Onverklaarbare gebeurtenissen

Kan het was gewoon zo random midden in de nacht, en dat ding is al weken niet gebruikt namelijk want ze heeft hier de laatste tijd niet geslapen maar laten we het hopen haha.

Zoiets hadden wij ook vroeger toen mijn zusjes nog jong waren. Het enige verschil was dat er katten op gingen liggen en die dingen daarom op hol sloegen :joy:


Meest recente was toen ik midden in de nacht aan het chillen was met mijn vriend. Ik lag op mijn buik en opeens voelde ik dat mijn benen opgetild werden! Echt een paar seconden en ik schreeuw tegen hem dat ie dat niet moet doen en dat dat niet grappig is. Maar hij stond naast me?


Vorig jaar was ik met mijn familie (broer zusjes ouders) in een vakantiehuisje. Eerste paar dagen hoorde ik dat iemand rond dezelfde tijd de trap af liep maar niet meer op, alleen hechtte ik daar geen waarde aan want het kon iemand zijn die niet kon slapen. Echter, na 2 dagen komen mijn zusjes ermee: loop jij heel de tijd naar beneden? Nee? Ik dacht dat dat 1 van jullie was? Mijn ouders en broer sliepen beneden.

Een dag later viel ik bijna in slaap, zie ik ineens een witte gloed achter me. Ik draai me om en zie een geest!! Wtf? Een oud mager vrouwtje die aan het bidden is?! Aan mijn nachtkastje? Ik heb toen niet meer lekker geslapen daar

Dat heb ik vroeger ook wel eens gehad! Mijn opa (die was toen al overleden) stond naast mijn voeteneinde. Ineens voel ik dat hij de punt van het matras heel hoog tilt.

En ik maak vaak doodnormale situaties met mensen mee die ik dan al eerder heb gedroomd. Iedereen staat of zit dan precies op dezelfde plek als in mijn droom en ik weet dan ook ‘hey nu gaat hij dit zeggen en daarna zegt zij dat’. Dat klopt dan ook gewoon. :flushed:

4 likes

Ik heb wel vaker dat ik dingen aanvoel, laatste tijd wat minder. Zo was ik een paar jaar geleden met een jongen aan het daten, zat bij hem thuis op de bank, ik keek naar buiten, er reed een auto langs en direct dacht ik ‘dat is z’n moeder’. De auto keerde een eindje verderop en kwam terug, parkeerde vlakbij huis en er stapten mensen uit. Waarop date zei ‘ah shit nee, m’n moeder, wat komt zij nou doen’. Ik had nooit een foto van haar gezien oid, kon de bestuurder ook helemaal niet zien vanuit zijn huis en hij woonde in een stad aan een 50-weg, er reden constant auto’s langs.

Heb ook al meerdere keren gehad dat ik na een pijnlijke break up aanvoelde dat de ex in kwestie op het punt stond iets met een ander te doen. Een keer werd ik doordeweeks 's nachts wakker met een sterk gevoel dat ik m’n ex moest bellen. Ik voelde echt een soort paniek. Dus ik hem een appje sturen (wilde hem niet wakker bellen), belde hij me boos op, hij dacht dat ik hem in de gaten aan het houden was. Hij was blijkbaar op stap gegaan en stond net op het punt op met een meisje mee naar huis te gaan, zoiets. Hij dacht dat ik daar ook was, dat ik hem bespiedde en was me toch een potje kwaad haha :sweat_smile: Kan er nu wel om lachen.

En nog een minder grappig verhaal. Ik woonde een tijdje in het buitenland in het oude familiehuis van een vriendin. Haar familie woonde allemaal In Amerika, maar dat huis was al jaren in de familie en daar logeerden ze als ze op familiebezoek gingen.
Een keer werd ik 's nachts wakker omdat ik voelde dat iemand naast m’n bed stond, naar me te kijken. Kreeg er een heel naar gevoel van. Ik dacht een vage schim te zien, ik voelde ook vanuit welke hoek het kwam, maar nuchtere Hollandse dus ik had zoiets van ‘stel je niet zo aan, vast een rare droom gehad ofzo’. Ik bedekte mezelf wat meer (was erg warm en sliep in ondergoed), ik draaide me om en ging verder slapen. De nacht erna hetzelfde weer, nu vanuit andere hoek. Ik voelde me weer enorm bekeken, op een hele nare manier. Werd er echt bang van.
De volgende dag vertelde ik dit aan een vriendin, die zei ‘omg, dit heeft vriend X ook gehad in dat huis’. Dus ze riep vriend X erbij en ik vroeg hem of hij een rare ervaring had gehad in dat huis. Hij zei dat hij een paar keer had gehad dat hij daar op de bank sliep, dat hij wakker werd omdat er een man naast hem stond, naar hem te kijken. Ik vertelde hem mijn verhaal en hij zei alleen maar ‘oh, ik dacht dat ze niet boven kwamen’ :frowning: (ik sliep boven).
Later vroeg de broer van die vriendin me via chat hoe het me beviel in hun huis, ik zei dat ik me niet zo op m’n gemak voelde. Hij zei ‘ah joh, niks van aantrekken, ze doen niks.’ Blijkbaar was het algemeen bekend dat er wat gaande was in dat huis, ze hadden niet verwacht dat ik er last van zou hebben omdat ze dachten dat ik er niet voor open stond, en omdat de meeste dingen gebeurden in een kamer beneden. Hij had zelf ook regelmatig iets gezien/gevoeld.
Ik heb sindsdien elke nacht met het licht aan geslapen, niet meer in mijn ondergoed geslapen en regelmatig hardop gevraagd of ze me met rust wilden laten. En niet lang daarna verhuisd ook.
Later las ik dingen over slaapverlamming waarbij mensen ook schimmen zien/voelen, maar ik kon me gewoon bewegen, dus vraag me af of dat het is geweest of niet.

Ik vind verhalen waarin verschillende mensen soortgelijke dingen meemaken zoals dat van jou altijd nog vreemder en enger :stuck_out_tongue: zou er ook niet op mijn gemak liggen

Oh wat me ook te binnenschiet. Op m’n 15e was ik thuis bij m’n vriendje en we liepen naar boven de trap op. Dat was de eerste keer dat ik daar naar boven liep. Die trap was zo verdeeld in 2 stukken weetje wel, dus eerst 6 treden ofzo dan een groter stuk en gaat ie de hoek om. Toen ik bij die hoek was voelde ik duidelijk een tik op m’n schouder en ik keek dus om maarja er was helemaal niemand we waren alleen thuis. Ik zei er niks van tegen hem. Een tijd later vertelde hij op MSN dat hij en een vriend van hem altijd getik op hun schouder voelden als ze naar boven liepen. Was dus niet de enige.

2 likes

Precies dit, als Ă©Ă©n persoon het meemaakt dan denk je tja kan van alles zijn, maar bij meerdere verhalen vind ik het toch altijd creepy.
Waarom gaan die gohsthunters programma’s niet eens naar zo’n huis toe in plaats van al die vreemde plekken met 1000 verschillende verhalen?

1 like

Wat
De
Fok

2 likes

Ik stond een keer met een vriendin te wachten om de trein in te stappen, wij stonden helemaal vooraan te wachten totdat de deuren open gingen en toen schoot ineens door mijn hoofd ‘dadelijk stapt de nicht van haar vriend uit’. Deur ging open en er stapte iemand uit, toen een meisje en zij begroette mijn vriendin dus. Zegt mijn vriendin ‘dat was de nicht van naam vriend, die had ik lang niet gezien!’ En ik stond echt zo naast haar: :scream::scream::scream:.

Ook een keer dat ik thuis bij mijn ouders op de bank zat en ik mezelf ineens bedacht dat een van mijn huisgenoten 21 is en geen rijbewijs heeft, open ik 5 min later mijn telefoon en had ik een foto in de huisapp van pietje in een lesauto ‘jongens!! Pietjes eerste rijles!!’

Keer was ik me klaar aan het maken voor een date, muziekje aan etc. Toen kwam er een liedje voorbij in mijn playlist dat een jongen waarmee ik een paar maanden daarvoor gedate had aan mijn playlist had toegevoegd. Dus daardoor dacht ik ineens aan hem, had hem al maanden niet gesproken. Zie ik ineens mijn telefoon oplichten, stuurde hij me een berichtje waarin hij zei dat hij ineens aan me moest denken.

En zo heb ik dus best vaak dingen die ineens in mijn hoofd op lijken te ploppen, vooral als ik een beetje dromerig voor me uit staar en niet echt bewust ergens aan denk. En dan gebeuren die dingen achteraf dus. Echt mega creepy.

Oja ook dus ineens gedachte dat het nieuwe schooljaar voor mijn vriendinnengroep niet zou starten of heel naar ofzo. Later die week werd ik gebeld en had de moeder van een van die vriendinnen een hele kwaadaardige hersentumor. Waardoor we de laatste weken van de zomer eigenlijk full time bij haar zaten met zijn allen om te helpen/er voor haar te zijn.

5 likes

Heb je een carriùre als waarzegster overwogen? :grin: maar dat laatste verhaal is echt wel erg 


Er staan in dit topic best veel verhalen van mensen die iets voorspellen of aanvoelen dat iemand die ze nooit gezien hebben persoon X is, echt fascinerend eigenlijk

Wat een verschrikkelijk verhaal van het ongeval van je moeder :pensive:

:heart:

1 like

Ik zit hier met tranen in mijn ogen.

2 likes

Ik moet huilen
 wat bijzonder. Hele dikke knuffel voor jou :heart:

2 likes

Toen ik een jaar of 15 was ging ik kamperen met een groepje klasgenoten. Het terrein was privé en grensde aan een bos. De gebouwen (keuken, toilet en nog een hoofdgebouw) waren eigendom van een jeugdbeweging en hadden we ook gehuurd van hen zodat we in geval van onweer konden binnen slapen. Behalve onze groep was er dus niemand in de wijde omgeving.
Na een hele avond enge verhalen vertellen rond het kampvuur besloot ik met twee andere meisjes naar onze tent te trekken. We hadden tijdens het kampvuur alle lichten aangelaten in de gebouwen op het terrein zodat we niet helemaal in het donker zouden zitten.
Op het moment dat we, al wat bang na al die verhalen, de deur van het hoofdgebouw openen om onze rugzakken te halen gaan plots alle lichten uit in de drie verschillende gebouwen op het terrein en wordt het dus pikdonker! Gegild dat we hebben!
Niemand slaagde erin de lichten terug aan te doen en die nacht sliepen we dicht bij elkaar, elkaar allen maar angstiger makend met mogelijke hypotheses.
De volgende ochtend bleek er op dat moment een algemene kortsluiting geweest te zijn omdat we die middag (uren eerder) de magnetron in de keuken gebruikt hadden.
Ik snap nog steeds niet hoe die elektriciteit nét kon afspringen op het moment dat ik met de deurklink in mijn hand stond


4 likes

Mijn opa is zo’n 10 jaar overleden. Ze zeggen wel eens dat een ziel er 40 dagen (correct me if I’m wrong) over doet om naar de Hemel te gaan. Precies op die dag droomde ik dat mijn opa belde dat hij op vakantie was en niet kon komen, maar hij heel veel van mij hield en dat alles in ons leven goed komt. Ik kon hem niet zien. Ik hoorde 2 dagen later van mijn moeder dat mijn broer die nacht ook gedroomd had over mijn opa. Hij zag hem alleen op een mooie plek. Praten kon hij niet. Vind dit nog steeds bijzonder!

7 likes

Mijn beste vriendin is overleden (euthanasie ivm borstkanker) en we hebben in de week voor ze overleed veel gepraat over de dood. Ze zei dat ze zou komen “spoken” als ze overleden was. Ik vroeg haar of ze me niet te erg zou laten schrikken. Zou ze niet doen, ze zou subtiel plagen, beetje knipperen met de lampen ofzo.

Paar dagen later, ik zit rustig op de bank en opeens gingen de lampjes knipperen die ik bij haar foto’s had neergelegd (van die kerstlampjes op batterij) Tot 3 keer toe, elke keer zette ik ze uit en gingen ze later weer aan. Die avond kreeg ik het telefoontje dat ze die ochtend overleden was. (Ze had de exacte dag van de euthanasie geheim gehouden)

Misschien is het toeval, maar ergens vind ik het idee dat ze zich aan haar woord heeft gehouden toch wel heel mooi ofzo


43 likes

Jeetje @Madrid wat bijzonder! :heart:

1 like

:heart:

1 like

@Ohappyday @Jeminae Wat een trieste maar eigenlijk ook mooie verhalen :heart:

1 like