Onverklaarbare gebeurtenissen

Denk dat het ziekjes zijn ook invloed had. Ik droom ook lucide, maar als ik ziekig ben word dat helemaal naar en kan ik dus ook niet ‘wakker’ worden.

Nu het toch over dromen hebben…
Ik was half wakker en keek (tenminste dat dacht ik) naar de deur. Ik lag op mijn zij en ik zag de deur rechts van mij terwijl in het echt de deur aan het voeteind kant zit. Mijn ogen moesten wennen en toen zag ik dus iemand staan in de deuropening. Grote eng gedaante.Toen werd ik in mega paniek wakker en schreeuwde ik het uit. Mijn vriend schrok weer van mij. Maar het was zo echt en ik heb toen nog nooit zoveel angst gevoeld. Ik dacht echt dat ik doodging. Kon niet stoppen met huilen en elke keer als ik mijn ogen dicht deed zag ik het weer voor me. Ik moest het licht aandoen om ff tot mezelf te komen. Ik vond het zo bizar dat ik echt zo bang was. Ik had dit nog nooit zo gevoeld. Heb hier echt nog last van gehad en durfde een tijd niet alleen te slapen.

En het ergste is dat ongeveer 2 maanden later toen mijn vriend alleen thuis was (wonen in een huisje achter de duinen) er echt een man aan de deur kwam. Niet slaapkamerdeur, maar voor- en achterdeur om 23uur 's avonds. De man probeerde toen binnen te komen. Echt supereng. Hij had het ook bij de buren geprobeerd en er was zelfs een raam ingegooid. Dus je snapt dat ik echt een tijd lang 's avonds niet alleen durfde te zijn. Vind het nu nog niet relaxt, maar gaat gelukkig beter.

Dit verhaal is niet onverklaarbaar maar wel gewoon heel eng :see_no_evil:

Iets anders… Als ik ziek ben droom ik altijd heel naar en vaak over een enge dubbelganger :sweat_smile:. Gebeurt dus ook vaak dat ik nog niet ziek ben, maar merk ik aan mijn droom dat ik ziek word.

3 likes

Het schijnt dat als je lucide droomt en je vraagt aan een persoon in je droom hoe laat het is dat je dan wakker wordt. Waarom weet ik niet maar ik denk dat het is omdat er geen tijd bestaat in dromen?

1 like

Je kan in dromen niks lezen, de klok dus ook niet. Volgens mij is dit ook een methode om te achterhalen of je vast zit in een lucide droom of de werkelijkheid.

2 likes

Vastzitten in lucide dromen is zo naar. Ik weet al deze methodes wel, maar meestal raak ik half in paniek en kan ik alleen maar heel hard mijn ogen dichtknijpen en blijven herhalen dat ik wakker wil worden.

Laatst werd ik half in paniek uit zo’n droom wakker en was het ook tijd om op te staan. Dus ik ging douchen en kind wakker maken en toen gingen we samen ontbijten enzo.
Tot ik mij opeens bedacht dat ik helemaal geen kind heb? Was ik gewoon “wakker geworden” in een andere droom, en ik had niets door, echt naar.

17 likes

Ik heb in periodes van extreme stress slaapverlamming gehad en dat is ook zo ontzettend eng. Ik was zwaar aan het hallucineren en hoorde iemand de trap op komen, de deur openen en een mes in aanslag nemen. Toen werd ik ‘wakker’ en was ik helemaal bezweet en in de war. Dat was zo’n levensechte ervaring. Heel naar.

Vaak merk ik wanneer ik een nachtmerrie heb er iets niet klopt. Een kast die van hout is, is dan ineens geel of roze en dan weet ik: dit is nep. Maar bij slaapverlamming is alles zo levensecht. Brr.

3 likes

Huh, is dat zo? Ik kan dat wel gewoon. Ik probeer bijvoorbeeld regelmatig 112 te bellen, maar toets dan steeds iets verkeerds in op mijn telefoon.

5 likes

Oftewel, het lukt niet? Ik heb zo’n zelfde droom en bellen lukt mij ook niet. Ik toets dan een compleet ander nummer in of krijg het niet opgezocht. Ik kan idd wel letters en cijfers registreren, maar het ziet er nooit uit zoals het hoort.

5 likes

Ik haaaat zulke dromen. Bij mij is het altijd dat ik de ns app of mn vlucht wil checken en t lukt niet. Of iemand proberen te appen. En maar doorgaan ook heh. Andere mensen vragen of ik hun mobiel mag gebruiken enzo haha. Fucking irritante dromen.

6 likes

Ja mega frustrerend. Het lukt me nooit om het nummer van de politie te vinden op google in mijn dromen. Dan probeer je ontelbaar vaak en keer op keer krijg ik hele andere zoekresultaten terug.

4 likes

Toen mijn oma overleed hadden we een soort logeer"partij" bij ons thuis met familie die verder weg woont. Ik sliep om de kamer met mijn zus en nog een paar nichten. Ergens in de nacht droomde ik dat ik achterna gezeten werd door iets met een mega mond en mij probeerde op te slokken/eten. Ik rende in mijn droom dus heel hard weg en schreeuwde. Iedereen werd wakker, want ik was dus echt aan het schreeuwen en rennen (gewoon liggend, maar mijn voeten die die beweging maakte).

Niet zo raar allemaal en kan gewoon, maar mijn zus droomde dus dat mijn neef en ik aan het aftellen was van 3 naar 1. En bij 1 schrok ze dus wakker van mijn geschreeuw.

2 likes

Ja, of ik typ het in in de zoekbalk van Google of zo. Echt vreselijk die dromen!

3 likes

Kun je het verhaal van de hand beter uitleggen? Die snap ik niet!

Dit zijn interessante dingen, ik zie ze ook vaak op TikTok voorbij komen. Zo weird! Iemand die een Dyson boven had staan en ineens zat precies dezelfde Dyson al in de houder. Of iemand die een paar tweedehands kinderschoentjes had en ineens ook twee paar terwijl het echt een specifiek oud en gebruikt paar was. Echt hoe dan??

3 likes

Jouw maat?

1 like

Die bank met telefoon en blikje heb je toch al eens gepost? Of heb ik een deja vu ?

8 likes

En ondertussen, in een alternatieve dimensie, zoekt iemand zich rot naar haar BH van Monki :sweat_smile:

12 likes

Ik heb nu toch zoiets bizars gehad. Afgelopen nacht had ik gedroomd dat iemand haar man kanker had, opgenomen werd in het ziekenhuis en het niet zou overleven. Ik vond het een hele rare droom maar heb het weggewuift. Vervolgens staat net diegene in de keuken te huilen, dus ik was naar haar toegegaan om te vragen of het wel ging met haar. Vertelde ze dat haar man zojuist gebeld had dat het onderzoek bij het ziekenhuis negatief is en hij zsm geopeerd moet worden… echt zo heftig en sneu, maar ook zo bizar dat ik dit deels precies vannacht gedroomd heb?

5 likes

een nieuwe podcast die ik tegenkwam, vind hem zelf erg interessant!

14 likes

Gisteravond wilden mn vriend en ik gaan slapen, hij al bijna in slaap, ik nog klaar wakker. Ik dacht dat mn vriend nog wat fluisterde dus ik fluister terug wat ie zegt? Zegt hij, nee wat zei jij? Blijkbaar hebben we allebei iemand horen fluisteren :flushed: Ons kind was het niet want hij ligt op een andere kamer en het was niet zijn geluid. Vriend sliep zo verder en ik, ik lag natuurlijk om mij heen te turen op zoek naar een entiteit :joy:

2 likes

Ik ben deze dus gaan luisteren nav dit topic en sindsdien iedere keer als ik mijn spotify open, staat deze podcast op ook al heb ik 'm helemaal niet geluisterd :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik denk dat ze daarvoor betaald hebben want ik heb het ook.

1 like