Onverklaarbare gebeurtenissen

Dit topic bestaat ook op het andere forum en ondanks dat ik er de kriebels van krijg, vind ik het ook enorm interessant om hier verhalen over te lezen.

Hebben jullie wel eens een onverklaarbare / bovennatuurlijke / mysterieuze gebeurtenis meegemaakt?

Dit zijn mijn verhalen:

Ik heb best vaak dat ik iemand niet helemaal ‘vertrouw’ zonder een duidelijke reden. Dan zeg ik tegen mezelf dat ik normaal moet doen, dat diegene niets misdaan heeft enz., maar uiteindelijk doet diegene dan altijd iets waardoor blijkt dat mijn voorgevoel juist was (een belofte niet nakomen, iemand anders slecht behandelen, manipuleren, …). Nu vertrouw ik dus meer op mijn voelsprieten :biggrin:

Ik heb ook een fucking eng verhaal van toen ik kind was. We (mijn broertje, zus en ik) logeerden eens een vakantie bij mijn grootouders. Ik was een jaar of 8 denk ik. Ik sliep in een laag veldbed dat voor een keukentafel stond in de logeerkamer. Op een ochtend werd ik tegen het ochtendgloren wakker en ik lag op mijn buik, handen onder mijn kussen, die hingen dus uit het bed (over het hoofdeinde). Op een gegeven moment voel ik dus heel duidelijk dat een onbekende hand mijn hand vastneemt, alsof er iemand onder die keukentafel zat en mijn handje schudde.

Ik was verstijfd van angst en kon niet eens mijn zus wakker maken die naast mij lag te slapen. Ik weet nog steeds niet of het nu een soort van lucide nachtmerrie was, of dat mijn hand ongevoelig was geworden doordat ik erop had gelegen, of nog iets anders. Ik typ dit ongeveer vijftien jaar later nog steeds met trillende vingers

5 likes

(godver en nu ben ik dus alleen thuis en durf ik niet naar de wc typisch)

November of december, we hadden nog maar één hond en het was vroeg donker. Nina is eigenlijk nergens bang voor en blaft nooit aan de lijn.
We liepen ons standaard kleine rondje zodat ze nog even kon plassen en poepen, maar opeens wil ze een bepaalde straat niet in. Ik dacht eerst dat ze gewoon eigenwijs was, maar ze zette zich helemaal schrap en wilde gewoon echt niet verder lopen, en ze begon ook te blaffen. Heel ongewoon gedrag voor haar.
Nou ja, goed verder niet al te lang bij stilgestaan en de andere kant op gewandeld. Toen we een rondje hadden gehad wilde ik het toch nog even proberen (de straat waar ze niet in wilde was om de hoek van onze eigen straat, dus we kwamen eigenlijk op hetzelfde punt weer uit toen we de andere kant op gegaan waren). Nu ging ze wel mee, maar met heel veel moeite. Heel erg op haar hoede, superalert en je kon zien dat ze zich absoluut niet op haar gemak voelde.
Toen we die straat eenmaal door waren heeft ze nog een of twee keer achterom gekeken, en daarna was ze weer haar eigen onbevangen, vrolijke zelf. Heel bizar.

Nou ben ik zelf heel nuchter, maar toen ik later hoorde dat er vroeger een kerkhof was geweest, ongeveer op de plaats waar nu die straat ligt, kreeg ik toch even de kriebels.

3 likes

Dat is echt bizar inderdaad, alsof hij het voelde. Ik ben ook redelijk nuchter, maar je hoort wel vaker verhalen over dieren die zoiets aanvoelen.

Doet me denken aan een verhaal van Franse vrienden van ons. Zij wonen in een boerengat waar nooit iemand komt behalve de bewoners (er staan letterlijk vier huizen) en ze hebben ook een heel lieve en brave hond die nooit iets doet. Op een winteravond begon ze echter enorm te blaffen aan de deur. Even later hoorden mijn vrienden voetstappen in het grind die zich verwijderden van hun erf. (Dit is misschien niet heel onverklaarbaar, wie weet waren er gewoon inbrekers ofzo, maar wel eng)

1 like

Ik speelde met een vriendin vroeger Lotto, een soort mix van memory en bingo, waarbij je plaatjes moet verzamelen. Die plaatjes lagen allemaal ondersteboven op tafel. Wat wij dan deden was met onze hand ‘voelen’ boven onze bingokaart, en dan probeerden we de tinteling die dan in onze hand ontstond te matchen met een van de kaartjes die op tafel lag. En dit ging dus gewoon 9/10 goed?! Ik snap nog steeds niet waarom.

3 likes

Ik droom vaak dingen die later dan weer terugkomen. Het zijn altijd random dingen waar ik het dan echt nog nooit met iemand over heb gehad:

-Ik droomde over de vader van een meisje uit mijn klas dat hij een hartaanval kreeg. Ik kende dat meisje niet goed én haar vader al helemaal niet. Toevallig zat ze een paar dagen later naast mij in de klas en vertelde ze dat ze nogal heftige dagen achter de rug had, haar vader was namelijk opgenomen met hartklachten. Ik schrok me echt dood, ze zei ook dat haar vader er nog nooit eerder last van had gehad, dus het was geen droom nav iets wat zij eerder had verteld.

-Ik droomde over de moeder van een jongen die ik ook niet goed ken, uit het dorp van mijn ouders. Het was de begrafenis van zijn moeder en er was ook een powerpoint bij de dienst, waarbij een wit hondje centraal stond. Die moeder kende ik alleen van gezicht, maar ik zag haar verder nooit. Stond ik een dag later bij mijn ouders bij de bushalte in het donker, staat die vrouw opeens naast me met precies dat witte hondje uit mijn droom. Ik dacht echt dat ik gek werd. Ik woon namelijk al jaren niet meer in dat dorp en hoe toevallig is dat zij daar staat met dat hondje, dat ik echt niet kende voor mijn droom.

Ik heb wel vaker zulke dromen gehad, maar deze staan me nog het meest bij.

3 likes

@Briseis Dit had ik dus ook best vaak met Memory! Echt heel raar?

@Annie Moet echt eng zijn om zo’n dingen te beleven, echt hoe kan zoiets

1 like

Misschien dat je lichtfrequenties/kleuren kan opvangen met je hand of zo? Ik heb geen idee hahaha

1 like

Ik kan dit nooit spannend vertellen, maar ik had laatst mijn telefoon op de rand van het bad liggen en ineens knalt hij tegen de muur, en weer terug de badkamer in helemaal tot halverwege. Ik heb geprobeerd het na te doen maar zo ver kan een telefoon helemaal niet vallen als hij eerst tegen de muur moet en dan weer terug de andere kant op? Ik kreeg echt helemaal de kriebels. Er stond ook geen raam open ofzo en hij lag niet op een laagje water oid.

Huh dat is echt extreem? Misschien een aardstraal ofzo haha

1 like

Snap dat je je daar slecht om voelde, moet bizar geweest zijn. Echt zoiets dat je gewoon onmogelijk kan weten ook

1 like

Wow wat bizar!!! Hoe oud was je toen zelf?
Ik kan me het meisje van nulde nog heel goed herinneren. Krijg nog kippenvel als ik langs strand nulde kom. Heeft als kind zoveel indruk op me gemaakt!

2 likes

Ik heb als begin tiener met mijn beste vriendin een keer geesten opgeroepen, ik dacht altijd dat het onzin was tot ik in bed lag en ik zag iemand voor mijn deur lopen (kon ik onder de deur zien). Het waren mijn ouders sowieso niet en verder heb ik geen broertjes of zusjes.

3 likes

Dat van die telefoon op het badrandje heb ik ook gehad. Maar dan met lipgloss op mijn computer. Zo een ouderwets bakbeest en daar stond dan mijn lipgloss op. Nou met een megavaart werd ie er af geslagen?? En door mijn kamer gekatapulteerd. Vaak als ik de was ophang met knijpers. Draai ik me om en hoor ik zzzzoeff ping. Ligt er weer een aan de andere kant. En gisteren de kinderstoel die op tafel stond. We waren al meer dan 10 min boven en boem wat hoor ik.

What the… dit vind ik dus eng.

1 like

Ja echt hoe kan zoiets

1 like

Ik slaap vanavond bij m’n ouders. Op m’n oude slaapkamer staat ook een ledikantje waar m’n nichtje slaapt als ze hier is. Daar liggen 2 knuffels in en zo’n muziek dingetje, je moet aan een koortje trekken dan komt er muziek uit. Hier sliep ik zelf als baby/peuter altijd onder. Het hing boven m’n gezicht. Ik vond dat altijd heel mooi. Nouja ik lig dus nu in bed en keek wat op de iPad. Gaat dat ding ineens een paar seconden aan. Dat bedje staat een paar meter van mn eigen bed. Oh my god. Nu dus de lamp aangedaan en toen zag ik m’n gordijnen helemaal wapperen. Dat heb ik nog never gezien en de manier waarop was ook nogal bijzonder.Jaren geleden is datzelfde muziek ding, die ik weer boven m’n bed had gehangen ook ‘s nachts een keer aangegaan. Ik zei toen ineens hardop “ ik weet het”. ?? Toen schrok ik er niet van maar nu wel eigenlijk.

5 likes

Goede vraag. Geen idee. En dit zijn dus 2 aparte huizen. Ik heb sterk het idee dat het mijn opa was en nu mijn oma is. Vaak zeg ik hardop ga weg of moet dat nou.

@CTFxC lijkt me echt doodeng!
Ik zag net dit filmpje, heb 't niet eens af durven kijken haha https://www.glamour.nl/fun/nieuws/video/spooky-filmde-deze-ierse-school-nu-per-ongeluk-een-geest

1 like

De vader van mijn vriend is overleden, heb ik nooit gekend.
Zijn familie zei dat de lamp op de wc altijd knipperde en dat hij dat vast was, en ik dacht yeah sure.
Tot ik daar een keer alleen was, ging plassen en die lamp ging me toch een potje te keer!
Heb ik hard op gezegd ‘rot op oude viezerik, kan je het zien?’. Toen stopte het meteen en is niet meer voorgekomen.
Schoonfamilie weet dit niet :roll_eyes:

44 likes