Over mijn lijk

Eens over Tim. Vond dat hij de goede vragen stelde en daar een goede timing voor had ook.

1 like

Huh? Alsof je naar boos zat te kijken? Bijzonder haha.

Ik vond dat Tim het goed deed! En ben niet per se fan van hem

Ik vind dat Tim het goed doet, heb net aflevering even gekeken. Pff heftig allemaal weer.

1 like

Merkte dat het nog meer binnenkwam omdat ik wist dat jij Lotte hebt gekend, @Fudge10. Lijkt mij zo intens om van dichtbij mee te maken.

Ik schrik ook elke keer weer van alle jonge vrouwen met baarmoederhalskanker in OML en dat de leeftijden zo dicht bij mijn eigen leeftijd ligt…

1 like

Ik merk dat ik er af en toe erg boos van word, wat een oneerlijke rotzooi.
Zo jong en dan zo’n verschrikkelijk agressieve ziekte. En het komt inderdaad gewoon veel te vaak voor!
Ze moeten dit echt gaan screenen bij jongere vrouwen, niet pas vanaf 30 jaar (ik weet trouwens niet of dit al aangepast is in NL hoor, dat zou ook kunnen).

Het moeilijkste vond ik de complicaties die het met zich mee bracht. Vaak is de ziekte zelf idd erg heftig, maar gaan de tumoren (ook bij uitzaaiing) niet per se in organen zitten die het per definitie meteen dodelijk maken. Dan moet je dus maanden/jaren leven met uitzaaiingen die langzaam andere lichamelijke functies moeilijk of onmogelijk maken, maar op zichzelf niet per se dodelijk zijn. Dat was echt vreselijk om te moeten zien en ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat voor haar geweest moet zijn.

1 like

Ik moet inderdaad ook even wennen aan Tim. Ook iets te gewend aan Valerio denk ik.

2 likes

Ik ben misschien al tien jaar niet naar de huisarts geweest en heb er niet eens een hier waar ik woon, heb me net gelijk ingeschreven bij een huisarts hier in de buurt door jouw bericht @Fudge10. Dus dankjewel voor je eye-opener-post. (Ik heb nooit ergens last van, dus het idee van huisarts regelen zit daardoor niet in mijn hoofd, ik weet dat het niet zo slim is verder. Ik ben overigens nog geen 30, dus wist ook dat ik nog geen brief zou ontvangen voor de test.)

Vind dat Lotte heel sterk is in de afleveringen, en hoe mooi dat ze die schatkist aan het maken was! Moet heel waardevol zijn om een kaart van je moeder te krijgen op je bruiloft en zo.

Wat goed dat je dat gedaan hebt! Begrijp dat ook heel erg. Nergens last van hebben, dan wil je ook gewoon niet echt naar een dokter. Toch fijn dat je dat nu hebt.

Lief! Ik vind haar ook heel erg sterk, ik had de schatkist nog niet gezien, dus vind het mooi. Mijn brief zit er ook in voor de meiden, zit met zoveel in m’n hoofd dat ik af en toe nog meer wil schrijven voor ze.

1 like

Ik snap ook ECHT echt echt niet waarom de leeftijd voor uitstrijkjes zo hoog ligt in Nederland. In het land waar ik woon krijg je een oproep als je 25 wordt: en ook dat is al relatief laat. Ik heb het op mijn 24e aangevraagd bij de dokter omdat ik klachten had maar het werd geweigerd, jaar later eindelijk kunnen doen en inderdaad: onrustige cellen. Nu wordt het bij mij in de gaten gehouden en mijn laatste test was gelukkig 100% goed, maar wat als ik pas op mijn 30e voor het eerst getest was? Je weet het niet.

Ik vind Lotte trouwens een fantastisch mens en vind ook dat Tim het goed doet met interviewen. Sterkte @Fudge10.

Pffff die voorruit blik voor volgende week, heftig.

Ja, wordt een bak tissues op de bank!

Ik kon het aardig droog houden, maar bij het laatste beeld met Jeroen schoot ik toch vol. Zo erg om iedereen in te zien storten na het slechte nieuws.

1 like

Ik vond het idd verschrikkelijk om die vooruitblik voor Jeroen te zien.

Al kan ik het gewoon nooit droog houden als ik Lotte zie. Dit keer al helemaal niet. Pieter zo kwetsbaar, dat breekt echt m’n hart.

1 like

Ik hield het de hele aflevering vol om niet te janken, tot ik die stukjes van Jeroen en Fabienne aan het eind zag… Dat wordt janken volgende week

Ik moest huilen toen ik de vader van Miriam zag huilen

2 likes

Ik ook indd

Och ja ik ook. Zo naar om ouders te zien die hun kind gaan verliezen.

En wat @Blush zegt; die vooruitblik… Volgende week wordt echt heftig.

Heb net de vorige aflevering teruggekeken en ik kan het nooit droog houden. Wat een pure, mooie mensen. Ik zie een beetje ‘op’ tegen de aflevering van morgen, veel heftig nieuws zo te zien…

1 like

Pfffff wat verdrietig allemaal

Ja ik vind het ook een hele heftige aflevering zeg, pfff :’(