vriend zei nog dat de schoonmaakster misschien die flip flop eruit heeft gehaald maar ik zie echt niet in waarom ze dat zou doen. Ook dat het net die gebroken flipflop is en niet die andere, echt heel erg gek.

21 likes

Er is mij iets heel vreemds overkomen.
Ik had altijd twee katjes. De oudste heb ik vorig jaar in moeten laten slapen. Het ging niet meer. Vond dat heel moeilijk. Maar ze is 17 jaar geworden dus een respectabele leeftijd.
Het andere katje heb ik nog steeds en is een oude dame van nu ook 17 jaar.
Ze komt niet buiten en ligt eigenlijk de hele dag op haar favoriete stoel te slapen. Tot gisteren.
Opeens was ze weg! Alles afgezocht, de gekste plaatsen maar ze was er niet!
Ik heb meer dan 4 uur gezocht ze was er niet. Onbegrijpelijk want zo’n groot huis heb ik niet. Zelfs in de wasmachine gezocht!
Ik was helemaal van de leg want dit was zo gek!
Bijna 5 uur later komt ze opeens de kamer in wandelen! Wil ze naar de badkamer waar nog steeds het bedje van het andere katje staat en gaat ze daar in liggen. Doet ze nooit!
Zegt mijn man toen hij thuis kwam van zijn werk. Is ons andere katje niet een jaar geleden overleden?
Ik heb het opgezocht! Ja! Precies op die datum een jaar geleden.
Ik vind dit heel vreemd allemaal.
Hoop dat ik het goed gepost heb.Kan er niet achter komen hoe ik een nieuw verhaal plaats.

33 likes

Ik verbleef deze zomer in een hotel in België, een oud landhuis uit de 19e eeuw, beetje smoezelig/kitsch. We wilden gaan slapen, in eerste instantie met de gordijnen open, maar ik vond de zomernacht lucht niet donker genoeg waardoor ik besloot om de zware fluwelen gordijnen dicht te doen. Toen ik me omdraaide om weer naar het bed te lopen, zag ik iets heel bizars. Recht voor me, in het midden van de kamer, zag ik heel langzaam een soort bizar mooie rookontwikkeling ontstaan, totaal uit het niets. Of iets wat daarop lijkt, dat was mijn eerste associatie. Alsof iemand zijn sigarettenrook sloom uitblaast maar dan vreselijk mooi. Echt in het midden van de kamer, ter hoogte van mijn eigen hoofd ongeveer. Ik dacht echt huh ok dit is vast onzin en ging in bed liggen. Maar toen zag ik het op meerdere plekken in de kamer. Ik probeerde mijn vriend te vragen of hij het ook zag maar hij was te diep in slaap. Ik vond het echt bizar omdat ik het totaal niet kon verklaren, en kon vervolgens amper slapen omdat ik van de adrenaline klaarwakker was. Ik heb denk ik die nacht max drie uur geslapen heb. Elke keer als ik het donker in keek zag ik het weer. Ik durfde bijna niet te kijken, maar tegelijkertijd was het schitterend. Ik heb er echt spijt van dat ik het niet gefilmd heb, dat kwam totaal niet in me op. En mijn vriend lag voor pampus en had ik niks aan :smiling_face_with_tear: Toen de ochtendschemering kwam verdween het. Ik was ook echt bang dat ik het thuis ook zou gaan zien ofzo, maar ik heb het nooit meer waargenomen. Het frustreert me dat ik hier geen verklaring voor heb en ws ook nooit zal krijgen. Ik kan geen mailadres van het hotel vinden, ik denk erover om het te vragen aan de eigenaar of hij dit vaker heeft gehoord of er een logische verklaring voor heeft of het vaker is voorgekomen bij gasten. Wel een telefoonnummer maar dat is ook zo wat hmm

23 likes

Bij het laatste stukje over geen mailadres kunnen vinden dacht ik meteen, misschien bestaat het hele kasteel wel niet (meer)
 maar ik heb wrs teveel van die glitch verhalen gelezen. Wel echt bijzonder van de rook, ik heb in een podcasts eens gehoord dat iemand dat zag en het koppelde aan een overleden persoon

4 likes

Haha dat dacht ik ook meteen!

1 like

Haha nee het bestaat echt, staat gewoon op booking en al datsoort sites.

Edit: ik heb de whatsapp van het hotel gevonden, ik ga een berichtje sturen

7 likes

Wat spannend om al deze verhalen door te lezen. đŸ«Ł Ik kwam een jaar geleden ook ergens achter wat ik best bizar vond.

Mijn zus en ik zijn allebei naar het buitenland verhuisd en vorig jaar kwam ze bij mij op bezoek.

Op een gegeven moment zaten we in een cafĂ©tje gezellig te kletsen en toen vertelde ik dat ik een handjevol dromen heb uit mijn kindertijd, van toen ik zo’n 3 of 4 was, die me altijd zijn bijgebleven.

Eén van die dromen was dat ik uit het bovenste bed van een stapelbed was gevallen, maar dat ik in plaats van naar beneden te vallen, in de lucht bleef zweven.

‘Wat gek’ zei m’n zus toen, want zij had namelijk ook een droom uit haar kindertijd die haar tot de dag van vandaag is bijgebleven en dat was dus dat ze mij uit bed zag vallen, maar heeeeel erg langzaam, in slow motion.

We hadden allebei nog nooit met elkaar over deze dromen gesproken. En vonden het best bizar, vooral ook omdat we het allebei zulke bijzondere dromen vonden dat we die ons hele leven hebben onthouden.

We zijn ook best benieuwd of we die dromen dan tegelijk gedroomd hebben en of ze mij dus had zien ‘zweven’, zoals ik dat had ervaren in mijn eigen droom.

Ik ben in die tijd blijkbaar wel eens vaker echt uit het stapelbed naar beneden gevallen, maar heb daar zelf geen herinneringen aan.

14 likes

En? Heb je nog een reactie van het hotel gehad? :see_no_evil:

2 likes

Nee helemaal niks! Misschien moet ik nog even een follow up sturen. Het lijkt me dat als het vaker gezien wordt het wel bekend zou moeten zijn bij de eigenaar

1 like

Ik luister al een poos naar een amerikaanse podcast over onverklaarbare gebeurtenissen, soms met hele mooie verhalen en soms te amerikaans van toon waardoor ik de vertellers moeilijk serieus kan nemen. Maar deze aflevering vind ik echt fascinerend, het gaat over een ingesteld onderzoek van de CIA (staat online gepubliceerd, link staat in de shownotes) naar een ontwikkelde meditatie methode die je brein naar een andere frequentie laat gaan, en een theorie erachter die mogelijk (niet uit te sluiten noch te bevestigen door wetenschappers) kunnen verklaren wat er zou gebeuren met het brein van helderziende mensen. Onderbouwd met quantum fysica, en andere beta wetenschappen. Wellicht interessant om naar te luisteren, ben ook benieuwd wat andere mensen hierover denken, ik ben altijd vrij sceptisch omtrent dit onderwerp maar het lijkt geen conspiracy te zijn? Ik vind het bere interessant

5 likes

Het nieuwe boek van Dan Brown gaat hierover.

4 likes