Pakketjesirritaties

Deel hier je irritaties over je pakketje (s).

1 like

Ik heb er zo veel dat ik (zoals iemand in WJEKW al zei) ze voortaan bij het postkantoor laat leveren, dat is meestal ook de eerste halte. Zalandopakketjes kan ik meestal al om 10u daar gaan afhalen, terwijl ze bij mij pas tegen de avond zouden aankomen!

2 likes

in BE kon je via de website van B.post ingeven naar waar je pakje mocht gaan als je bij het afleveren niet thuis was. Zo kon je kiezen voor bij de buren en dan de naam doorgeven, een afhaalpunt etc
Dus ik kies voor mij en mijn vriend de pakketjesautomaat die bij de supermarkt op 100m van ons huis staat.
Deze week heb ik 2 briefjes in de bus gekregen om pakketjes af te halen bij het postkantoor super ver weg en dat ook maar open is van 09u30 tot 12u30 en 13u30 tot 18u (ik werk elke dag gewoon).
De klantendienst zegt dat die voorkeuren die je hebt ingesteld afhangen van de lokale postbode of deze opgevolgd worden??? Dus wat boeit het dat ik dat allemaal ingeef op die website als de postbode toch doet wat hij wil?

3 likes

Daar had ik over getwijfeld, maar soms gaat het ook over retour sturen e.d. en dat is niet specifiek de bezorger. Wilde het een beetje breed houden :stuck_out_tongue:

1 like

Even een streepje positiviteit na alle chaos bij A.sos van de laatste tijd: ik heb op 10/8 een pakket retour aangemeld en heb vandaag al het geld terug op m’n Paypal gekregen!

3 likes

Toen ik nog bij mijn ouders woonde ging de bel 1x en zette de postbezorger het pakje gewoon voor de deur. Heel vaak zagen we hem nog net wegrijden :thinking: Als we dan niet thuis waren stond het pakje daar soms een dag voor de deur. Gelukkige wonen ze in een doodlopende straat, dus er komt bijna niemand, maar als je aan een drukke baan woont kan het wel eens zijn dat ze je pakje stelen.

Meerdere malen met DHL gehad dat ik gewoon beneden zat en ze niet aanbellen maar gelijk een briefje in de bus gooien :face_with_raised_eyebrow: Doe gewoon normaal je werk… En van DHL zijn ze echt altijd chagrijnig. PostNL niet, dat is eigenlijk altijd wel prima, soms wat vertraging maar verder niks bijzonders.

3 likes

Ik werk o.a met social media en als ik jullie een tip mag geven: zet je klacht op Twitter of Facebook, ik denk echt dat je dan sneller geholpen wordt dan klachtenformulier oid.

3 likes

Dat had ik dus ook, daar ben ik toen ZO kwaad om geworden. In plaats van het in het officiële postkantoor te leveren zoals ik gevraagd had (indien ik niet thuis was), had hij het naar een willekeurig krantenwinkeltje buiten de ring (aka drie kwartier lopen heen en terug) gebracht. VRAAG het dan niet als je er toch niets mee doet???

2 likes

Ik had twee weken terug dat ik op een pakketje moest wachten voor een huisgenoot… Op een gegeven moment trek ik de deur een keer open om buiten een peuk te roken… Ligt het pakketje daar gewoon. Wtf man.

Heb ook een keer gehad dat ze gewoon mijn pakketje door een open keukenraampje naar binnen hebben gegooid (raampje wat heel hoog zit). Gelukkig zat er maar een jas in maar toch het idee vind ik niet echt netjes. Ik was ook gewoon thuis maar niet snel genoeg bij de deur. Ik kreeg echt een hartaanval toen ik ineens gerommel hoorde buiten het keukenraam (zitten ook allemaal bosjes voor namelijk).

Love deze dingen

Je kunt je retourzending hier ook weer mee verzenden. Alleen jammer dat sommige webshops hier niet mee werken

5 likes

Ik heb bij DHL al twee keer gehad dat ik hele thuisbleef voor een pakketje en dat die bezorger maar niet kwam opdagen. En dat er dan ineens staat dat ik zogenaamd niet thuis was die dag en ze het morgen nog een keer proberen. Echt zo stom!!

2 likes

Woon boven een winkelstraat en heb al een aantal keren gehad dat ik thuis bleef voor een pakketje en die kwam maar niet… Uiteindelijk via track & trace erachter gekomen dat ze zogenaamd al langs waren gekomen maar dat ik niet thuis was. De ene keer kwamen ze morgen terug, de andere keer lieten ze het pakketje achter bij een afhaalpunt. Buren hebben hier ook last van, blijkbaar hebben ze dan gewoon geen zin om naar boven te lopen (is alleen bij Postnl trouwens)

Wat betreft DHL heb ik wel eens gehad dat ik niet thuis was en dat het pakketje was afgeleverd op een afhaalpunt een paar km verderop. Terwijl ik 100 buren heb haha toen baalde ik wel.

Ik had iets besteld en een busje stopte voor de deur, maar ik wacht altijd met open doen want voor hetzelfde geldt is het voor de buren. Zie ik die gast uitstappen met een briefje in zijn hand en die stopt ie in de brievenbus, ben snel naar de deur gerend en toen ik ‘m open trok schrok hij zich kapot. Toen ik vroeg waarom die niet aanbelde zei die ook echt “ja gewoon, geen zin in.” Heb uiteindelijk m’n pakketje gekregen en een klacht ingediend, maarja dat heeft weinig zin volgens mij.

9 likes

Omg dit ziet er vet handig uit, heb het nog nooit gezien helaas.

1 like

Ik heb dit heel vaak gehad met PostNL. Gelukkig hebben we nu wel weer een chille pakketjesbezorger. Pakketje wat voor de deur stond was ook via DHL.

Ik heb al zo vaak een klacht ingediend want onze bezorger zet alles gewoon voor de deur waar de hele flat het kan zien. Maar goed, daar gebeurt echt niets mee.

1 like

Ik had laatst iets gekocht bij een externe verkoper van Bol en dat ging via DPD. Nou wat een feest zeg. Geen briefje of mailtje over de mislukte bezorging, toen kon ik via de code zien dat het bij een DPD pick up point was geleverd maar er stond niet bij welke. Toen moest ik de klantenservice bellen en die kost 0,50 cent per minuut. En ik heb 8 minuten moeten bellen voor ik mijn antwoord had.

1 like

Je hebt ze inderdaad niet overal, maar ze zijn echt vet handig. Als de bezorger jouw pakket daarin stopt, krijg je een code per mail of sms en die kun je dan daar invullen en dan gaat het deurtje open. Is ook 24/7 te bedienen. Bij een retourzending moet je gewoon de barcode op die sticker scannen en dan gaat er weer een deurtje open haha. Dit is echt de toekomst

7 likes

In België gebruiken we dit al, is idd super handig! Enkel aangetekende zendingen kan je er nog niet in ontvangen en laat nu net al mijn ali pakketjes aangetekend zijn… :sleepy: