Over mijn lijk

N.a.v jullie berichtjes over hoe Tim dit doet, heb ik nog eens na zitten denken. In het begin vond ik hem nogal adrem; alsof hij niet nadacht. Je ziet dat hij hierin gegroeid is. Wat me opvalt en misschien die ‘ongemakkelijkheid’ is of ‘zichzelf naar voren plaatsen is’, is denk ik precies wat wij zelf ook zouden doen. Wat moet je soms doen of zeggen? In zijn geval wel iets; het is tv. Dus zijn eigen gevoel kan en moet je ook niet willen uitschakelen. Dat is denk ik de kracht van het programma.

Maar wat ik ook denk is dat deze mensen, bijna allemaal in dezelfde leeftijdscategorie vallen als Tim zelf (ook ong die van mezelf). Dat maakt het denk ik nog lastiger. Je bouwt een band op, met mensen in dezelfde leeftijd maar je weet dat zij niet oud zullen worden… naar mijn idee is dit meer in dit seizoen dan in vorige seizoenen

5 likes

pffffff Lotte en haar kindjes :cry: vond het vooral heel aangrijpend te horen hoe ze vertelde het zelf zo moeilijk te vinden en te moeten leven met het idee dat het einde daar is. dat is toch niet te doen.

1 like

Ik kwam er net achter dat Alex en Linda een blog hebben. Was die aan het lezen en blijkbaar is hun zoontje dus ook ziek. Hij heeft/had een hele heftige bacterie waardooe hij regelmatig naar het ziekenhuis moet. Wat ongelooflijk oneerlijk. Zoveel ellende in één gezin.

1 like

Mee eens, ik vind wel dat Tim heel goed met zijn ‘ongemakkelijkheid’ om gaat en goede vragen stelt. Alleen: als je hem gaat vergelijken met Valerio dan is het gewoon een enorm verschil en ik merk dat ik dat toch een beetje doe. Maar ben na dit seizoen wel weer gehecht aan Tim eigenlijk haha, vind het sowieso een leuke kerel

Als ik kijk naar de mooie band die Tim heeft opgebouwd met alle kandidaten, vind ik dat hij het super heeft gedaan. Ik denk dat iedereen zich comfortabel bij hem voelde en alles kon zeggen wat ze dachten en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste, dat het voor de kandidaten fijne gesprekken waren.

14 likes

Ik heb ‘m opgeven moment van de tv af gehaald en op m’n telefoon verder gekeken. Alsof het op zo’n klein schermpje minder hefti is. Ofzo. Geen idee.

Want onwijs indrukwekkend weer… Als hondse staat met die twee kleine meisjes, en die Lauren dan nog huilend ook… heel heftig…

Ik volg het normaliter niet zo erg, is er soms een “hoe gaat het nu met?” Een poos later oid?

En die uitslag van Jeroen, dat dat toch weer “redelijk” oké is. Hoe raar het leven kan lopen…!

Op de site en instagram volgen regelmatig updates!

Ik vind het helemaal prima hoe Tim het doet, al link ik zn manier van praten wel steeds wat aan ‘boos’. Maar ik mis Valerio nog gewoon eigenlijk en eigenlijk Patrick ook gewoon nog. Ik blijf het daar gewoon mee vergelijken.

2 likes

Kunnen we dat terugkijken? Welk programma?

1 like

Ja, snap wel wat je zegt. Maar het is ook zijn eerste seizoen dus misschien moet je in zoiets ook wel groeien? En het zijn natuurlijk 2 verschillende personen haha

Ik ben nu aan het terugkijken. Wat vreselijk intens

En @Nikkie86
Ik kijk het nu terug, het programma zelf vind ik echt butt dus ben benieuwd of het wat is.

Ik moet dit toch een keer gezegd hebben: ik heb echt een zwak voor Pieter. :face_with_thermometer:

Ik vond hem ook heel knap op de uitvaart :flushed:

3 likes

Vond ik ook inderdaad. Hij lijkt me zo beheerst en kalm. Dat leek hij steeds wel. Ik krijg het daar dus echt warm van. :no_mouth:

1 like

Ik vond Lotte ook zo’n intens mooi persoon. Haar eerlijkheid naar zichzelf en voor de camera. Hoe ze die dozen heeft gemaakt voor de kinderen. Hoe ze aan dit programma heeft meegedaan vóór haar kinderen. Dat stukje dat ze het elke avond zo moeilijk heeft met het op bed leggen van haar kindjes, echt mijn hart brak in 10.000 stukjes.
Voor ik zelf kinderen had voelde ik nooit zoveel kwetsbaarheid voor het leven, maar sinds ik kinderen heb wel en met dan zulke beelden al helemaal.
Vond de beelden van de onwetende kindjes rond dartelend op het podium tijdens die speech ook zo mooi, met het uitblazen van dat kaarsje. Ik denk dat Lotte het voor de situatie niet beter had kunnen achterlaten voor deze meisjes dan ze gedaan heeft met al dit mooie beeldmateriaal waarbij alle liefde voor haar kindjes er vanaf straalt, de brieven, de kist.

Oh en over Tim. Ik vond Valerio ook fantastisch, Yvonne verschrikkelijk. Tim moet ik nog even wat aan wennen, ook dat hij bv bij die uitslag Jeroen in het ziekenhuis nog het hardste jankte van iedereen :’) maar ga er maar aan staan. Tranen krijg je niet weggedrukt en dan moet je ook nog met een camera op je neus positie innemen in zo’n situatie. Ik vind dat hij het goed doet.

En die vrouw van Alex, wat een ongelooflijk lieve vrouw is dat zeg.

11 likes

Ik vind het een heel heftig programma. Maar het staat ook bol van de liefde. Ik vond het zo mooi om te zien hoeveel liefde de vriend van Mirjam voor haar heeft. Hoe hij aan haar bed stond en altijd bij haar was. Dat hij haar hoofd kuste toen ze in de kist lag, kippenvel. En dat hij een jaar later weer een bijeenkomst organiseerde, en dat terwijl iedereen praatte, hij even omhoog keek. En inderdaad de vriend van Lotte, hij gaf zo’n mooie speech en hij bleef kalm en rustig. En de vrouw van Alex, zo’n leuke vrouw vind ik dat.

14 likes

Het is mij helemaal ontgaan dat Yvon Jaspers het ook nog gepresenteerd heeft. Vond dat Patrick Lodiers het ook altijd goed deed.

Wie mij altijd is bijgebleven is Evelien, volgens mij deed zij 2 seizoenen terug mee? Zo’n bijzondere vrouw, ze stond zo positief in het leven. Ik denk heel vaak aan het programma en aan de deelnemers, in positieve zin. Mij helpt het echt om meer te genieten van de kleine dingen en minder te stressen.

1 like

Ik heb dat heel erg met Jip van een paar jaar geleden. Denk nog regelmatig aan hem, wat vond ik hem bijzonder.

11 likes

Ik vond Eveline ook echt prachtig. Ze was heel nuchter, maar ondanks dat toch nog depressief geworden tijdens haar ziekte.

2 likes

Ik denk nog altijd aan Max als ik Piano man hoor, heeft ook zo’n indruk gemaakt toen.

11 likes