Denk dat het ziekjes zijn ook invloed had. Ik droom ook lucide, maar als ik ziekig ben word dat helemaal naar en kan ik dus ook niet ‘wakker’ worden.
Nu het toch over dromen hebben…
Ik was half wakker en keek (tenminste dat dacht ik) naar de deur. Ik lag op mijn zij en ik zag de deur rechts van mij terwijl in het echt de deur aan het voeteind kant zit. Mijn ogen moesten wennen en toen zag ik dus iemand staan in de deuropening. Grote eng gedaante.Toen werd ik in mega paniek wakker en schreeuwde ik het uit. Mijn vriend schrok weer van mij. Maar het was zo echt en ik heb toen nog nooit zoveel angst gevoeld. Ik dacht echt dat ik doodging. Kon niet stoppen met huilen en elke keer als ik mijn ogen dicht deed zag ik het weer voor me. Ik moest het licht aandoen om ff tot mezelf te komen. Ik vond het zo bizar dat ik echt zo bang was. Ik had dit nog nooit zo gevoeld. Heb hier echt nog last van gehad en durfde een tijd niet alleen te slapen.
En het ergste is dat ongeveer 2 maanden later toen mijn vriend alleen thuis was (wonen in een huisje achter de duinen) er echt een man aan de deur kwam. Niet slaapkamerdeur, maar voor- en achterdeur om 23uur 's avonds. De man probeerde toen binnen te komen. Echt supereng. Hij had het ook bij de buren geprobeerd en er was zelfs een raam ingegooid. Dus je snapt dat ik echt een tijd lang 's avonds niet alleen durfde te zijn. Vind het nu nog niet relaxt, maar gaat gelukkig beter.
Dit verhaal is niet onverklaarbaar maar wel gewoon heel eng
Iets anders… Als ik ziek ben droom ik altijd heel naar en vaak over een enge dubbelganger . Gebeurt dus ook vaak dat ik nog niet ziek ben, maar merk ik aan mijn droom dat ik ziek word.