Dit klinkt heel grappig of als klinkklare onzin, maar het is iets waar ik nog altijd mijn hoofd over breek. Bij mijn ouderlijk huis werd er regelmatig een cake gebakken en omdat we katten hadden, deden we het overschot in de kast. We plaatsen er altijd aluminiumfolie over en legden het op een stapel borden in die kast.
Een bepaalde middag waren mijn moeder en ik alleen thuis, zussen waren naar school, ik had een vrije dag van mijn studie, vader was aan het werk. We besloten een cake te bakken, aten er een deel van en deden de cake in de kast voor een later moment. We deden gelijk de afwas en gingen in de woonkamer (open keuken) een film kijken.
Na een half uur porden we elkaar en zeiden we, ja kom, we pakken nog een stukje! Mijn moeder doet de kast open, maar ze ziet de cake niet meer. Ik dacht dat ze het verzon en ging kijken, maar inderdaad, bovenop de stapel borden lag er niets meer!
Ik keek in het schap erboven, daar zaten kopjes en bekers en geen cake want die kon daar niet zo makkelijk op balanceren. Het schap eronder had grote kommen. Als we daar cake op hadden gezet, was die in de kom gevallen.
De cake was spoorloos verdwenen. Er lag geen kruimel. Verward keken we elkaar aan. We waren 100% alleen thuis, er was niemand anders. Een heel groot bord met cake en daarover aluminiumfolie was verdwenen. We liepen naar de woonkamer, misschien hadden we het onbewust meegenomen naar de tafel en dat niet opgemerkt? Nee. Terug naar de keuken, we speurden het aanrecht af. Geen cake.
We vroegen ons af of we gek geworden waren. In de koelkast gekeken (ja je moet toch wat), ook niet. Alle kasten opgegooid. Niks, niks, niks. We haalden de hele kast uit, alle kopjes, bekers, borden, kommen, ⊠alles ging op de keukentafel. Geen cake te vinden, nergens. Alles weer terug. Nog altijd niks, geen spoor van aluminiumfolie.
We gingen de film verder kijken, maar dachten echt dat we samen gedroomd hadden dat we cake hadden gemaakt. Mijn moeder ging nog rondlopen om te checken of er een inbreker was (die we dan allebei niet hadden gezien en het had gemunt op onze cake), maar soit, we kregen er een gek gevoel van, dus we lieten het maar zo.
Later ging mijn moeder koken en vroeg ze of ik alvast de tafel wilde dekken en jawel - de cake lag mooi op de borden in de kast. Onaangeroerd.
Tot op de dag van vandaag weten we niet waar die cake in de tussentijd was.
Was dit een glitch in the matrix?