Pakketjesirritaties

Nee jij bedoelt btw denk ik, dat is inderdaad vanaf 22 euro. Maar invoerrechten pas vanaf 150. Zie ook:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/moet-ik-betalen-voor-de-invoer-van-mijn-pakket

Staat de prijs van het product ergens vermeld? Want bij mijn vriend stond het destijds niet en toen hebben ze zelf een prijsindicatie gedaan. En vervolgens hebben ze de BTW over die prijsindicatie berekend.

Geen idee
 misschien niet idd. Wat heeft jouw vriend toen gedaan, het teruggevraagd?

Hij heeft toen bezwaar aangetekend via een mail en daarin onder andere de link gezet naar het artikel dat hij gekocht had. Hij heeft toen het geld wat ze teveel hadden gerekend teruggekregen.

1 like

Als dit er staat (zit nog niet in sorteerproces) en hij geeft géén gewicht + afmetingen aan op de dag dat hij bezorgd zou worden dan komt 'ie niet :wink:

1 like

Ik verwacht 2 brievenbuspakketjes. 1 staat al aangekondigd in de app, met bezorgmoment gisteren. De ander is nog nergens te bekennen. :persevere:

Kijk hier heb ik iets aan :bowing_woman:t3: Thanks haha

Een postbezorger die tussen 20:15 - 21:15 zou komen, waaarschijnlijk rond 19:00 langs is gekomen (er is aangebeld, maar was te laat met opnemen), en vervolgens om 21:25 een melding krijgen dat ik niet thuis was
 Vervolgens contact opgenomen met het bedrijf waarvan ik het had besteld, dat aangeeft dat de postbezorger om 20:17 langs was gekomen
 Yea right. :unamused:

Vind dit toch niet heel erg hoopgevend zo.

2 likes

DPD was te laat vandaag en ik moest weg. Kom ik terug ligt het pakket vol in het zicht onder de carport (wij wonen langs een vrij drukke toegankelijke straat). Elke keer weer niet optijd of juiste datum en dan leggen ze het zo in het zicht. En het was een pakket van meer dan 300euro.

Belachelijk! Ga je een klacht indienen? Ik snap nooit waarom ze zoiets doen, voor hetzelfde geld is je dure pakket wel weg of wordt het nat geregend!

1 like

Mijn man heeft een pakket aangenomen voor de buren, maar onze deurbel doet het niet.
Dus als de buren voor de deur staan om hun pakket op te halen hoor ik dat niet, en ik heb ook geen zin om steeds naar hun toe te gaan om te checken of ze thuis zijn en ze dan het pakket te geven.
Lekker handig weer.

Gewoon even een briefje door de brievenbus doen? Heb ik wel eens gedaan toen ze een pakketje 3 straten verderop hadden bezorgd.

Ja doe ik morgen maar inderdaad.

Ja het is niet de eerste keer namelijk.

DHL zou tussen 18:00 en 21:00 uur komen, krijg ik een mailtje dat ze om 18:59 langs zijn geweest, maar er niemand thuis was
 terwijl ik op de bank zat en m’n vriend op het balkon in het zonnetje stond met uitzicht op de voordeur. En dan bel je en dan zeggen ze dat je waarschijnlijk net op het toilet zat/onder de douche stond/de bel niet gehoord hebt.

3 likes

dit heb ik ook vaker gehad! maar heb dan alsnog een klacht ingediend (2x
) maar weet niet of ze daar echt wat mee doen

1 like

Omdat ze alleen betaald krijgen wanneer ze je pakket afleveren. 1 euro per pakket geloof ik.

Ja ik weet dat dit het pakketjes irritatjetopic is maar ik vind dat we zelf ook wel kritisch mogen kijken naar ons bestelgedrag.

(Ik hoorde dus per pakket, vandaar dat het dan ‘nuttig’ is voor de postbode om je pakket gewoon achter te laten. Ik praat het niet goed maar denk wel dat dat de reden is.)

1 like

Ik lees vaker dat bezorgers zich hier aan ergeren, maar regelmatig is het echt niet de schuld van de koper hoor.
Als ik iets bestel, probeer ik het altijd zo te mikken dat het komt op mijn roostervrije dag. Of ik kies voor het weekend, of desnoods het adres van mijn ouders die vrij vaak thuis zijn.
Maar als de webshop zich niet aan de levertijd houdt of een boodschap heeft als ‘je bestelling is vertraagd’ (dit had ik afgelopen week nog bij Bol), dan kan ik er ook niks aan doen.
En bij Ali weet je ook niet wanneer het geleverd wordt.

5 likes